Samppasport  Futurez

B230FK tulpat

  • 35 Vastauksia
  • 16826 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK tulpat
« Vastaus #30 : 09.05.2011, 14:50:19 »
Olisiko tuon IMM:n mahdollisessa empiirisessä tutkimuksessa syytä käyttää ihan normaalilämpöistä huoneilmaa (+21...+23) niin saattaisi olla muillakin testaajilla helpompaa toistaa moinen mittailu.
Helpointa lienee toteuttaa laitteisto jossa olisi kaksi Immua sarjassa ja näiden antamia arvoja verrattaisiin keskenään.
Ehkäpä...

Samaa mietin, että kaasun lämpötila pitää olla sellainen, että prosessi on helposti toistettavissa.

Tässä pähkäilen, millä mitata tarkasti ilman nopeus ja millä kehittää se virtaus (jokin yksinkertainen menetelmä).

Niitä IMMujahan voi laittaa sarjaksi läjän.  :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1201
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: B230FK tulpat
« Vastaus #31 : 09.05.2011, 23:54:51 »
Virtausta voi emuloida esim. hiustenkuivaajan puhaltimen kylmälllä asennolla 1, 2 tai jopa 3.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
IMMun mittaaminen
« Vastaus #32 : 10.05.2011, 13:26:09 »
Ajattelin jotain tämän tyylistä, koska se on kaikkien hankittavissa ja helposti säädettävissä.

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=25832.htm&tuote=25832&ryhmaid=193

Ja sen virtaaman voisi olettaa olevan suhteellisen stabiili eri yksilöiden välillä ja myös eri jännitteillä.
Jolloin muutkin mittaajat voisivat toimia minimi välineistöllä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK tulpat
« Vastaus #33 : 10.05.2011, 21:31:11 »
Mätänetistäkin löytyy moisia puhaltimia.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-6443

Ja kohtuu riittävissä virtausluokissakin (ihan maksimiin ei päästä 230l/s).
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-6445



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK tulpat
« Vastaus #34 : 28.05.2013, 17:26:28 »
Lainataan topicia. Itselläni alkanut samanlaisia ongelmia kuin aloittajalla.

Autossa oli puolan johto rispaantunut ja löi läpi. Nyt uus johto ja edelleen pätkii.
Oireet ovat siis että kun päästään 0 bar pintaa ja siitä ylöspäin niin alkaa rykiminen.
Onko se nyt sitte puola? edellisessä volvossa meni pääteaste mutta sillon se hyyty aina kun yritti painaa kaasua.
Liekö rikkinäinen puolan johto rikkonut jotaiN?

Tallissa on kyllä puola, pitää huomenna kokeilla vaihtaa
S60 2.4T 2001

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FK tulpat
« Vastaus #35 : 30.05.2013, 16:41:10 »
Risa puolanjohto voi aiheuttaa puolan rikkoutumisen.  Joten testaappas sen vaihdolla saatavaa hyötyä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi