Proturbo  Autodiagnoosi

-99 V70 tdi A -> manuaaliksi *valmista tuli*

  • 18 Vastauksia
  • 6177 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
-99 V70 tdi A -> manuaaliksi *valmista tuli*
« : 13.09.2014, 21:35:58 »
Kuten tuolla muualla jo tilitinkin, talouden kilometritehdas porsi jo toisen automaatin. Nyt tämä peli saa luvan loppua ja vakaa aikomus on manualisoida auto ostamalla samanlainen kokonainen tai ainakin melkein kokonainen auto luovuttajaksi. Tähän on pontena se että auto on varsin maltillisesti ajettu, mieleinen ja yleisolemus on siisti + kalliit rempat on tehty.

Kysymys kuuluukin voinko katsella muitakin vastaavia vuosimalleja? Esim. 97-98 malleja manuaalina löytyisi semmoiseen hintaan joka ollaan valmis sijoittamaan kiiturin elvyttämiseksi. Jos hyvin käy niin vielä semmoinen joka olisi koeajettavissa mahdollisten laatikkoperäisten symptoomien paljastamiseksi.
Mitä sudenkuoppia näissä voi olla, tuleeko moottorinohjauksen yms kanssa jumppaamista? Entäs sitten kytkin ja vauhtipyörä, net olisi toki tarkoitus rysäyksessä laittaa mutta kannattiko tähän laittaa joku kova vauhtis? Autolla ajetaan pääasiassa maantietä, paljon. Mitään viritystä ei olla tekemässä mutta päämääränä olisi näiden suhteen huoletonta ajoa mahdollisimman pitkään.

Koko moottori-laatikkoyhdistelmää ei haluttaisi siirtää kun tämä nyt oleva mosa on hyvässä hapessa ja sen touhut tiedetään.

EDIT: niin mistäs noista dieseleistä tietää onko vauhtipyörä kaksoismassa vai kova?? Etukäteen siis. Tokihan se kaksoimassakin voi meillä kestää ongelmitta pitkäänkin kun nurkissa kihnaamista tulee tosi vähän? Tässä ei nyt olla tietäväisenä vaan puntaroidaan mitä ton kanssa tehtäisiin ja tietoa kaivataan.

« Viimeksi muokattu: 25.10.2014, 11:26:59 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #1 : 03.10.2014, 22:29:02 »
Nooh, tämäkin projekti on hyvässä vauhdissa. Fyysisesti homma on kakunpala, tehdas on ihanasti tehnyt auton siten että kori hyväksyy bolt-on tyylisesti vaihdoksen ja keppisysteemit sekä potkimet +kone/laatikkopaketti on jo purettu luovuttaja-autosta. Vastaanottaja-auto on kans alkanut purkautumaan ja kohtapuoliin selviää mitä huolto-osia tarvitsee laittaa että ajot jatkuisivat niiden puolesta pitkään.
Luovuttaja-auto lienee -00 ja vastaanottaja -99, hyvin pitkälle samanlaisia on inkkeet pl. toki laatikot ja niihin suoraan liittyvät jutut.

Olin tosiaankin positiivisesti yllättynyt kuinka kivuttomasti polkimet ja vaihekeppi vivustoineen/kaapeleineen purkautuu, ainut ikävä puoli on polkimien purussa kun joutuu kynnyksen yli selällään makoilemaan.  :buck2:

Hauska yksityiskohta. Luovuttaja on jonkinasteinen kolaripeli ollut, korjattu kyllä hyvännäköiseksi mutta kaikenlaista pientä on jätetty laittamatta konehuoneessa. Johtosarjojen yms. kiinnikkeitä on jätetty laittamatta ja tämähän näkyi purkuajassa, toi toinen kulkupeli tuli silloin edellisessä laatikkojumpassa kasattua orjallisesti ja siinä onkin paljon enemmän räplättävää.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2014, 22:32:33 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa ree5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #2 : 06.10.2014, 19:38:32 »
Vaihteiston vikavalo todennäköisesti jää palamaan mut saahan sieltä polttimon poies, mielenkiinnolla pitää seurata tätä työmaata kun itellä käyny sama homma miäles jos ja kun tuo automaatti porsii jossai kohtaa...
V90 D4 Inscription -17

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #3 : 07.10.2014, 00:11:11 »
Se vikavalo tosiaan sammutetaan polttimon poistolla, tai jollain muulla jos siitä tulee vaivaa. Jotain muitakin sähköjuttuja pitää setviä mutta eiköhän niistä selvitä, ja pihassa on täydellinen luovuttaja-auto niin sieltä löytyy apuja.

Pitää sitten loppuviimein kirjailla joku yhteenveto miten kävi, toki jos jollain on jo tässä vaiheessa hyviä vinkkejä niin saa "puhua". Kabiinin puolella alkaa olla valmista, eli keppi sojottaa kaikkineen keskikonsolista ja polkimet sekä poljinsylinteri on asennettu. Miksi hitossa muuten järkevästi sijoitettujen komponenttien lisäksi se poljinsylinteri on pitänyt laittaa tehostimen alle tosi ahtaasti...

Osaako joku sanoa heti mihin/mistä tulee piuha sille kytkinpolkimen anturille? (cruisea varten?) Häviää johtonippuun eikä tuossa automaatti-mallissa semmoista tietenkään ole kun ei ollut koko poljintakaan.
Tietysti joku HBL:n opus olisi tässä kova sana ja sen ehkä joutuukin ostamaan, just noiden sähköjen takia. Muutenhan tän kanssa pärjää ilmankin, ja kun kyselee täältä.  :hello:

Ai niin, ei kannata ottaa poljinsylinterin päästä sitä lukituslevyä kokonaan pois... PLOP-SPROING. Mäntä lensi sieltä kaaressa just kun olin lukkolevyn poiston yhteydessä miettinyt että tässä muuten käy jotain.

Uus kytkinpaketti ja se vauhtipyörä tulee kans tässä välissä. Vauhtipyörästä on kaupat sovittu ja kytkinpaketti täytynee tilata lähipäivinä että ens viikonloppuna pääsis nostamaan voimalinjaa keulille. Onneksi tässä välillä voi näprätä muita juttuja ja pari yövuoroakin saa ajan kulumaan osia odotellessa.
Vetarien stefat Tiivistekaupasta, ne näyttävät vähän hikoilleen niin ei kehtaa jättää. En tykkää öljyävuotavista autoista, vaikka brittilover olenkin.  :2funny:
Tavoite olisi että ennen 500tkm rajapyykkiä ei tarttis tehdä mitään isompaa. Kymppitonnin välein tapahtuva tekniikan räjäyttely pas*antaa koko käyttöauton ajatuksen, ja kyllähän se kurittaa talouttakin vaikka ulkopuolisille ei tarvi maksella kuin osat.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #4 : 10.10.2014, 11:19:05 »
Kaikkihan tämänkin jo tietävät, mutta kirjaillaan se tähänkin. Laatikon stefoja metsästin ja niin siinä piti käydä että vetarien stefat saa Tiivistekaupasta mutta kytkinakselin stefa meni tilaukseen Volvolta. Koko on ikävä välikoko eikä tiivistekaupat sellaiseen ryhtyneet ollenkaan. Onneksi sinisellä tämä hoituu, hintakin on siedettävä 10e.

Meinasin jo tilata muualta nettikaupasta mutta pimeät rahtikulut pisti miettimään ja päätymään odotukseen kun sininen lupasi keskiviikoksi stefan.

Vetarien stefat: 40 x 60 x 10mm

Kytkinakselin stefa tässä lootassa: 24,5 x 41 x 8mm. Volvon osa# 1381798. Joissain lootissa voi olla 44mm ulkohalkaisijalla.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #5 : 22.10.2014, 15:46:15 »
Tämäkin edistyy pikkuhiljaa. Voimalinja on jo nostettu keulille ja konehuoneen inkkeitä kovasti soviteltu. Laatikon päälle tuleva johtosarja piti rapsia pois muovisesta kourustaan kun se ei sovi ollenkaan manuaalin kanssa. Purkuautosta muoviputki tilalle johtojen suojaksi, ai että kun on mukava semmoista vanhaa kivikovaa-teräväreunaista suojaputkea taivutella johtojen päälle. Johtosarja muutenkin hieman erilainen muodoiltaan kuin manuaalin, siinä pumpun limpun vieressä on vähän ahdasta kun pitää vesiletkunkin mahtua. Nämättimet kuitenkin pääsivät sopuun, eikä ota siihen limppuun kiinni.

Vesiletkuja laatikon päällä piti hieman siirrellä etteivät makaa vaihdevipujen päällä, tästä selvisi pelkästään letkujen keskinäistä asettelua säätelemällä.

Kytkimen nesteputki oli jo luovuttaja-autossa vähän sinnepäin laiteltu, nyt sitä joutui taas vähän ihmettelemään mutta ilman suurta taivuttelua meni kuitenkin ja ilmanputsarin kotelokin mahtui paikoilleen.

Jarrunestesäiliöstä pitää se kytkimelle tuleva nippa avata, ellen sitten ota tuosta toisesta autosta koko pyttyä.
Pelottavasti rupeaa näyttämään siltä että tällä viikolla pääsee jo kokkeilemaan, ellei jotain mene rikki sitä ennen.

Kunhan mekaaniset hommat on tehty niin sitten pääsee setvimään mitä kaikkea sähköpuolella pitää turata.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #6 : 24.10.2014, 14:03:56 »
Auto pötkähti tänään tulille. Laatikolle tulevaan plugiin parit jumpperit niin ECU luulee olemattoman automaatin olevan P:llä. Peruutusvalotkin löytynevät sähökaavion mukaan ilman suurta tuskaa, mutta tämä jätetään sitten viimeiseksi kun kaikki muu on reilassa.

Kytkin pitää vielä ilmata ja kuskin penkki ruuvata kiinni niin pääsee kokeilemaan liikkuuko tuo ollenkaan.  :)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #7 : 24.10.2014, 17:55:45 »
Auto näytti toimivan. Ajelin sillä pihassa eestaas, tielle en vielä viittinyt lähteä kun pari pikkujuttua on vain "heftissä".
Kytkin ilmautui tarmokkaan session jälkeen, tämä saattais olla paremmin alakautta ilmautuva. Nyt joutui jonkinaikaa läträämään ennenkuin rupes toimimaan. Parhaiten tuntui onnistuvan ilman nesteimuria.
Kaikki tuntuu toimivan, myös ajotietokone. Laatikon merkkivalo tietysti vilkkuu mutta se hoidetaan polttimon poistolla, mitään ihmeellisiä vikakoodeja ei ilmestynyt jos laatikon vikakoodeja ei lasketa mukaan. :)

En vaihtanut jarrunestesäiliötä, nippasin vain sen kytkimen nestelähdön auki ja sillä hyvä. Auton omat vetaritkin sopivat, tämä olikin toivottavaa koskapa ne ovat varmuudella ehjät ja mieleiset "ei kuula-malliset".

Mitään työläitä muutoksia ei siis tarvita moiseen swappiin. Autossa on valmiudet ottaa kumpi laatikko vaan. Nyt vaan pitää totutella kepin hämmentämiseen ja polkimen poljentaan.
Swapin kohde on siis -99 2,5tdi V70, osat tulivat -00 2,5tdi S70 autosta.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2014, 20:06:21 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #8 : 24.10.2014, 18:37:32 »
Mielenkiintoinen projekti! Tässähän olisi ollut ainesta vaikka päiväkirjaan. :) Jos tulit ottaneeksi matkan varrella kuvia niin lisää ihmeessä tähän?

Jonkinlainen yhteenveto vaihdettavista/muokattavista osista voisi olla hauska, vaikkei ko. projekti itselläni olekaan suunnittelemassa! :)
« Viimeksi muokattu: 24.10.2014, 18:42:18 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #9 : 25.10.2014, 00:36:43 »
Kuvia ei tullut juurikaan räpsittyä, näissä talouskiituriremonteissa pitää saada homma etenemään eikä aikaa ihmettelyyn ole.  ;)
Sinänsä tässä ei loppuviimein mitään hirveän erikoista ollut.

Joku mahdollisimman täydellinen purkuauto olisi hyvä olla, ei pelkästään kaikkien tarvittavien osien vuoksi vaan myös yllättävien hukkapulttien tms vuoksi.

Tarvitaan:

-vaihdekeppi vaijereineen, tämä on mukavasti yksi kokonaisuus jossa kiinnityskehikko kepin vivustoille on mukana
-polkimet, tässä on näppärää olla koko räkki koska se on vain neljällä mutterilla kiinni kojelaudan alla. Tosin tämän joutuu ottamaan osina pois.
-kytkinsylinteri ja linkki polkimen-sylinterin väliin. Se on muovinen tanko jossa on kiinni myös kytkimen sähkökatkaisin. (cruiselle?)
-vaihdelaatikko
-kytkinasetelma levyineen ja vauhtipyörä (uudet)
-kytkinsylinteri/painelaakeri (uusi)
-kampiakselin takastefa (jos ei ole hiljan vaihdettu) Tämähän on sellainen alumiinikotelossa oleva asetelma
-kytkinakselin stefa, hommaa jo etukäteen koskapa on tilaustavaraa Volvolta/netistä.  24,5 x 41 x 8mm. Volvon osa# 1381798
-vetarien stefat, 40 x 60 x 10mm. Nämä saa tiivistekaupasta.
-öljyt manuaalilaatikkoon

Pääasiassa homma on perusruuvaamista kuten tässäkin ketjussa olen tainnut jo itseäni toistaa. Kone-laatikkopaketin irroitus ja uuden asennus normaaliin tapaan, en rupea sitä tässä erittelemään. Vanhat korvakkeet käy ilman muutoksia. Ilmastoinnin kompura voi jäädä apurungon päälle lötköttelemään, ainakin jos moottori nostetaan yläkautta. Eli ei tarvi turhaan tyhjätä järjestelmää.
Vaihdekeppi vaijereineen vaihtuu näpsäkästi. Keskikonsoli pois, kuskin jalkatilasta yläverhous pois, matto taivutellaan pois tieltä ja kojelaudan sivuseinä irroitetaan, kojelaudan sisältä iso vaahtomuovitullo pois. Kun verhoukset ovat pois, vaihdekeppiasetelma lähtee selkeästi näkyvien pulttien irroituksen jälkeen irralleen. Joitain sähköliittimiä on myös avattava ja se virtalukolta tuleva lukitusvaijeri irti. Rintapellistä jalkatilasta läpivientikumi irti, tämän jälkeen koko vaihdekeppi-vaijeriyhdistelmän voi vetää ohjaamon kautta pois.
Manuaalikeppi menee samaa tietä paikoilleen samoihin kiinnikkeisiin, toki automaatin keppiin liittyviä sähköjä ei enää tarvita joten plugit voi pysäköidä johonkin sopivaan paikkaan ettei johdot hankaudu tai litisty mihinkään. Vaijerit kannattaa ujutella rintapellistä huolella, ne tuppaavat menemään ohjausvaihteen väärältä puolelta hyvinkin helposti... Jos ovat väärin niin sitä läpivientiä ei saa ilman väkivaltaa paikoilleen. Lopuksi keskikonsoli takaisin.

Polkimien vaihto on hieman ikävää koska työasento on varsin ihana. Poljinräkki lähtee neljän mutterin irroituksen jälkeen, kaksi on rintapellissa ja kaksi siellä ylhäällä kojelaudan takanan. Näihin kyllä pääsee käsiksi aika hyvin. Jarrupolkimesta tietysti työntötanko irti, lähtee lukkoklipsun poistolla. Polkimien akseli pultti pitää irroittaa koska räkki ei mahdu kokonaisena tulemaan ohjausakselin ohi. Ei paha rasti, eikä sieltä leviä mitään silmillä. Kaasupoljinhan on oma kokonaisuutensa johon ei tarvitse puuttua muuten kuin plugi irroittamalla jos piuhat ovat tiellä.

Ennenkuin polkimet, nyt kytkinpoljin mukana, asennetaan, kannattaa asentaa kytkimen poljinsylinteri. Tässäkin on helposti poistettava peitelevy rintapellissä. Sylinterin asennusta helpottaa kun löysää alipainetehostimen kiinnitysmutterit, sylinteri kun on tosi ahtaasti tehostimen alla konehuoneen puolella.  :buck2:
Lopuksi jarru- ,ja kytkinpoljin räkkinsä kanssa paikoilleen. + työntötangot tietysti. Kytkimen työntötanko on sylinterin puolella kiinni lukituslevyllä sen kumihaitarin alla, minä ainakin otin sen irti etten riko mitään asentaessa, enkä kyllä muista pitikö se jokatapauksessa irroittaa. Lukituslevyä ei kannata poistaa kokonaan, vain sen verran että tangon saa irti. Jos levyn irroittaa kokonaan, lentää mäntä sylinteristä komeasti.

Konehuoneessa ei olekkaan mitään kovin erityistä normaalien asennustoimenpiteiden lisäksi. Mainittu laatikon johtosarjan muovikourun poisto johtosarjasta ja joku muu suoja kourun tilalle. Vesiletkut, johtosarjat, kytkimen nesteputki kannattaa sovitellä huolella ettei mikään hankaa vaihteensiirtovipuihin laatikon päällä. Myös ilmanputsarikotelon syvyys kannatta ottaa huomioon että kaikki mahtuu. Jätin automaatille menevän johtonipun kulkemaan umpion ja akun väliin. Johtonipulle on käyttöä kun neutral-inhibit ja pakkivalot halutaan saada hoidettua manuaalin kanssa toimivaksi.
Kytkimen nesteputki on molemmissa päissä sellaisilla rautalankalukoilla kiinni, poljinsylinterin päässä hankaluuksia tuotta melkoisen ahdas paikka johon ei oikein tahdo nähdä. Pienellä tuskailulla asennus onnistuu kun ei rupea riehumaan.
Vaihdelaatikon päässä samanlainen lukitus mutta paikka on aika helppo, meidän autossa sinne näkee parhaiten alakautta jos ja kun kaikki yläpuolen inkkeet ovat paikoillaan. Jarrunestesäiliössä on jo valmiina lähtö kytkimelle, siitä vaan päästä litistetty kohta irti ja letku paikoilleen.

Neutral-inhibit ja pakkivalot löytyvät helposti siitä automaatille menneestä johtonipusta. Avasin suojakuorta hieman plugista poispäin ja katkaisin tarvittavat johdot joihin jumpperoin pakkivalokytkimen johdot ja kytkin neutral-inhibit johdot siten että TCM luulee olemattoman automaatin olevan P:llä ja antaa auton käynnistyä. Plugin paketoin vulkanoituvaan teippiin ettei pinneihin menisi likaa.
Tässä on hyvä käyttää järkeviä liittimiä ettei myöhemmin tule ihmetyksiä, itse käytän mielelläni tinaa sisältäviä lämmittämällä kutistettavia jatkoja.
En tiedä miten auto reagoisi jos koko TCM:n poistaisi? Tyydyin jättämään sen paikoilleen ja tein nuo jumpperoinnit. Pakkivalot ainakin joutuisi sitten hakemaan jostain kauempaa jos TCM:n poistaa?

Vetareista vielä, ainakin tässä tapauksessa automaatin vetarit sopivat hienosti manuaalin kanssa. Mitat ovat identtiset, ulkonäöltään ovat erilaiset. Molemmissa autoissa toki pulttikiinnitys ulkopäässä.
Joissain autoissa lienee vaijerikytkin?? Sellaisen aiheuttamista jumppaliikkeistä en osaa sanoa mitään.

Toivottavasti tästä on apua jollekkin joka suunnittelee samanlaista leikkausta. Kaikkia perusjuttuja kuten öljyjä, nesteitä yms. en ruvennut tähän kirjailemaan kun ne ovat ns. peruskauraa.

Tuossa vielä kuva laatikon piuhojen puukotuksesta, voin vielä lisätä ne tarvittavat piuhat kun jaksan.


Keppi

« Viimeksi muokattu: 25.10.2014, 00:39:57 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1500
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #10 : 26.10.2014, 11:58:48 »

Joissain autoissa lienee vaijerikytkin?? Sellaisen aiheuttamista jumppaliikkeistä en osaa sanoa mitään.



Ei ole, ainoastaan alkupään 70:ssä ja 850:ssä on laatikon ulkopuolinen työsylinteri.
V70 D5A AWD -08
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi
« Vastaus #11 : 26.10.2014, 13:06:46 »
Ei ole, ainoastaan alkupään 70:ssä ja 850:ssä on laatikon ulkopuolinen työsylinteri.

Ok, kiitos tarkennuksesta. Se sylinterin korvake tuossa laatikon kyljessä onkin tyhjillään.

Mitäs raati sanoo tuosta SRS-valosta, se tuli ilmeisesti sen vuoksi kun innoissani laitoin kuskin penkin vain huulille johdot irti kun ekaa kertaa kokeilin... unohtui ne pihkuran johdot. :(
BSR ei tätä nyt osaa nollata eikä näytä mitään asiaanliittyviä koodeja vaikka koodilistassa niitä on vaikka kuinka.

Liekö käytävä sinisen johdossa?
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi *valmista tuli*
« Vastaus #12 : 26.10.2014, 21:10:26 »
Tänään tulikin käytyä 150km "koeajolla". Reippaasti vaan rattaille ja nokka kohti maakuntia, auto toimi hienosti ja iloisena asiana se että auto ei pilaantunut mitenkään laatikkosvapin tiimoilta. Pieni säpsähdys kun coolant-low varoitus syttyi ajossa, tekninen pysähdys jossa todettiin vaan vanhan ystävän (jökittävä anturi) siellä haluavan huomiota. Huomenna maanantaina saa kiituri palata ruotuun, eli maantielle mars.  :3/4 jättää sen:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1096
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi *valmista tuli*
« Vastaus #13 : 05.11.2014, 21:34:59 »
SRS-valo sammui sinisen piuhalla. Herjasi penkin turvavälineitä kuten oletus olikin. Yksi valo vähemmän möllöttämässä taulussa.  :)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: -99 V70 tdi A -> manuaaliksi *valmista tuli*
« Vastaus #14 : 05.11.2014, 23:28:52 »
Melko mutkattomasti vaikuttaa sujuneen noin ison luokan remontiksi. Muuttuiko auto mieleisemmäksi, vai oliko muutos "välttämätön paha"?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Autoracing  KL-varaosat