Jäi tuo punainen S:läinen sitten kotipihaan vähän pidemmäksi aikaa niin eihän sitä ihan vakio kuoseissa pysty pitämään.
Autona siis S60 2.5T AWD -08, jossa Volvon tehdas Sport helmasarja. Väri Passion Red.
16.10.2009
Tästä ollaan lähdetty, kuvattu hieman saapumisen jälkeen.
Alla mukana tulleet 17" kesävanteet.

26.11.2009
Jonkunlainen perverssi halu oli saada autosta ulkoiset merkit pois. Homma pyörähti käyntiin keulamaskin vaihdolla joka löytyi
Slamit.net kautta.
Samalla, kun keulaa tuli tutkittua tarkemmin niin konepellissä huomasin ikäviä naarmuja.
Lähinnä itseä häiritsi, joten auto kävi
Hellman Yhtiöt Oy kautta jossa tehtiin Puleeraus ja Kovavahaus. Samalla lähtivät loputkin merkit pois ja saatiin kattava vahaus myös taakse.
Suurin osa naarmuista saatiin pois ja kiilto on kohdillaan.
Lienee entisen omistajan tekosia, kun pellistä löytyy vieläkin pari pitkää naarmua/viivaa. Lunta varmaan "kynnetty" pois.
3.2010
Maaliskuinen aurinko lienee tehnyt temppunsa tai sitten mielenvikaisuus iski jälleen.
Auton ihana 5-koneen ääni pitää saada ulos, kun vakio putkistolla tuo kuulostaa lähinnä käheä ääniseltä rotalta.
Yhteyden otto
EuroStainlessiin ja Ferritan hieman Customoitu rosteriputki alle, koko alusta loppuun 3". Nyt on äänet kohdillaan.

Kieliposkella tehty pieni video myös josta eron kyllä huomaa.
http://www.youtube.com/watch?v=bwEBGbqwFvY22.4.2010
Alkoi tympiä auton vakio korkeus. Kauhea traktrori vaikka kaverit kuittaili "niinhän se muutenkin on".
Alle ruuvattiin KW Var.2 alusta. Edestä tiputettiin +2cm ja takaa reilu +5cm. Auto on hieman noistakin mitoista vielä tipahtanut 6kk aikana.

19.7.2010
Putken vaihdon myötä ajotietokone rupesi ilkeilemään ja ilmoittamaan, että "Katalysaattorin suodatuskyky on alentunut" tjs. Moottorinvikavalo myös ilmeistyi näyttöön liian usein. Yhteyttä otettiin
Special Tuning Harinen Oy:hyn ja homma ongelma saatiin poistettua. Ei ole vikavaloja näkynyt. Pientä säätöä tehtiin muutenkin.

23.7.2010
Pitkän, pitkän odotuksen ja lukuisen harmaiden hiuksien jälkeen.. vanteet saapuivat. Näiden piti olla alla siis heti maaliskuussa/alku keväästä, kun kelit sallisi mutta rengasliikkeen munauksen takia 3:ssa vanteessa oli pienet vekit / naamut tulleet asennuksessa.
Asiasta reklamoitiin ja väännettiin kättä monta kuukautta, kunnes rengasliike hiljaisuudessa totesi sen menevän heidän piikkiin ja uusia aloitettiin tilamaan. Ongelma oli, että valmistaja ei ks. vannetta sillä hetkellä valmistanut joten odotus oli todellakin pitkä.
Tässä kuitenkin uusi rengas setti alla.
Renkaina 225/35 Pirelli PZero Nerot ja Vanteet Team Dynamics valikoimasta 8.5x19" koossa.

30.10.2010
Laadukkaat ja miedot tummennukset ovat olleet pitkään ajatus listalla. Meinasin homman toteuttaa vasta keväällä mutta, kun hötkyt on kovat niin ei malttanut odottaa. Auto hurautettiin
MM-Tuningin pojille ja lopputulos oli juuri halutunlainen.

Talvi Look:


Renkaina: Continental Viking Contant 5, 225/40/18
Vanteet: Arcasting Excalibur, Racing White.
20.4.2011
Lasin vaihdosta tuli ikäviä naarmuja konepeltiin niin
Hellman Yhtiöt Oy kaverit tekivät temput ja pinta on taas kunnossa.
Pienenä bonuksena NanoTech käsittely koko autoon samalla.




2011-11
Kuten kuvistakin jo huomaa, takarenkaat jää hieman liian syvälle kaareen.
Avuksi tulee ensi keväänä nämä->

+10mm leveys noilla ja renkaat tulee aivan muoviloksun viereen. Jää pari milliä vielä tilaakin.
2012-04
Rokki vehkeet saatu asennettua loppuunsa. Ver.1 asennuksista myös valmiina. 
Lyhyesti Info:
- Alpinen ikivanha 1-DIN flip-kosketusnäyttö soitin + Alpinen DSP
- Etuovissa DLS Iridium Midit + Diskantit
- Takaovissa Focalin Access -sarjan koksut
- Kontissa 2 * DLS Iridium 10" refl-kotelossa.
- 3 DLS Performance -sarjan vahvistinta.
Kuvia sivulla 6 ->
Eli tästä linkkiSettiä ajetaan aktiivisena ja takaovien koksut tipahtaa nappia painamalla pois käytöstä. Pelkästään "parkkipaikka"-metelin takia tuli asennettua.
Hattuhyllyltä on alkuperäiset 8"kaiuttimet poistettu ja subien refleksiputket on niiden alla, hyvin mukavasti hengittää kabiiniin.
Kaikki ovet ja auton takaosa suht järeästi äänieristetty. Vois huoletta rokittaa kovaa, ilman resonointia.

Asennukset ja säädöt on tehty silmällä pitäen, jos kiinnostus 'viel' heräisi EMMA:n lähteä kilpailemaan.
Ainakin omat tavoitteet saavutettiin: vehkeet soi hyvin, kontissa on tilaa ja tarvittaessa myös riittävän kovaa.
PS. Kuvia tulossa myöhemmin.5.4.2012
Taakse lisätty 10mm spacerit.
ET35 takana. Katsotaan, jos eteen laittais 5mm palat vielä.
Perä ylhäällä.

Perä alhaalla menee taas Camperit kohdilleen.

Hienokseltaan jää tilaa vielä ennen muovikaarta ET35 kanssa.

Kaaria tai lokareita ei ole tarkoitus muokata.
Pari pientä herkku kuvaa.



18.5.2014
Vahaa, vahaa ja vahaa. Collinite 915 muodossa.





Eiköhän tässä jotain kivaa vielä keksitä. Ehkä hiilikuitua tai jotain muuta mitä kiero mieli tuo tullessaan.