Sehän noissa ajovalojen paranteluissa on ongelmana, että sopiva yhdistelmä on vaikea löytää. Pitäisi päästä johonkin liikkeeseen fyysisesti paikanpäälle jossa on paljon erilaisia lamppuja hyllyssä joita voisi testata.
Tai sitten pitää kaivella kuvetta ja käyttää pinkkaa tuohon testaamiseen.

Kallista, jos ei ymmärrä mitä tekee.....
Onnistuneimman valojenparannuksen olen tehnyt 1. kopan Sitikka Berlingoon. Siinä kokeiltiin xenonit, uudet umpiot ja releytys, lopullinen ok taso saavutettiin asentamalla H4 lisävalot. Siinä on nimittäin auto jossa on aivan umpisurkeat ajovalot, eikä siihen laillisin keinoin saa kuin parhaimmillaankaan huonot valot.
Surkeita ajovaloja ei pysty pääsääntönä parantamaan valonlähteen kirkkautta lisäämällä, vaan sillä tekee enemmän haittaa kuin hyötyä.
Koska näkemisessä kaikkein tärkein asia on valon jakautuminen.
Tai no kai siihen olisi voinut laittaa pelkästään ne lisäH4 valot ja ottaa orkkisvalot kokonaan pois, ulkonäöllisesti olisi ollut aika karu ratkaisu, vaikka olisikin kai ollut laillinen.
Eipä aikoinaan 17,5 ref luvun omaavat lisä H4 umpiot paljoakaan auttaneet opel record D 37,5ref valoihin.
Vasta 12,5 ref lisävalot autoivat selvästi, sillä valokeilaan tuli reilusti sitä kaivattua leveyttä, eikä huippukirkkautta, mikä on haitaksi 99,9% tapauksissa.
Polttimolla ei voi korjata paskaa valon jakautumaa millään, ellei kyse ole samassa tapauksessa, kuin 940:ssä.
Keila on pirun kirkas releistettunä, mutta tajuttoman kapea. Siinä tekemäni ledi-viritys tekee pelkkää plussaa, sillä huippukirkkaus ei kasva, mutta 5lx keilan pinta-ala kasvaa 4 kertaiseksi, mikä lisää näkemistä.
Tämä johtuu kyseisen H4 ledin leveämmästä rakenteesta. Tämänkin soveltaminen edellyttää jonkinmoista ymmärrystä optiikasta (edes perusteet).