C30 taitaa olla viimevuosien ainut ei-farkku Volvo, jonka voi muutoskatsastaa pakuksi. Sitä ennen 480 lienee edellinen malli.
Ei voi C30 muutokatsastaa pakuksi, koska noin uusi auto pitää olla sellaiseen tyyppikatsastettu(tjsp) tehtaan toimesta.
Siksi esim opel corsan(B&C) saa pakuksi, mutta k11 micraa ei...
440 käy, sitä on ollu pakuversiona hollannissa umpinaisilla(ikkunattomilla) takaovilla...
Olis 1983 vuoden diisseli lanssi ja se on täl hetkel 1+1 paku ja ollut vissiin aika kauvakauvankin. Takana olis 2 alkuperäistä taitettavaa istuinta ja kysymys kuuluu saako noita lisäpaikkoja käyttöön muutenkuin katsastamalla henkilöautoksi? Ja nouseeko verot ja vakuutukset siitä paljon? Vakuutus on tällähetkellä noin 670e /vuosi ja verot noin 300e/vuosi
Ei saa muuten kuin muutostamalla henkilöautoksi, paitsi
ettet saa sitä edes enää henkilöautoksi kun on joskus suoraan lanssista(autoverovapaasti henkilöautoksi muutettavissa 3v jälkeen) pakettiautoksi(autoverovapaa). Sen takia ruumisautot yms. kannattaa erikoiskäytön jälkeen mielummin rekata 2hengen henkilöautoks(bensa, ja diesel sen jälkeen 2hengen pakuks), että säilyy oikeus muutostaa takas henkilöautoksi.. Nyt sun on tultava tolla kakspaikkasen pakun tittelillä toimeen loppuun asti, josset halua jotain älytöntä 7000e tai isompaa laskua maksaa muutoksesta....
Vakuutus olis suunnilleen sama henkilöautona, pikasella arvauksella verot 600-700e/v...
En muista nähneeni 480 dieseliä , bensakoneen katsastaminen farkuksi on kait vain vakuutusmaksujen kannalta kannattavaa

Kyllä ruumispakettiautossa oli kalliimpi vakuutus kuin yhdessäkään henkilöfarmarissa. 200-sarja.