Nonnii , meinas ihan tosiaan unehtua koko homma. Tuon katkenneen pultin kanssa kävi loppupelissä ihan mukavasti. Asiaa hoitava korjaamo oli ottanu miun auton erään muun peruuntuneen tapauksen tilalle ja ruvenneet sitä tutkimaan ja korjaamaan. Itsehän olin asiasta tietoinen vasta siinävaiheessa kun yrittäjä soittaa ja alkaa kyselemään moottoriöljystä ja suodattimen edellisestä vaihosta. Olin pikkusen puulla päähän lyöty noista kyselyistä, kerroin että käyttökirjassa on takasivuilla kaikki huollot ja korjaukset ylhäällä että sieltä ne löytyy. Tässävaiheen alko selvitä homman nimi , olivat joutuneet öljypohjan laskemaan pois , imujalan irrottamaan öljypumpusta ja ottamaan öljypumpun pois kampiakselin kaulalta että tämä katkennu kiristimen pultin pää tuli näkyville , hitsillä tikku kiinni ja pihillä pyörittämällä jämä pois. Sitte kone kasaan uusilla jakopäänosilla , kiristimen pultti on nyt pulttiliikkeestä käyty normi kantainen kova pultti jonka pituus on tehty sopivaks.
Se oli torstai kun soitti ja kyseli öljyistä ynnä muista ja sano että seuraavana päivänä saap tulla hakemaan auton poikken , jotenki mielessä oli että nyt tuli kalliimpi reissu. Perjantaina sitte läksin töitten jälestä hakemaan autoa , hetki juteltiin yrittäjän kanssa , kaheltiin vanhoja osia ja kummasteltiin sitä katkenneen pultin pituutta. Siitä sitte "mitä maksaa" kysymyksen jälestä toimiston puolelle kuuntelemaan tuomiota. Aikansa siinä tietokonetta ja laskinta naputeltua korjaamon pitäjä kysyy että mitä mieltä mie oisin jos hiän vois laskuttaa kaks tuntia töitä ja uuven dampperin hinnan jonka pyysin vaihtamaan uuteen josta oli puhetta silloin kun ensimmäisen kerran tutkivat tuhon laajuuden. En sitä hintaa kyllä hyväksyny , vaajin laittamaan kaks tuntia lisää laskuun ennekuin etes ajattelen sen maksamista. No lopputulema oli se jotta yrittäjä sai hyvän mielen ja yhen varman asiakkaan , mie taas toimivan auton ja sille takuun...