Ja nykyyän laki sanoo että kaikki valot täytyy toimia. Eli jos on 2 takasumaria, niin molemmat täytyy toimia... 
Eikä vain niin, vaan myös mahdollisten vaihtoehtoisen valojen katkaisimen toteutustapa ja sijainti on ainakin tulkinnallisesti (mukamas) määrätty. Rouvan S80 oli vielä 75 ref. rajan aikaan vaihtoehtoisilla kaukovaloilla, mikä ei kelvannut, koska kytkentä piti vaihtaa konepellin alta.
En jaksanut puhkoa tulipeltiä tuollaisen kytkennän vuoksi, joka vaihtaa asentoa kahdesti vuodessa kesä- ja talvivaloille, vaan jätin valojen valintakohdan nätisti näkyville toisen umpion taakse ja vielä sillä tavoin kytkettynä, että siitä näki selvästi, että mahdollisuutta sekä omien että vaihtoehtoisten valojen samanaikaiseen kytkemiseen ei ole ilman työkaluja, rosvoliittimiä ja johdonpätkiä.
Tulkittiin siitä huolimatta, että olin poistanut auton omat kaukovalot toiminnasta, eikä tietenkään se ollut hyväksyttävää. Koska arvio sillä kertaa oli, että jos kytken vaihtoehtoiset valot lisävaloiksi, on referenssilukujen ylitys pienempi rike.
Sen seurauksena sitten käytiin myöhemmin seuraava keskustelu:
Katsuri: sulla on liikaa valoja
Minä: ei ole, vaan liian vähän!
K:

M: Tuon Bosch Touringin Ref on 17.5
K: joo
M: Volvon oman valon on 30
K: joo
M: Volvon nelivalojen ref. on oikeasti lähi+kaukovalon yhteistä eikä kerro kaukovalosta mitään?
K:

M: No aattele ny ite, jos sammutan nuo Volvon omat kaukovalot ja lataan keulaan toisen parin Touringeja, niin onko valoa enempi vai vähempi?
K: eiköhän tuo ole selvä juttu, hyvät valothan nuo Touringit on
M: aivan. Ja neljän ref. on yhteensä 70
K: No joo, sehän olisi laillinen
M: aivan. Ja ellei nämä kaksi kelpaa, on lopputuloksena juuri se. Mutta riittäisikö nyt tämä yksi lisävalopari tämän kerran?
K: Onhan se kyllä noinkin.
Oman kokemuksen mukaan kokeneet katsurit ovat kyllä tietoisia lakipykälien hölmöyksistä ja mikäli asennukset ovat järkeviä ja huolella tehty, yleensä ymmärtämystä löytyy tämän tapaisiin säännösten venyttämiseen. En ole enää vuosiin sammuttanut 740 GLE:n päivävaloja edes katsastukseen, vaikka ennen nyppäsinkin sulakkeen pois tunniksi joka vuosi.