Käynnistymättömyys ongelma ratkaistu, ja uusi kone käynyt ensikäynnit. Vika oli ainoastaan että virranjakaja oli yhden kampiakselin kierroksen verran pielessä. Kone käy nätisti tyhjää, kunnes huomasin sen vuotavan turbon öljykierrolta öljyä. purin sen irti ja tuumasin että on kyllä niin p*ska systeemi että kävin sitten teettämässä siihen 10 cm letkun pätkän, että sitä T-haaraa ei tarvitse suoraan lohkoon ruuvata, niin nyt voi käyttää suodatintakin ilman siirtojalkaa.
Uusiks läjään, ja öljyt pysyy sisällä

Sitten laitoin vasta tehdyt ahtoputket ja lyhennetyt vesiletkut kiinni(Tässä hajosi varmaan puolen kymmentä motonetin klemmaria... ovat susia en suosittele).

Tänään luulin että konehuone on valmis. vettä koneeseen ja kuulen lirinää

Lohkolämmitin vuotaa

vedet pihalle, lämppärin O-renkaan, ja lohkon tiivistyspinnan puhdistus, vedet sisään.
Ja taas lirisee.

sitten tuumaan että antaa olla ja tutkin muualta mahdollisia vuotoja.
näen vettä huohotinpöntön vieressä, nelosen imukanavan alla. ajattelin sen olevan sisäkierron letku mutta ei. Kanteen tulppaamani kaasari-imusarjan vesikierron tulppa vuotaa...
Hetken kirottuani ja mietittyäni uudelleen harrastuksen motiiveja, lorautin vedet ulos ja sammutin hallin valot.
eli TO DO:
-Imusarja irti
-Vesikanavan tulpan tiivistys uudestaan.
-Lohkolämppärin irroitus, kasaus tiivisteliimalla?
-kytkinvaijerin asennus.
-Laatikkopalkin asennus.
-kardaanin asennus.
-Pakoputken teko.
-Flektin asennus
Tän PITI olla vaan nopee kone swappi

Tämä on nyt kestänyt 12 päivää, mutta ei oikein riitä tunnit vuorokaudessa että ehtisi tätä töiden ohessa kunnolla tehdä.
Jos jotain positiivista pitää yrittää keksiä, niin olen suorastaan ylpeä siitä, kuinka hyvät ahtoputkista, näillä taidoilla ja työkaluilla tuli! Katsokaa nyt noita kuuman puolen putken jouheita muotoja!
Mutta tämähän on minun #1 käyttöauto niin milläkö minä olen sitten ajanut? Tarina alkaa siitä että anopilla oli mätä micra, sain sen palkinnoksi siitä että hitsasin kasaan yhden pakoputken. Hitsasin micraan peltiä puoli arkkia, ja kävin leimalla kolmesti, kunnes se viimein sai leiman. Yhdeksän päivää YRITIN totutella masokistiseen micralla ajamiseen, kunnes kaveri tarjosi vaihdossa takaa madallettua, hajukuusilla täytettyä 318 bemaria jonka takalasia peitti järkyttävä määrä erilaisia tarroja, ja takavalot olivat tummennettu.
Ihan hävetti ajaa se kotiin, äkkiä tarrat ja wunderbaumit pois, hioin takavaloista maalit pois, siivosin sen. Emäntä ihan tykästyi siihen ja nyt ajan taas 960illä