Hienosti istuu föönit tossa
tolle öljynpalulle ei taida olla vakiona paikka tossa ? Ihan niin kuin ois tarkoitettu
Kiitokset.
Ei ollut paikkaa valmiina lohkossa, mutta takimmaiselle ahtimelle oli helppo tehdä lohkoon reikä paluulle kun siinä oli sopiva tasanne n.45 asteen kulmassa. etummaiselle ahtimen öljynpaluun joutui tekemään huonompaan kulmaan valussa olevaan "ikkunaan", mutta hyvin se on toiminut.
Seuraavaksi keskityttiin voimansiirtoon eli kytkin, vaihdelaatikko ja kardaani.
Vauhtipyörä on 850 volvon kova pyörä johon on koneistettu uusi jako -765 SRE asetelmalle, vauhtipyörän ostin Lankulta kun se ei mahtunut paikalleen Lankun englantilaiseen potilaaseen. Kaveri koneisti vauhtipyörään vielä ohjuritappien reiät kun ne oli jäänyt puuttumaan.
Kytkinlevyksi tuli jousittamaton sintteri (240mm), tämä tuli nimim. Boost:n kautta joka teki myös vaihdelaatikon hitsaustyöt.



Painelaakeri tuli uusi ja kytkinhaarukan kuulan alle tein n.10mm korotusholkin ja samoin työsylinterin tanko tehtiin saman 10mm pitempi.

Tässä laatikko hitsattuna, kytkinkoppa on 960 volvon automaatin koppa.
Kun Lankulla oli ongelmia kytkimen/vauhtipyörän sopimisongelmia omassaan niin sovittiin että Boost tekee tuon minun laatikon 15mm pidemmäksi kuin Lankulla.

Vaihdelaatikko pultattuna koneeseen kiinni.

Tuossa näkyy hyvin että kampiakselin asentotunnistimen kiinnityspalikka unohtui laittaa koneen ja laatikon väliin.

Ja tässä näkyy tuo outo rauta vaihdelaatikon päällä, jonka tein volvon alkuperäisen keppitelineen kiinnittämistä varten.

Laatikon ja kardaanin väliin sorvattiin tuollainen laippa alumiinista, muistaakseni 64mm paksu. Tällä saatiin jatkettua kardaania tarvittava määrä ja saatiin erilaiset laipat kiinni toisiinsa.



Tällaista tällä kertaa.