Samppasport  Futurez

V70 -02 tärisee 140km/h-->

  • 34 Vastauksia
  • 14017 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa säätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #30 : 27.11.2011, 19:46:29 »
onko renkaiden paikkaa kokeiltu vaihtaa, edestä taakse?
Onhan niitä vaiheltu, sekä talvi että kesäkiekkoja ristiinrastiin. Kai se on seuraavaksi testattava noi jarrulevyt. Ei vaan mene mun jakeluun et noin pienet heitot vois tota tehdä, mutta jos siellä +120km/h laahauttaa vähän jarrua niin ei ole epäselvää sen tärinän aiheuttajasta.

Toi alustaremppa tosin pienenti huomattavasti tuota vaivaa ja koko vekotin huomattavasti tukevampi.

Poissa säätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #31 : 02.12.2011, 22:27:47 »
ja jatkuu... Jarrulevyt edestä vaihdettu. Se kovasta vauhdista jarrulla täriseminen loppui, mutta muuten ei :(

Ajelin autoa keula ylhäällä. Renkaat paikallaan täristää jo 80-90km/h, ilman renkaita sit tuolla 160km/h hujakoilla.

Moottorin heilahduksen esto pusla edestä alhaalta aivan paska.

Vetareissa, tukilaakereissa ei tuntunut säteittäistä klappia yhtään, pyörähdyksellistä vähän, kuulunee asiaan?
 

Sit vielä. Kun keula on ylhäällä ja ilman renkaita ajaa, niin napa pyörii ihan selkeesti epäkeskeisesti, molemmilla puolilla.
 Tosin vetarin sisempi pää tekee ihan samaa. Nyt menee jo alueelle missä tunnen olon epävarmaksi.. Onko toi sit normaalia?


Kohta vaihtuu takas volkkariin tuo lintta :D

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #32 : 03.12.2011, 10:41:47 »
ja jatkuu... Jarrulevyt edestä vaihdettu. Se kovasta vauhdista jarrulla täriseminen loppui, mutta muuten ei :(

Ajelin autoa keula ylhäällä. Renkaat paikallaan täristää jo 80-90km/h, ilman renkaita sit tuolla 160km/h hujakoilla.

Moottorin heilahduksen esto pusla edestä alhaalta aivan paska.

Vetareissa, tukilaakereissa ei tuntunut säteittäistä klappia yhtään, pyörähdyksellistä vähän, kuulunee asiaan?
 

Sit vielä. Kun keula on ylhäällä ja ilman renkaita ajaa, niin napa pyörii ihan selkeesti epäkeskeisesti, molemmilla puolilla.
 Tosin vetarin sisempi pää tekee ihan samaa. Nyt menee jo alueelle missä tunnen olon epävarmaksi.. Onko toi sit normaalia?


Kohta vaihtuu takas volkkariin tuo lintta :D

Paljonpa olet kokeillut ja testaillut asian eteen, mitä näin kotikonstein yleensä voi tehdä. Tuo em. epäkeskeinen heiluminen ole mielestäni normaalia. Miksi ne eivät sitä samaa tekisi myös kun ajat normaalisti renkaat paikoillaan? Itse kävisin nämä kaikki asiat läpi asiantuntevan asentajan kanssa huollossa ja sitten mikäli lopputulema on sama kummallakim> osat vaihtoon ja sitten, toivottavasti nauttimaan tärinättömistä kyydeistä :)
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #33 : 15.12.2011, 00:23:12 »
Tuo renkaat ilmassa -ajelu ei valitettavasti anna todellista kuvaa akseleiden käyttäytymisestä, koska esim. juuri nuo vetoakselit kulkevat väärässä kulmassa normaaliin ajotilanteeseen verrattuna.  :-\ Kun auto seisoo renkaillaan, on akselitkin suoremmassa linjassa.
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa Laaksoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -02 tärisee 140km/h-->
« Vastaus #34 : 09.01.2012, 23:16:17 »
Toivottavasti ei nostella liian vanhaa aihetta. Itselläni alkoi ravistaa muutama päivä sitten 130 vauhdissa. Heräsin apparin paikalta ravistukseen ja ei muuta kuin seuraavalle huoltsikalle. Avasin konepellin ja näin suoraan fikkarilla, että vänkärin puoleisen tukivarren etukumi on ihan paskana. Tukivarsi ottaa kiinni toiseen metalliin esim kun ajaa kuoppaan ja siitä kuuluu extra ärsykkeenä klonksahtelu. Veikkaan, että suurin syy ravisteluun tulee siitä kun jarruttaessa/kiihdyttäessä rengas pyrkii liikkuu eteen/taakseja kun se kumi on ihan paskana niin se rengas pääsee liikkuu "vapaasti" ja alkaa ravistaa. En tiedä auttoiko, mutta itselläni johtuu tuosta kyseinen ravistelu ja käyn vielä säädättämässä kulmat kun vaihdan tuon tukivarren. Ja älkää pelätkö en aja nyt autolla tukivarren kumit sohjona, auto seisoo tallissa ja toinen auto käytössä :D Ja oma autoni on kanssa v70 -02

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron