Palasi hyvin mieleen, kun juuri kyllästyin Priuksen jatkuvasti palaviin halogeeneihin (nightbreaker)
Osram:lta todetttin mulle näin noista nightbreakereista:
"Night Braker Plus lamppujen kehityksessä on haluttu panostaa valon määrään ja laatuun. Osa valosta muutetaan sinertäväksi värirenkaiden avulla. Tämä siksi, jotta ihmissilmä reagoisi herkemmin hämärässä. Värirenkaat kuitenkin "syövät" valosta osan pois, jonka takia lamppuja kuormitetaan hieman enemmän kuin normaalilamppuja. Tämän takia ne myös kuluvat nopeammin kuin normaalilamput. Jos haluaa lampuilta pidempää elinikää, niin kannattaa käyttää normaalilamppuja tai pitkäikäisiä Longlife-lamppuja.
Mainitsemanne 400 tunnin keskimääräinen elinikä on laskettu Night Breaker H4 lampulle. H7 ja H1 Night Breaker lamppujen keskimääräinen elinikä on alempi, H7 lampussa 250 tuntia ja H1 lampussa 300 tuntia. Toki tässä tapauksessa kun elinikä on ollut noin 171 tuntia, niin ei olla saavutettu lampuille laskettua elinikää. Lamppujen keskimääräinen elinikä määritellään testillä, jossa suuri otos lamppuja palaa kolmen tunnin jaksoissa (2 t 45 min päällä 15 min poissa) kunnes puolet lampuista on sammunut. Tästä tuloksesta saadaan keskimääräinen elinikä."
Tuollaisilla on kolmen vuoden takuu

:
http://www.osram.fi/osram_fi/tuotteet/lamput/ajoneuvon-ja-polkupyoeraen-valaistus/autolamput/halogeeniajolamput/ultra-life/index.jspTosin itsellä on ollut tuossa toisessa kotterossa 65W osram:n h7 polttimot kolme vuotta eikä ole tarvinnut vaihtaa kertaakaan, kun meni hermot noihin yönsärkijöihin.