Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Jambon Volvot: 242:een ZFää ja muuta mukavaa - Voi laittaa lukkoon

  • 73 Vastauksia
  • 23616 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K, 242 kasaamista ja kaikkea pientä
« Vastaus #60 : 11.07.2016, 00:08:53 »
Jotain saatu tuhellettua aikaseks. Peltihommat aika hyvin tauolla, enää kontissa, kuskin ovessa, ja paikka B-pilarin juureen. Etupäästä kaik maalattu ja massattu (kiveniskusuoja), pohjaan vetää vielä lisää alustamassaa kun pääs loppumaan. Kuvissa vasta pohjamaalit + koriliimat.










Takapuskurista oli päälinahka irti ja kaikki ne kiinnikkeet millä se saattais tulla joko paskana tai hukassa, joten putsaten, vähän karhentaen ja kunnon asennusliimalla kiinni.



Ja etupää liki kasassa, kyl mä aattelin tilata ne teräspunosletkut, ens viikonloppuna taitella loput putket.



Camberia säädettin niin tappiin kun vaan sai, pakko kokeilla miltä tuntuu, käydä kuitenkin heti ekaks kulmat säätämässä.
Yläpäihin tuli noi levyt laitettua jäykkäriks, tehdä joku kerta poikkituki.



Yhdistyksen tarrakin tuli lätkästyä lippaan, pitäs listoja sovitella noihin muovipuskureihin, päihin tulevat kiinnikkeet mä korvasin noilla Bilhelveten pikalukoilla (säästin!).



Kesämiitissäkin tuli äitin Volvolla (V70 2.5T) pyörähdettyä kun tuli osakauppaa harrastettua samalla reissulla, olis vaan tehnyt mieli olla pitempään, mutta jos vaikka ens kesänä pääsis tälläkin kiertämään rataa  ::)

On muuten ihan hitokseen helppoa ettiä tälläseen takalasinritilää, myykä nyt joku mulle sellanen, sama kuin hyvät ovipahvit ja ovien tiivisteet  :nälkä:
A-Group siipiä sentään saa viellä uusiakin ja vielä jotenkin inhimilliseen hintaan (toki rahdit vaan nostaa hintaa)...

Ja loppuun kyssäri. Näyttäs olevan mulla etulevyt väärinpäin, liekkö jotai seksuaalista merkitystä? Vaikkei tuo nyt oo ku 5 min homma pyörättää ne ristiin...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K, 242 kasaamista ja kaikkea pientä
« Vastaus #61 : 11.07.2016, 21:49:13 »
Tulipahan nyt sit tilattua Skandikxilta ne teräspunosletkut, vähän kiinnikkeitä puskurin listoihin ja muihin. Tosin täs miettiny että jos ei niitä listoja napsiskaan kiinni, korkeintaan jättäs sen vanhan kromilista kiinni ja loput reijät umpeen.

Pitää nyt vaan koittaa miettiä että mitä ton takapään kans tekis kun fiksuhan se ois tehdä suoraan 1031:een, hommata se -588 Torsen, shimmailla ammattiosaajalla tehdä kerralla kunnolla, mutta se olis sitten vasta kun on päässy intistä takas työelämään. Jättäis auton talliin etupää valmiina, hitsais loput ja jättäis perän pukkien päälle tyhjänä. Ainoa vaan että pitäs keksiä paikka mihin ton sais talveks seisomaan, vanha mies tahtoo taas talveks auton talliin nääs  :P
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K, 242 kasaamista ja kaikkea pientä
« Vastaus #62 : 17.07.2016, 22:54:03 »
Etupää olis jarrujen ilmausta, kulmien säätöä vaille valmis (ja ojan puoleista etulaakeria kirrata aavistus kun ne tuli tolppia kasatessa vaan lätkästyä perstuntumalla). Jos noi sais huomenna aikaseks niin ens viikonlopuks ottaa ajoon, käydä ihan koneella varmistamas pyöränkulmat ja testailla tota etupäätä. Yllättävän korkeaksi tuo jäi, 60mm pitäs pudottaa, on tuo ainaki pari senttiä niitä laikkajousia korkeammalla, mikä toisaalta on vaan ihan hyvä juttu  :)

Ärsyttää vaan kun joku vähän nitisee, joko pusla(t) tai kuten mä koitin paikantaa niin noi Powerflexin pohjaanlyöntikumit nitisee tota yleismallin suojakumia (joka ei ees ole kumia  ::)) vasten...

Teräspunosletkut jää hyllyyn vielä kun yks letku on vissiin just ennen mulle päätymistä vaihdettu, toinen pää on uros jonka takia laitettu jatkonippa mikä ei näytä ilman voimaa irti lähtevän... Olkoot kun näyttää olevan vielä letku ihan hyvä. Vaihtaa joskus koko putki ja sit laittaa ne letkut, ei ne leipää pyydä mulla tallin kaapissa...

Muovipuskurit tuli viriteltyä taaksekkin, jumankeuta auto kevenee kymmeniä kiloja kun noi alumiiniset ratakiskon murkulat lentää jorpakkoon! Listoja en aatellu laittaa, paitti eteen jää se krominen joka oli vanhojen puskimien kanssa, miljoona reikää vähemmän täppäillä umpeen ja näyttää ihan fiksulta.
Reiät vedän umpeen vasta sitten kun alkaa ylimaalaus olemaan ajankohtainen, eli liekkö vielä vuodenkaan päästä...

Pohjaan sai loput massat, sisustan nippuun, takaa sen hinauslenkin (mätäntynyt kelvottomaks) korvasin jollain eBaystä ostetulla liinan pätkällä ja asentelin ton Simonsin kauppaaman sporttirännin paikalleen. Jos mä leiman käyn syyskuussa hakemassa niin mä olis ton hinnalla saanu Motonetistä kun akselinylityksen ja yhden vaimentajan. Ja seisontaan laiton jälkeen eka starttikin tuli tehtyä, hyvinhän tuo käyntiin lähti muttei ilman ryyppyä käy tyhjää ei sit millään.

Täytyy koittaa huomiseks lepyttää systeriä senverta että suostuis mulle järkkäriään lainaamaan jos vaikka sais muutaman "hyvän" kuvan. Nyt on vaan nää pari huonoa räpsyä, valitan...







E: Seiskasta kaikki parhaat kuvat hävinny topikista, täytys vissiin ruveta latailemaan niitä uusiks, oikeestaan kaikki vois siirtää vaikka DropBoxiin...
« Viimeksi muokattu: 17.07.2016, 23:02:24 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K, 242 kasaamista ja kaikkea pientä
« Vastaus #63 : 18.07.2016, 21:12:31 »
Nonii, tänää olikin tarkotus ilmata jarrut ja ennenkuin sitä aloitin niin kauheessa kiimassa heitin taaksekkin GTS:n pamput ja jouset. Sit jarruja ilmailemaan ja voi veeniks-lintu kun heti eka nippa katkes satulaan! Kyseessä siis vasen takasatula, joihin ei viellä oltu kosketukkaan...

No ei siinä, puen tuumaus tauko ja totesin että vitut ens viikonlopusta ja muutakun akseli kuikkaan. Nyt takapää olis miltei kokonaan purettu jo, perjantaina jatkuu.
Engelsmanneilta tilasin just taakke jarrukilvet, puslat (PU) ja Pro-Pinnalta kyselin hiekkapuhallusta+pulverimaalausta. Tota Miranolin kuivumista, kauheeta vaivaa yms. toheltamista jaksa enää ruiskun kanssa kun hintaeroa ei juuri jää.

Ghostille pitäs tuo kuskin oven lista maksaa, sais senkin pois päiväjärjestyksestä.
Pohjaanlyöntikumin vaihdoin, kohta näkee kuvasta että ihan hyvästä syystä  :)

Akseliin tulee nyt 3,7 avoin välitys, kattoo tohon lukon myöhemmin. Kai tuon sais leimattua 1030:llakin sitten turbotekniikalla...

Ja nyt pari sentään jo dikipokkarilla otettua fotoa (siskolta sitä järkkäriä saanukkaan).
Pari väliaika kuvaa, takapäästäkin yks foto kun toisella puolella uus iskari ja jousi...











Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K, 242 kasaamista ja kaikkea pientä
« Vastaus #64 : 12.08.2016, 22:47:00 »
Jepajeejee. Viime maanantaina vein kaikki takapään osat Lahteen hiekkapuhallettavaks/pulverimaalattavaks. Tohon hintaan ala ite ruiskua ja tallia sotkemaan. Ens viikon loppulla luulis olevan noudettavissa, nyt ois vaan noi takapään hitsuuttelut.
Akseliin ja tukivarsiin tein vahvikelaput ja panhardista tein säädettävän...

Tänään hain tutulta pajalta yhen takaspoilerin mikä ollu jossain ralli-242:ssa, huomenna vähän sovitella sitä. Ja äsken maksoin yhet kauan etsityt pulunportaat niin saa takalasiin vähän näköä ilman tummennuksia.  8)
Viikolla oli tallin eteen ilmestyny "vähän" alumiinipeltiäkin, saa tehtyä takapenkin korvaajaks nätin levyn mihin tulee hiilarikalvo pintaan ja eBaysta ostettua reunalistaa.
Pitäs vissiin jakkarat ja vyöt ettiä/suunnitella niitten kiinnitystä...
Niin ja teetin mä ittelleni parit tarratkin mitä voi sit jemmailla kaikkiin enempi vähempi piiloon jääviin osiin liimailla  :D












Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K, 242 kasaamista ja kaikkea pientä
« Vastaus #65 : 16.08.2016, 17:25:13 »
Tollanen räpsy spoikan sovittelusta:



Varmaan mattamustaks vedettävä, kattoa mis pinnas takalasinraput on niin suihkii samalla pinnat...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K, 242 prokkista
« Vastaus #66 : 19.09.2016, 22:38:38 »
Iltaa.

242 edistyny vähän nihkeesti, apparin puoli olis jo hitsattu, enää sama kuskin puolelle mutta ei ole oikein saanu hommia edistymään (kuvassa puuttuu vielä yks lappu täyttöputken reiän ympärille). Sparcon Sprint V:t tuli haettua ja soviteltua niitä kabiinin puolelle ja jumankeuta kun ovat hyvät!  8)







Äänieristeet tuli nypittyä kontista, samoin hifien piuhat. Yhet 16x7" etuvedon pellit ostin joista pitäs kääntää 242:een yhet polttelupyörät. Seiskaan sovin
kaupat kans 16" pelleistä bräniköillä nastoilla, tarvii nekin kääntää ja kromikehiä + pillerikapseleita kaavaillu. Yhden vanteen nappasinkin jo keskiöstään irti ja kokeilin seiskaan.





Takapään osatkin sain vihtoin ja viimein maalauksesta, eikä siinä muuta mutta tukivarsien, vakaajien ja panhardin piti olla siniset.  :buck2:
No saipahan halvalla sit...



Takasatuloista toisen kehtasin rempata ja toisen joutu korvaamaa uudella. Akseliin tulee näillä näkymin räikkälukko. Vien paikalliselle koneistamolle perän shimmattavaks kun ei tuo avoin välitys oikeen osu kohdalleen mun vehkeillä, uudet poskilaakerit tilasin tänään, pinjonin stefan vaihdoin viikonloppuna ja purin pari välitystä yrittäen saada sen kohilleen mut ei tuu hyvää. Tulee 3,91:llä välityksellä ja tilaan sen räikän joku ilta...

Tarkoitushan tää olis saada siirtokilvillä talveks kotitalliin säilöön.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: '87 740 GL, B230K, 242 kotitallissa
« Vastaus #67 : 07.11.2016, 23:56:25 »
No juu. Seiskaan sain lauantaina aamusta vaihdettua alle kunnon keräilyerän kehnoja 14" nastoja, tarkotushan oli kääntää yhet 16×6,5 etuvedon pellit sopiviksi ja viikonloppuna sain ne tehtyäkin, päälle vaan pari kerrosta 121:stä. Täytyy joskus noi puhaltaa ja vetää joku kiva väri vaikka ruiskulla tai käyttää pulveerattavana.

Mut pääasia että nyt on hyvät nastat alla, vähän siistimmät vielä toistaseks.
Tänään sain painotettua ja vaihtelin alle.


Seiskaan sain tupakkimuovitkin ostettua kun foorumilla niitä sopiva sarja näytti olevan. Jos ens viikonloppuna sais ne talliin pölyyntymään niin kesämmällä asennella...

242 onkin saatu jo pyörilleen ja ajettukkin sitten seisontaan laiton. Reilu viikko sitten ajelin siirtokilvillä vähän alustan testiä ja toin maalta kotitalliin talveksi.

Hitsattavaa ei olis enää kuin kuskin ovessa mikä tehdään vaikka tässä talven aikana ellei tule ruosteetonta ovea jostain ostettua. Talvi värkkäillään sisustaa ja koitetaan saada nuo jarrut tikkiin. Eli nythän on ongelma ettei toinen piiri oikein pelaa ensinkään, ilmaa ei tule enää mistään eikä brake failure valo pala.

Jos ens lomilla purkais jakotukin ja ehkä pääsylkänkin. Tänään sen anturin irrotin jakotukista ja totesin että hiukan on ainakin pashaa sisällä.

Alustan kokoonpanosta vois tehdä pienen listauksen:
1030 Spartalaisella räikällä, laakeroitu, shimmattu ja tiivistelty, vahvikehitsattu.
GTS Performance kit 60/40mm.
Tukivarret vahvikehitsattu, kaikki puslat Superflexiä, säädettävä panhard ja takana tuplavakaaja (2×19mm), edessä 21mm. Yläpuoliset GT-raudat.
Kaikki joko uusittu tai vähintään hiekkapuhallettu ja maalattu.

Jarrut orkkis (edessä jäähdytetyt), puhallettu maalattu ja uusittu tiivisteet ja mäntiä. Laikat MTeciltä, palat Greenstuffia, letkut teräspunokset ja putkia uusittu.
Käsijarruhilppeet vaijereineen päivineen uudet.

Penkeiksi tuli nyt Sparcon Sprint V:t kiskoissa, vöinä QSP:n 4-pistevyöt, sisusta pitäis vielä maalata kun ei takapenkkiä jää, tilalle siis se alumiinipelti.

Tekniikka tulee olemaan jotakuinkin:
Öljyruutallinen B230+pitkäiskuakseli, männät?, H-profiilit. Kuulalaakeri Garretteja himoinnu ellei mennä helpolla ja joku HX-Holsetti. Sumuiksi jotkut +1200cc ja ohjelmoitava ruisku, plenumi-imusarja ja  polttoaineena 98. Sytkäksi hukkakipinä. Perään bemarin ZF Blingfactoryn VP:llä ja SRE618 sintterilevyllä. 45 litranen turvatankki kahdella 044-pumpulla ja keruusäiliöllä, siirtopumpuilla. Siinäpä suurimmat, paljon vielä auki...

Eli tekniikkaan ei mitään ihmeellistä tule, venttiililuku on vielä auki. Moottoriin liittyen en hommaa vielä intin aikana yhtään mitään, seuraavaksi varmaan alan haalimaan polttoainepuolelle palikoita, tai sitten laatikkoa ja sen muutokseen hilppeitä.

 

Vajaaovisesta ei oikein ole kuvia tullut otettua.

Sit kun vielä sais vaan jonkun ympärivuotisen kunnon lämpösen rakentelupaikan koska kun tota tekniikkapuolta alkaa rakentamaan niin tahtois taas talveks kuskailla tota trailerilla talvisäilöön...
« Viimeksi muokattu: 15.11.2016, 23:29:28 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon käyttis seiska ja 242-projekti
« Vastaus #68 : 15.11.2016, 23:13:35 »
Jotain pientä tullut turattua kun ollu vähän pitemmillä lomilla.

Viikonloppuna tuli purettua sinisestä jarrujen jakotukki ja pääsylkkä. Kokonaista 2 etujarrujen putkea pitää uusia (toinen piti uusia jokatapauksessa että mä saan ne teräspunosletkut eteenkin kun se ei liitoksestaan auennut ja toinen on vasempaan etupyörään.)

Jakotukista löyty jumissa olevat sisuskalut ja inhaa möhnää. Putsasin, maalasin ja kasasin uusilla O-renkailla ja kupariprikoilla.
Pääsylkkään oon osan tiivisteistä jo vaihtanut, putsannut, maalannut ja säiliön pessyt. Pari tiivistettä vaihtaa ja sais kasata.


Takapenkkien jättämää tyhjiötä varten leikkasin tollasen millisen alupellin, vedin 3D hiilarikalvon pintaan ja reunalista kiertämään. Tiiä oisko näyttänyt paremmalta ilman listaa, sem verta siististi tuon sain leikattua ettei tarvinnu listalla jälkiään peitellä.
Oli muuten melko ilkeetä yksinään toi kalvo vetää pintaan ilman saippuavesiä kun olohuoneessa pirttipöydällä kalvottelin. :buck2: Ihan vaan pikkusen oli pää jumissa kun tosta kaapi ilmakuplia pihalle ja mikrokuplia nuppineulalla puhkoi ja vanhentuneella EA-kortilla tasotteli...






Kuvista huomaa että noi 90° kulmat on turhan tiukkoja tolle listalle. Saatan vielä pätkästä ton listan jiiriin noista kulmista niin hiukan parantaa luukkia. Kiinnihän tuo ei vielä ole, paikallaan vain. Kontin puoli tosta levystä on vielä ihan alumiinilla, ja saa jäädäkkin. Hattuhyllylle pitäs keksiä kanssa jotain että saa kaiuttimen reiät pois. Varmaan löytyisi vielä reiätön, mutta kaavaillu jopa oikean hiilikuidun laminoimista. Tai sit vaan lasikuitunen minkä maalaa... Muuten jos jollain on siniset tahi mustat etuovipahvit, hyvät ja etenkin jos ilman kaiuttimen reikiä niin saa tarjota! Sanelis samalla sen että tuleeko musta vai sininen sisusta (takapahvit löytyy jo mustatkin, loput verhoiluthan nyt löytää helposti tai vaikka maalaa).

Blingfactoryn SRE618 vp:stä, asetelmasta ja jousitetusta 4-lapasesta sintteristä kauppaa hieronut, palautuksia odotellessa  :nälkä:
Sama juttu 5-pykäläisestä pikku ZF:stä.  :nälkä:
Näitä varten tuli jo pultit VP:lle ostettua.
Sitte olis voimansiirto kartaania ja nestekytkimen hiluja vaille kasassa. Kardaaniksi kuulemma kävis M47:n etupätkä jatkettuna, sehän ei vissiin ihan millin tarkkaa ole kun liitos takapätkään antaa hieman anteeksi?

Seiskaan tilasin sunnuntaina taakse Motonetistä sedanin "vahvistetut" jouset ja tänään kävin maalla vaihtamassa tallissa moiset alle. Loppu se raapiminen prkl! Oli meinaan niin hanurista kun jo yksikseen ajellessa takaset raapi pahimmissa joustoissa, saati jos vaikka taakse olis joku istunut. Ja sai auton ryhtiin, ei enää perä roiku  S*

E: Kuva lisätty ja ompas muuten suolakurassa  :P

Ja jostain Pirkanmaalta päin saapui mulle seiskaan tupakkimuovit joka oveen. Joskus kesällä  kahtoa paikalleen.


Että sellasta tälläkertaa.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2016, 15:03:33 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon Volvot: käyttis seiska ja 242-projekti
« Vastaus #69 : 10.12.2016, 20:09:40 »
Täällä kehu joku muukin kuinka parhaat joululahjat on ne itse ostetut. Eli omia veronpalautuksia kehiin ja voimansiirron palikkaa mallia viides vaihde 242:een:



Eli 5-lovinen ZF, puuttuu vaan siirtäjätanko, kannakekumit ja työsylkkä enää. Ja tota palkkia vähän entrailla mm. pari hitsisaumaa vähän epäilyttävän pinnalliset. Kuis erottaa S5D310Z ja S5D320Z toisistaan? Samanhan nuo taitaa kestää, -310Z vaan vanhempi? Ja käykö sama työsylkkä?

No eniveis, näähän tarvii sit jotain kytkytintä niin hommasin 240:n nestekytkimen pääsylkän ja polkimen:



Ja Blingfactoryn teräs-VP:n, SRE618 asetelma ja 4-lapanen sintteri. Nää tuli vähän käytettynä harrastajalta...



Sellasta. Kardaani pitäs sit joskus valmistella käypänen jahka saa laatikon paikalleen sovitukseen...

Ja seiskaa tuli hyväiltyä uusilla polttimoilla lisäpitkiin ja ajovaloihin. H4 Nightbreakerit ja lisäsiin tavan H3:set ja voe jehna kuin taas maailma kirkastu! Ero vanhoihin kellastuneisiin oli valtava, mä kun en vielä ollu tohon kertaakaan vaihtanu ajovaloihin polttimoita yli kahden vuoden yhteisaikana...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Jambon Volvot: 242:een ZFää ja muuta mukavaa
« Vastaus #70 : 10.12.2016, 20:48:00 »
Laatikkosi on  ZF320 koska kyljessä MTF-LT1. Elikkäs tuohon ZF320 laatikkoon bemari vaati tuota omaa öljyään kun taas ZF310 menee perus ATF. Näin ainakin itse aikoinaan jenkkien bemarifoorumilta lukenut.

Mutta samoja laatikoita niin kestävyydeltään ja välityksiltään.

« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 20:52:13 kirjoittanut JVEEM »
Volvo 242DL -79

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon Volvot: 242:een ZFää ja muuta mukavaa
« Vastaus #71 : 10.12.2016, 20:57:16 »
Ok. No hitokseen hyvä tietää sitten laatikkoa täytellessä. Kiitän  -H-
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Jambon Volvot: 242:een ZFää ja muuta mukavaa
« Vastaus #72 : 10.12.2016, 21:07:26 »
Redlinen MTL on suosittua öljyä noissa laatikoissa myös täälläkin foorumilla joten sitä suosittelen. Itselläkin jo odottelee öljyt hyllyssä. Suojaa synkrojakin reippaasti.
Volvo 242DL -79

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Tämän vois poistaa.
Teen projektipuolellle uuden topikin jahka saan siirrettyä tämän uuteen rakentelupaikkaan ja edistymään, eikä seiskastakaan ole vielä tulossa tarinoita enkä jaksa kadonneita kuvia alkaa uudestaan linkkailemaan.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy