No juu. Seiskaan sain lauantaina aamusta vaihdettua alle kunnon keräilyerän kehnoja 14" nastoja, tarkotushan oli kääntää yhet 16×6,5 etuvedon pellit sopiviksi ja viikonloppuna sain ne tehtyäkin, päälle vaan pari kerrosta 121:stä. Täytyy joskus noi puhaltaa ja vetää joku kiva väri vaikka ruiskulla tai käyttää pulveerattavana.

Mut pääasia että nyt on hyvät nastat alla, vähän siistimmät vielä toistaseks.
Tänään sain painotettua ja vaihtelin alle.

Seiskaan sain tupakkimuovitkin ostettua kun foorumilla niitä sopiva sarja näytti olevan. Jos ens viikonloppuna sais ne talliin pölyyntymään niin kesämmällä asennella...
242 onkin saatu jo pyörilleen ja ajettukkin sitten seisontaan laiton. Reilu viikko sitten ajelin siirtokilvillä vähän alustan testiä ja toin maalta kotitalliin talveksi.
Hitsattavaa ei olis enää kuin kuskin ovessa mikä tehdään vaikka tässä talven aikana ellei tule ruosteetonta ovea jostain ostettua. Talvi värkkäillään sisustaa ja koitetaan saada nuo jarrut tikkiin. Eli nythän on ongelma ettei toinen piiri oikein pelaa ensinkään, ilmaa ei tule enää mistään eikä brake failure valo pala.
Jos ens lomilla purkais jakotukin ja ehkä pääsylkänkin. Tänään sen anturin irrotin jakotukista ja totesin että hiukan on ainakin pashaa sisällä.
Alustan kokoonpanosta vois tehdä pienen listauksen:
1030 Spartalaisella räikällä, laakeroitu, shimmattu ja tiivistelty, vahvikehitsattu.
GTS Performance kit 60/40mm.
Tukivarret vahvikehitsattu, kaikki puslat Superflexiä, säädettävä panhard ja takana tuplavakaaja (2×19mm), edessä 21mm. Yläpuoliset GT-raudat.
Kaikki joko uusittu tai vähintään hiekkapuhallettu ja maalattu.
Jarrut orkkis (edessä jäähdytetyt), puhallettu maalattu ja uusittu tiivisteet ja mäntiä. Laikat MTeciltä, palat Greenstuffia, letkut teräspunokset ja putkia uusittu.
Käsijarruhilppeet vaijereineen päivineen uudet.
Penkeiksi tuli nyt Sparcon Sprint V:t kiskoissa, vöinä QSP:n 4-pistevyöt, sisusta pitäis vielä maalata kun ei takapenkkiä jää, tilalle siis se alumiinipelti.
Tekniikka tulee olemaan jotakuinkin:
Öljyruutallinen B230+pitkäiskuakseli, männät?, H-profiilit. Kuulalaakeri Garretteja himoinnu ellei mennä helpolla ja joku HX-Holsetti. Sumuiksi jotkut +1200cc ja ohjelmoitava ruisku, plenumi-imusarja ja polttoaineena 98. Sytkäksi hukkakipinä. Perään bemarin ZF Blingfactoryn VP:llä ja SRE618 sintterilevyllä. 45 litranen turvatankki kahdella 044-pumpulla ja keruusäiliöllä, siirtopumpuilla. Siinäpä suurimmat, paljon vielä auki...
Eli tekniikkaan ei mitään ihmeellistä tule, venttiililuku on vielä auki. Moottoriin liittyen en hommaa vielä intin aikana yhtään mitään, seuraavaksi varmaan alan haalimaan polttoainepuolelle palikoita, tai sitten laatikkoa ja sen muutokseen hilppeitä.
Vajaaovisesta ei oikein ole kuvia tullut otettua.
Sit kun vielä sais vaan jonkun ympärivuotisen kunnon lämpösen rakentelupaikan koska kun tota tekniikkapuolta alkaa rakentamaan niin tahtois taas talveks kuskailla tota trailerilla talvisäilöön...