Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 B230F ei käynnisty (Syy: LH-Jet ecu)

  • 41 Vastauksia
  • 13585 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F ei käynnisty (bensa?)
« Vastaus #30 : 23.08.2014, 13:13:53 »
Virtalukosta menee heräte polttoainereleelle joka herättää sitten ecun, ezk:n ja suutinrelee eli äkkiseltään en uskoisi. Bensapumpunrele on huono kuvaus sille, järjestelmärele olisi täsmällisempi kun aika moni muukin komponentti on sen takana

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 B230F ei käynnisty (bensa?)
« Vastaus #31 : 23.08.2014, 13:30:38 »
Niin sehän on itse asiassa järjestelmäreleen nimellä kaavioissa. Kaikki vaan puhuu bensapumpun releestä, sinisellä tiskilläkin tulee ymmärretyksi  :)
765 B280 -85,  MB EQC -22

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 B230F ei käynnisty (bensa?)
« Vastaus #32 : 26.08.2014, 11:20:52 »
Se käy ja kukkuu!

Oikea vastaus oli LH-Jetin ecu. Tökkäsin -594 loppuisen ehjän boksin kiinni niin hörähti tulille kuin palmun alta ja käy nätisti.

Kiitokset kaikille avusta.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F ei käynnisty (Syy: LH-Jet ecu)
« Vastaus #33 : 12.10.2014, 10:14:24 »
Lainataan tätä kun liippaa niin läheltä

auto 940 -93 230FT LH2.4 (ecu 962)

Eli Kipinä tulee mutta bensaa ei

-huikka bensalla pörähtää jollain lailla
-virtaa tulee suuttimille akun jänniteen verran, kun virta päällä avaimesta (molemmissa navoissa sama 12v kun mitattava liitin suuttimelta irti)
-sama testi niiin että avain ei virta asennossa niin mittari näyttää vielä 0,5v ?
-jos laitan 5w polttimon tuohon suuttimen pistokkeeseen niin ei startatessa pientäkään välähdystä.
-pumppu pyörähtää startatessa, paineita ei mitattu
-bensaa on


vaihdettuja osia toisesta (käytettyjä osia)
-ykk anturi
-EZK boksi
-sytty yksikkö
-järjestelmärele
-suuttimien rele
-ecuakin käytin jostain vapari vehkeestä (946 loppuista) sama tulos mutta en tiedä voikaanko toimia?

Auto seisonut noin vuoden verran ja aikoinaan jäänyt kun oli herennyt pyörimästä,
Yksi syy oli varmasti hihnapyörän kiilan pettäminen mutta se korjattu ja kansi käytetty irti jne..
vaihteisto ei ole paikoillaan mutta tietysi vauhtipyörä on... joten ei liene merkitystä?

Diagnostiikka pistoke on ihan pimeä myös.

Onko syytä epäillä kuitenkin tuota ecua?
Hyvät vinkit ovat tervetulleita  :)




« Viimeksi muokattu: 12.10.2014, 10:17:23 kirjoittanut kätilö »

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F ei käynnisty (Syy: LH-Jet ecu)
« Vastaus #34 : 25.10.2014, 10:14:40 »
Sen verran tallilla oon ehtiny käymään että kokeilin maadoittaa tuon 18 pinnin boxilta ja silloinhan suuttimet tuntuu aukeavan.

 Eli miten tuo nyt menee... boxi siis katkoo maata?
Teki samalla tavalla ehjällä vaparin boxilla ja jos samalla strattaa niin yrittää käyntiin molemmilla boxeilla..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230F ei käynnisty (Syy: LH-Jet ecu)
« Vastaus #35 : 25.10.2014, 14:32:18 »
Jep, suuttimia ohjataan maadoittamalla niitä.

Syy miksi bensaa ei tule edes toisella ECU:lla (pois sulkee ECU-vian) voi olla se, ettei LH saa pyörimistietoa EZK:lta.
Eli LH:n pinnissä 1 pitäisi olla vaihtojännite moottorin pyöriessä. Pulssien taajuus vaihtelee kierrosluvun mukaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F ei käynnisty (Syy: LH-Jet ecu)
« Vastaus #36 : 26.10.2014, 18:10:38 »
1 pinnissä virta päällä 0,73v ja startatessa vaeltaa n 2,5v-5v ja tuokin nyt testattu kolmella eri EZK:lla ja kahdella eculla  :)
edelleenkään missään vaiheessa ei tule 18 pinniin maadoitusta

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230F ei käynnisty (Syy: LH-Jet ecu)
« Vastaus #37 : 27.10.2014, 13:43:03 »
1 pinnissä virta päällä 0,73v ja startatessa vaeltaa n 2,5v-5v ja tuokin nyt testattu kolmella eri EZK:lla ja kahdella eculla  :)
edelleenkään missään vaiheessa ei tule 18 pinniin maadoitusta

Vikakoodeja? Tai antaako ECU edes sen 1-1-1 ?

Mitä tarkoitat, ettei 18 pinniin tule maadoitusta?  Yleismittarilta en löydä mitään resistanssimittauksella, sillä se maadoituksen pätkiminen on niin nopeaa, ettei mittari sitä ehdi lukemaan.

Tuleeko siihen 18 pinniin akun jännite, kun käännät virrat päälle, jos tulee, niin tarkista ECU:n maadoitus imusarjan piuhoista.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F ei käynnisty (Syy: LH-Jet ecu)
« Vastaus #38 : 01.11.2014, 10:46:56 »
Diagnostiikka pistoke siis mykkä, eli vikakoodeja en saa.

Tuolla maadoituksen puuttumisella tarkoitin sitä ettei suuttimet tunnu avautuvan muutakuin maadoittamalla tuo 18 pinni, joten päättelin ettei maadoita?

18 pinniin tulee siis akun jännite.

Maadoitukset imusarjassa ok. Mutta kannen lämpöanturin pistoke ei ollut kunnolla > nyt startatessa hetken yrittää ja jää yhdellä tai kahdella pytyllä muutamaksi sekunniksi pyörimään.. ihan niinkuin kylmäkäynnistys rikastus toimisi??

 

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 B230F ei käynnisty (Syy: LH-Jet ecu)
« Vastaus #39 : 01.11.2014, 12:07:22 »
Diagnostiikka pistoke siis mykkä, eli vikakoodeja en saa.

Tuo kannattaa ratkaista ensimmäiseksi. Piuhojen ja liitosten kunnot, maatot ja jännitteensaannit.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 B230F ei käynnisty
« Vastaus #40 : 01.11.2014, 13:13:17 »
Diagnostiikka pistoke siis mykkä, eli vikakoodeja en saa.

Tuolla maadoituksen puuttumisella tarkoitin sitä ettei suuttimet tunnu avautuvan muutakuin maadoittamalla tuo 18 pinni, joten päättelin ettei maadoita?
Sähköt kuntoon, niin tuo voi lähteä toimimaankin.

Suuttimet maadoittuvat vasta sitten kun polttoainetta ruiskutetaan. Eli ne ovat maissa muutaman millisekunnin kerrallaan startissa.

18 pinniin tulee siis akun jännite.
Niin sinne pitääkin tulla kun kaikki on kunnossa.
Eli olet tehnyt oikopäätelmän tuosta maadoituksen puutteesta.

Maadoitukset imusarjassa ok. Mutta kannen lämpöanturin pistoke ei ollut kunnolla > nyt startatessa hetken yrittää ja jää yhdellä tai kahdella pytyllä muutamaksi sekunniksi pyörimään.. ihan niinkuin kylmäkäynnistys rikastus toimisi??
Tai siis rikastus toimii ja suuttimet samaten, mutta jos lämpöanturalta tulee väärää tietoa, niin kylmäkäynnistys voi olla (ja on) kiven alla.

Laita diagnostiikka pistoke toimintaan, niin pääset pidemmälle.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F ei käynnisty (Syy: LH-Jet ecu)
« Vastaus #41 : 12.11.2014, 19:35:36 »
Kiitos neuvoista ja vinkeistä tähän saakka.
Vapaa-ajan vähyyden takia "projekti" on edennyt hitaasti...

Mutta jotain on tapahtunut:
Selvisi mm että vauhtipyörä oli väärässä asennossa (edellinen omistaja oli ilmeisesti käyttänyt pyörän irti alarattaan kiilan pettämisen jälkeen...jne)

No nyt pyörä pitäisi olla oikeassa asennossa tosin tuota reijätöntä kohtaa en ihan keskelle startin aukkoa saa.. on kyllä aukon kohdalla.

Kyseisen operaation jälkeen yrittää käymään ja jää toviksi pyörimään yhdellä tai kahdella pytyllä... yleensä pytty /pytyt vaihtelee 

sähköjä olen käynyt läpi avaten ja puhdistaen liittimiä ja sain diagnostiikan toimimaan ...se näyttää 1-1-1 sekä polttoainepuolelle että sytytykselle

tulpat ja ykk anturin laitoin vielä uutta > ei muutosta

jakajan kopan ja johdot vaihdoin toimivasta kaasari seitensatasesta > ei muutosta

järjestelmä relettä, suutinrelettä, sytytysyksikköä, ezk ja ecua olen vaihtanut vielä tuon vauhtipyörän asennon muuttamisen jälkeen > ei muutosta

IMM:un 3 pinnissä 1,5v
bensan paine vähän vajaa 3 bar
bensaa 20l lisätty

-kierrosluku mittari on melko hiljainen, hyppii muutaman kerran startatessa mutta ei silloin jos jää paukuttamaan yhdellä/kahdella pytyllä...


Pari kertaa on käynyt mielessä laittaa hyllyssä oleva ja turbo strömberg, vaihtaa apuakseli ja laittaa jakaja koneen kylkeen ym..  :D


 




 

Futurez  Kulkukoira