Elekma  Autoracing

8-pätkän 855 R

  • 134 Vastauksia
  • 40409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #60 : 04.11.2014, 18:04:22 »
En oikein tuohon vetoniveleen usko, koska ilmenee tosiaan vasta kun pito on irtoamassa. Riittävän kylmällä asfaltilla kun lähtee kerrasta sutimaan ihan kunnolla ei hypytä. Iskunvaimennukseen luulisin itse tuon liittyvän. Siihen osa-alueeseen saattaakin talven aikana olla tulossa parannuksia rahatilanteen salliessa. En ihan coilovereihin asti meinannut mennä, vaan jotkut jämäkät sportti-iskarit noiden H&R:ien kaveriksi.

Supramiehet tuntuu kans manailevan tuota renkaan hypytystä juuri samanlaisessa tilanteessa, eri päässä autoa tietysti tosin.  :2funny:  Liekö se sitten vaan viritettävä lisää niin kimpoaa kerrasta kunnolla pito irti..... :3/4 jättää sen:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #61 : 04.11.2014, 18:54:26 »
Samaa tekee itelläkinbja väljää ei pitäis missään olla.. Tehonpuutetta  ::)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

AUH

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #62 : 04.11.2014, 22:33:06 »
Voiskohan moottorin tuenta vaikuttaa tohon hyppyyttämiseen? Vaikka tuo iskunvaimennus tuntuu kyllä järkevämmältä vian haku suunnalta?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #63 : 04.11.2014, 22:38:31 »
Voiskohan moottorin tuenta vaikuttaa tohon hyppyyttämiseen? Vaikka tuo iskunvaimennus tuntuu kyllä järkevämmältä vian haku suunnalta?
Voi, eräässä ei-ruotsalaisessa hypytys liikkeelle lähtiessä sutien johtui seuraavasta:
-Lähdet liikkeelle ja pitoa on, moottori kääntyy taaksepäin ja auto liikahtaa
- Pyörä sutasee jolloin pito ja rasitus vähenee, moottori kääntyy eteenpäin.
- Rengas pidon rajalla löytää taas pitoa jolloin kone nytkähtää rajusti. Tästä johtuen rengas menettää uudelleen pidon ja soppa valmis.

Tosin esimerkin auto painoi alle tonnin ja tehoa oli massiiviset 58hp.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #64 : 05.11.2014, 06:45:03 »
Moottorin ylätuessa on kyllä powerflexin uretaanipusla. Pitää talven mittaan tutkailla noita etupään puslien ja iskunvaimentimien kuntoa. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 21:15:46 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #65 : 05.11.2014, 06:51:19 »
Nouseeko keula kiihdytyksessä kuinka rajusti?

Semmostakin nähnyt, että vaimennin muutoin "toimii", mutta ulosjouston vaimennus liian heikko --> nypytystaipumusta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #66 : 05.11.2014, 16:48:16 »
Sehän johtuu vaan siitä että on liian vähän voimaa. Oot tottunu eskon woimaan niin ihmekös tuo jos nypyttää..
Kone pois talven aikaan ja pajalle, kyllä siihen lääke löytyy  ;D

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #67 : 08.11.2014, 07:36:18 »
Biimerin etupään nypytykset loppui pyörien suuntauksella, mutta täysin eri vekotin, joten ei painoarvoa... ;D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #68 : 08.11.2014, 07:41:24 »
Biimerin etupään nypytykset loppui pyörien suuntauksella, mutta täysin eri vekotin, joten ei painoarvoa... ;D
Tästä kun luulisi kolarikorjauksen yhteydessä kulmatkin olevan säädetty. Pitää nyt katsoa jaksaako se noilla 225 leveillä tassuilla edes sutata. :2funny: Talliin joutais, tuossa se pihassa nököttää lumen alla. :-\ Kuun lopulla olisi voinut tietysti tarjota leimalle mutta lumi vähän vaikeuttaa kuvioita. Taitaa käydä niin että ensi viikon plussakeleillä kunnon pesu ja tämän kesän ajot oli tässä.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #69 : 08.11.2014, 08:03:27 »
Luulis kyllä, että olis säädetty. Tuossa tdissä myös ajettavuus parani merkittävästi, kun säädettiin kaikki liian lähellä nollaa olevat kulmat oikeiksi ja liika vapina ja tärinä oli tiessään... Etutöppöset oli liian "pystyssä" vain ja auraukset nollassa, eli ei haritusta lainkaan. Keskialueen  ohjaus rauhottui näin.
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #70 : 08.11.2014, 17:11:53 »
Kulmat on säädetty kahteen kertaan korjauksen jäljiltä, toinen kerta oli kesällä kun vaihdoin raidetangonpäät.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #71 : 08.11.2014, 19:39:47 »
Ei kyllä jää väihtoehdoiksi kuin iskarit sököt.
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R [Kuvasaastetta Tritoneista]
« Vastaus #72 : 12.11.2014, 16:01:19 »
Syksyn ravat pesty huolella pois ja auto ajettu tallin vintille kuivumaan. Pitää siirtää sisätiloihin kun saadaan raivattua tilaa ja selville että mikä auto nyt mihinkin väliin laitetaan.



Liikennekäytöstä poistin just äsken, eli tämän kauden ajot oli tässä. Talven mittaan päivitellään mitä päivitellään. Tekniikan osalta nyt ainakin se alumiinicooleri laitetaan ja 3" downpipesta on kovasti metsästys käynnissä. Jos ei muuten löydy niin itse kai se on tehtävä. Tritonit alle ja alustassa paneudutaan iskariosastolle ainakin jos saisi tuon hypytyksen pois. Hifipuolta laitetaan budjetin salliessa kevyesti paremmaksi. Haaveissa olisi aktiivi 2-tie setti eteen vakiopaikoille vähän paranneltuna ja mahdollisesti joku pieni näppärä subi varapyöräkoteloon. Eli huomattavasti kevyemmällä linjalla kuin edellisessä autossa.

Katsotaan sitten keväällä mitä todellisuudessa saatiin aikaan. Nyt energiaa vie aika huomattavan paljon muutto kun joutuu työn perässä vaihtamaan paikkakuntaa ja tallipaikka jää siten hieman yli sadan kilometrin päähän. :-\ Mutta näillä on mentävä! :hello:

Edit: Hyi olokoon miten huonoja kuvia tuli.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #73 : 12.11.2014, 17:48:37 »
Mikä on Volanssien kohtalo? Jääkö jemmaan vai?  ???

On se vaan pirun komea auto. Olispa omakin kasipätkä tätä parempaa korimallia.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 8-pätkän 855 R
« Vastaus #74 : 12.11.2014, 20:03:07 »
Mikä on Volanssien kohtalo? Jääkö jemmaan vai?  ???
Todennäköisesti menee tdi:n alle ensi kesäksi kun siihen ei ole mitään järkeviä kesäpyöriä. Jannen sanoin se on vähän sama kuin laittaisi virgot 940:n alle mutta olkoon.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy