Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 1961 Vastauksia
  • 358607 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1875 : 27.07.2019, 21:09:01 »
Yllättävän pieneksi hintaero jää. Lähtöhinta X5:lla on 86t. Jonkun verran varusteita 45e:ssä on jo vakiona mm. navi ja ilmajousitus. Lopulta ei tullut kuin muutaman tonnin kalliimmaksi kuin T8, vaikka varusteita tuli kasattua varsin hyvin. Käytännössä kaikki samat kuin hyvin varustellussa Volvossa. Hifipuolella tuli kyllä downgreidattua, koska en raaskinut yli 5000€ maksaa Bemun B&W:stä vaan tyydyin Harman Kardoniin. Plussapuolelle tuli mm Night Vision, jolla on sitten hauska bongailla peuroja.

Hyvä setti varusteita tulossa ja näissä hybrideissä ”suomi lisää” aika kivasti. Tuliko NW:n kanssa myös HUD ja onko lasikatto vakiona?

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1876 : 27.07.2019, 22:45:59 »
Hyvä setti varusteita tulossa ja näissä hybrideissä ”suomi lisää” aika kivasti. Tuliko NW:n kanssa myös HUD ja onko lasikatto vakiona?

Katto piti ottaa ja HUDin jätin pois. Polaroidut aurinkolasit ja HUD sopivat huonosti yhteen. Ja lasejahan en vaihda  8)

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1877 : 27.07.2019, 22:52:21 »
Katto piti ottaa ja HUDin jätin pois. Polaroidut aurinkolasit ja HUD sopivat huonosti yhteen. Ja lasejahan en vaihda  8)

Ilman HUDiakin pärjää mutta katto on must. Hieno auto tulossa. Onnea!

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 228
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1878 : 27.07.2019, 23:52:53 »
Omalla (6/2015) oli ajettu 230 tkm kun meni vaihtoon. Suurimmat ”tekniset” ongelmat talvisin takaovien lukkojen toimimattomuus ja softan kanssa oli ajoittain ongelmia. Niistäkin selvittiin loistavan omamekaanikon ansioista. Muutoin pääosin ongelmaton auto, ainakin minulla.

Mallista riippumatta Volvolla on aina ongelmana lukot...  :o   Kolmeen eri malliin jo vaihdettu kaikki lukot kertaalleen, keskimmäiseem kahdesti  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 27.07.2019, 23:55:10 kirjoittanut pallep »
V60 T8 Inscription

Poissa Pohjanpoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1879 : 30.07.2019, 10:35:31 »
Onko Harman Kardonin kaiuttimista kokemusta? Onko 1200€ hintansa väärti, vai vakiokaiuttimien äänenlaatu koristeellisemmilla kaiuttimilla ja premium-brändillä?

Itselle otin Harman Kardonit ja olen erittäin tyytyväinen ollut. Omiin tarpeisiin hinta-laatusuhteeltaan parempi kuin B&W ja äänenlaadultaan paljon parempi kuin vakiosetti. Ei ihan kaikkea pystynyt ruksimaan, vaikka onkin yli "satkun" auto  :)

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1880 : 13.08.2019, 16:54:11 »
Jaa-a, juuri kun pääsin kehumasta, että autostani ei ole hajonnut kuin ilmajousitus ja akku, niin eiköhän auto ole taas ollut viikon pajalla. Nyt hajosi joku auton ajoakun latauksen ohjausyksikkö. Auto ei enää ottanut sähkö vastaan. Onneksi Volvon sijaisautopalvelu toimii edelleen mainiosti!

Poissa SonnyCrockett

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1881 : 06.09.2019, 21:21:04 »
Tervehdys,
ensimmäistä kertaa Volvo alla ja heti ongelmaa. Kyseessä XC90 T8 2016 ulkomaantuonti. Auto pelaa muuten hyvin mutta kuskinpuolen istuimen sivutuen sähkösäätö ei toimi. Säätimen moottorin ääni kuuluu, mutta sivutuet eivät liiku minnekään. Pelkääjänpaikan tuki toimii moitteetta. Onko kukaan törmännyt ongelmaan ja saanut korjattua vai löytyykö ratkaisu vain Bilian (=rahan) kautta?

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1882 : 14.09.2019, 10:01:27 »
Tervehdys,
ensimmäistä kertaa Volvo alla ja heti ongelmaa. Kyseessä XC90 T8 2016 ulkomaantuonti. Auto pelaa muuten hyvin mutta kuskinpuolen istuimen sivutuen sähkösäätö ei toimi. Säätimen moottorin ääni kuuluu, mutta sivutuet eivät liiku minnekään. Pelkääjänpaikan tuki toimii moitteetta. Onko kukaan törmännyt ongelmaan ja saanut korjattua vai löytyykö ratkaisu vain Bilian (=rahan) kautta?

Rohkea mies, kun ostaa alkupään T8:n. Monilla oli paljon ongelmia. Suurin osa ongelmista tietysti johtui softasta. Ne varmaan on korjattu.

Poissa SonnyCrockett

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1883 : 14.09.2019, 15:24:39 »
Rohkea mies, kun ostaa alkupään T8:n. Monilla oli paljon ongelmia. Suurin osa ongelmista tietysti johtui softasta. Ne varmaan on korjattu.

 :) Jostain se on aloitettava. VolvoIDn mukaan auto on MY17, tarkoittaako tuo nyt 2017 vuosimallia? Softat näyttäisi olevan ajantasalla ja hyvin on kulkenut.
Aika suolainen hinta ilmapussien vaihdolla istuimeen (660€), kuulemma pitää vaihtaa pareittain vaikka vain toinen on puhki.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10999
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1884 : 15.09.2019, 15:45:08 »
Rohkea mies, kun ostaa alkupään T8:n. Monilla oli paljon ongelmia. Suurin osa ongelmista tietysti johtui softasta. Ne varmaan on korjattu.
Mitä seurannut tätä topiccia ja S/V90 topicia niin suurimmat ongelmat ollut softan kanssa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1885 : 27.10.2019, 10:23:34 »
Tulipahan testattua, että T8:n ominaisuudet pääsivät paremmin oikeuksiinsa Saksan moottoriteillä vaikka tietöitä oli paljon ja 2-kaistaisilla osuuksilla liikenne ei ollut kovin sujuvaa.
Power-moodilla moottorin kierrokset jäivät 180km/h nopeudessakin (Volvon uusi maksivauhtiraja) alle 3000 hyvän sähkömoottorin väännön ansiosta. Kulutus oli noin 9,3-11,8L/100km riippuen hieman oliko akku tyhjä vai ladattu, oliko bensiinissä 10% vai alle 1% etanolia (Saksassa hintaero 4 senttiä) ja oliko keskinopeus 95 vai 105km/h (kova vesisadekin hidasti merkittävästi liikennettä). Nopeuden vaihteluväli oli siis noin 20-180km/h.

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4390
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1886 : 27.10.2019, 15:23:19 »
Tulipahan testattua, että T8:n ominaisuudet pääsivät paremmin oikeuksiinsa Saksan moottoriteillä vaikka tietöitä oli paljon ja 2-kaistaisilla osuuksilla liikenne ei ollut kovin sujuvaa.
Power-moodilla moottorin kierrokset jäivät 180km/h nopeudessakin (Volvon uusi maksivauhtiraja) alle 3000 hyvän sähkömoottorin väännön ansiosta. Kulutus oli noin 9,3-11,8L/100km riippuen hieman oliko akku tyhjä vai ladattu, oliko bensiinissä 10% vai alle 1% etanolia (Saksassa hintaero 4 senttiä) ja oliko keskinopeus 95 vai 105km/h (kova vesisadekin hidasti merkittävästi liikennettä). Nopeuden vaihteluväli oli siis noin 20-180km/h.
Eli nämä 2016--> XC:t ei mene kuin 180km/h lapikas lattiassa?

 :2funny: :2funny:
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7103
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1887 : 27.10.2019, 15:33:49 »
Eli nämä 2016--> XC:t ei mene kuin 180km/h lapikas lattiassa?

 :2funny: :2funny:

Softalla päätetty raja... käytännössä kaikissa isommissa autoissa ollut parikymmentä vuotta softalla päätetty kattonopeus.

Ei taida sun fiiatti tuotakaan saavuttaa kuin vapaassa pudotuksessa.
745 B230F -89, 765 B280 -85, XC90 T8 -17

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1888 : 27.10.2019, 16:39:27 »
Nykyisillä malleilla ei ole vielä rajoitettu maksiminopeutta 180 kilometriin tunnissa, mutta pointtini oli, että jo puolella kaasulla meni T8:lla se 180km/h mitä Volvon asiantuntijat pitävät riittävänä maksimivauhtina tulevaisuudessa..

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10999
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1889 : 28.10.2019, 09:01:14 »
Taisi Volvo rajoittaa huiput 210 km/h muistaakseni 2004 malleissa. Ainoastaan tehokkaimmat meni kovempaa. Ja auton sai tilattua ilman rajoitinta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

 

Carcom Oy  Ateho