Tervehdys kaikille.Ilmoittaudun uutena jäsenenä tähän "kerhoon."
Innokkaana automiehenä tuli sitten hankittua vuosien tauon jälkeen jälleen Volvo,mallia V70 D5,2010,205 hv,autom,summum-varusteilla. Hain auton Saksasta keväällä -12 paikallisesta Volvo-liikkeestä. Autossa on täydellinen hk.Kilometrejä oli ostohetkellä 135700 km. Yksi omistaja.
Edellinen Volvoni oli aikoinaan 760 tdi,johon olin erittäin tyytyväinen.
Minulla oli kolme vaihtoehtoa: MB 220 CDI avatntgarde, Audi A4 Quattro tdi tai Volvo V70 tdi. Kaikki n 130-140 tkm ajettuina hyvillä varustuksilla.
Koeajoin kuitenkin ennen hakureissulle lähtöä noita vastaavia malleja täällä Suomessa n viikon (1000-1500 km). Ja minulle sopivin ja itse pidin eniten oli Volvo. Suoritin koeajot ilman ennakkoluuloja. Mkä tahansa näistä olisi voinut olla valintani.
Omia tuntemuksiani autoista:
Audi 2.0 tdi Quattro,2010,137tkm,Manuaali.
Neliveto oli nastaa,vaikka ei ole vielä koskaan tullut vastaan tilannetta,etteikö etu-tai takavetoisella pärjäisi. Alusta oli aivan liian kova,veteli urissa aivan liian paljon,jotta ajo olisi ollut miellyttävää ja stressivapaata. Jousitus oli makuuni liian kova. En pitänyt Audin tavasta hoitaa esim istuimien lämmityksen säätö. Turhan monen valikon kautta monet toimenpiteet piti suorittaa. Start/stop toiminto aivan typerä. Ei saanut pois kytkettyä. Pieni polttoaineen kulutus plussaa. Kova melutaso auton hintaan nähden. Tämä siis koeajo yksilössä.En pitänyt kojelaudan ilmeestä.Jotenkin muovisen ja vanhanaikaisen oloinen. Huonot valot ollakseen xenonit.
Hyvän näköinen.
MB 220 Cdi Avantgarde,2009 man.142tkm.
Olen ollut vuosia uskollinen tälle merkille,mutta parin viimeisen mallin kohdalla on löytynyt paljon RUOSTETTA,vaikka autot olivat kohtuullisen uusia ja kohtalaisilla kilometri määrillä.Joten tämä oli suurin syy merkin vaihtoon.
Erittäin hyvän näköinen farmarina. Surkeat ajovalot (ei xenonit) Valitettavasti en löytänyt kriteereihini sopivaa yksilöä varustettuna xsenoneilla,mutta olen lukenut että ne ovat hyvät.
Ko auton penkkien verhoilu karmea tähän hintaluokkaan! Penkkejä mainostetaan nahkaisina,vaikka ovat KEINONAHKAA! H****tti mitä markkinointia ja suorastaan kusetusta. Ko yksilössä kuskin penkin sivuverhous repeili. Juttelin muutaman pirssimiehen kanssa joilla samanlaisia kokemuksia asiasta. Muutenkin sisustus jotenkin vanhanaikaisen ja muovisen (mitä se tosiasiassa onkin) oloinen. Ehkä olen jo ollut liian kauan mersu ratissa.
Moottori ketjukäyttöinen. Muissa hihna. Takavetokin ihan ok talvella,kunhan ei ihan pahimpiin paikkoihin eksy. Paremmin kyllä pääsee etuvetoisella esim Riihivuoren laskettelukeskuksen päälle.
Ko yksilössä tyhjäkäynti seilasi. Ei myyjä tiennyt missä vika. Sanoi että kaikki on ihan normaalia..??!! Ei tosiaankaan ole. Pieni polttoaineen kulutus plussaa.
Ei vastaa enää mersun laatu merkin luomaa imagoa. Varsinkin ruosteviat ovat ongelmallisia ja kallita.
VOLVO V70 D5 2010 Summum,autom 146tkm
Tämä oli ihan ensimmäinen koeajoni tällä mallilla. Ja olin heti myyty! Auto on hyvän näköisen,varsinkin sisustu on todella hieno mun makuun! Kojelauta ja sen muotoilu piiskaa mennen tullen toisten mallien vastaavat. Erittäin tyylikäs toteutus. Vaalea beige NAHKAverhoilu penkeissä,sisustus samaa sävyä. Tyylikästä. Muutenkin laatu huokui tästä mallista aivan eri tapaan kuin muista.
Volvo oli näistä kolmesta vaihtoehdosta nautinnollisin ajaa. Suosin kohtuu rauhallista ajotapaa välttäen turhia repimisiä. Mutta tarvittaessa löytyy potkua pellin alta. Tilat loistavat. Melutaso näistä kolmesta yksilöstä alhaisin. Automaatti toimi hyvin. Pidän Volvon tyylistä toteuttaa kojelaudan toiminnot. Kaikki toimii yksinkertaiseti ja helposti. Ei tarvitse ensin valita rullasta oikeaa kohtaa,sitten katsoa näytöstä tuliko asetus oikein,jonka jälkeen voit valita eri painalluksella penkin lämmityksen. Volvossa painat yhtä nappia ja homma toimii. Valot loistavat (bi-xenon)
Moottorin suorituskyky erittäin hyvä. Vääntöä tuntui olevan loputtomiin. Penkit ja niiden säätö (sähkö) mukavimmat. Muutenkin Volvon varustelutaso ja ennenkaikkea sen toteutus oli mieleeni.
Näiden perusteella oli valinta helppo: Volvo! Tarvitseeko muuta sanoa.
Ja nämä mielipiteeni ja arviot ovat sitten täysin minun omiani joista ei tarvitse sen kummemin alkaa vääntämään.
Tähän asti on tullut kilometrejä n 18000 ja tein hyvän valinnan. Kaikki on toiminut hyvin. Ainoastaan hiukkassuotimen anturi uusittu. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Ajovalojen pesimille tosin voisi olla oma kytkin.
Ken Tassa