Ihmettelin pimeällä motarilla, miten kovasti takana ajavan valot häiritsi, vaikka ajoi ihan kohtalaisen turvavälin päässä. Kyllästyin siihen lopulta ja hidastin vauhtia niin paljon, että menisi ohi. Menihän se ja auto oli uusi XC90 ledivaloilla...
Ennenkin olen huomannut, että ainakin uusissa E-Mersuissa ledivalot häikäisee normaalia enemmän, mutta tuo XC90 oli kyllä ihan omaa luokkaansa. Jos tuollaiset valot on sallitut, niin ei ole monilla jälkiasennus xenon-tero-pettereillä mitään hätää.
Asiasta kukkaruukkuun. Aiemmassa autossa Night Breakerit kesti hyvin. Tai no auto ehti olla vain reilun vuoden, mutta sen aikaa kestivät, vaikka siinä ajovalot paloi aina virran ollessa päällä ja näkyvyys oli hyvä. Nykyisessä hybridissä polttimoparin joutuu uusimaan noin 5tkm välein, vaikka päiväajovaloina on erilliset ledit. Mittasin siis jännitteen polttimon kannalta ja oli 14,7 V! Sen verran on etenkin toisen puolen vaihto kätilön hommaa, että NB:t sai nyt jäädä. No, noilla jännitteitä näkyy hyvin kyllä ihan normi polttimoillakin

.
Eikä kyllä kiinnostaisi tota tahtia panostaa halogeenipolttimoihin hinnankaan puolesta. NB tai vastaava polttimopari kun maksaa tuohon 40-50 euroa. Eli keskimääräisellä ajomäärällä pari sataa vuodessa. Hullun hommaa olisi se.