Taas jottain edistystä.
Apurunko alkais olla kunnossa. Tulipa huomattua että tuo paikka joka näissä kaikissa tuppaa ruostumaan, on juuri siinä kohdassa missä ohjaustehostimen letkujen kiinnityspaikat on. Jos ne vuotaa niin tiputtaa juuri tuohon kohtaan mikä oli molemmissa apurungoissa ruosteessa.
Tämmöinen siitä sitten tuli:

Hommasin sitten samoin tein uudet alapallonivelet, raidetangon päät ja koiranluut. Molemmat raidetangon haitarikumit vaihdoin myös. Jarrupuolelle pitäis varmaan myös uudet palat ja levyt katsoa.

Konetilaa vähän siistitty myöskin, vakaajan tanko revitty ulos kokonaan että pääsi vähän putsailemaan. Ja putsattavaa riitti, oli jo korkea aikakin putsailla. Kuva vasemmasta runkopalkista:

Ja oikealla puolella oli paljon paremman oloinen...

Putsailua hieman jo aloiteltu:

Tuon jälkeen vielä puhallettu mahdoton määrä hiekkaa autotallin lattialle (tais se talli vajaan kuukauden pysyäkin siistinä). Näihin tuli maalikin jo päälle, pitänee ottaa vielä kuvia ja päivitellä tähän... Joskin ei ole kuin kilikalia sohittu sinne.
Tietääkös joku muuten mikä tämän tarkoitus on? Oli kiinni tuossa 440:n apurungossa, mutta 480:n varaosakirjasta en osasta löytänyt. Onkos tuo joku tärinänvaimennus tms. paino?

Jakopääremppa tuli tehtyä, vesipumppu vaihtui samalla


Öljyt valuttelin koneesta ulos, huolestuttavasti laatikon puolelta valahti semmoinen 2dl liru vanhaa tavaraa ulos... Näytti tuo proppu olevan hieman sen oloinen että olisi sitä kautta tullut ulos. Vielä pitäisi laittaa uudet ölpät sisään, turbo paikalleen ja kytkin vaihtaa.
Tän päivän (eilisen) ohjelmassa oli PA-pumpun vaihto ja moottorin johtosarjan irroittelu ja asennus.
Pumppu esille:

Tässä kuvassa onkin jo uusi pumppu (vasen) ja vanha pumppu vierekkäin.

Laitoin nyt suoriltaan tuon turbon pumpun mittareineen päivineen tankkiin, muistelin että vanhemman 440:n tankki olis saman kokoinen. Kalibroitu varmaankin eri tavalla, mutta tuon saanee säädettyä ajotietokoneesta kohdilleen. Jos ei onnistu niin vaihdan tuon sensorin vasta sitten.
No, pumppu meni kuin menikin paikalleen - en nyt laittanut vielä takakeskikonsolia ja penkkejä takaisin paikalleen ennen kuin tiedän että pumppu pelittää eikä vuoda.
Johtosarja olikin sitten kiva. Pois ottaminen oli suht helppoa:


Eli se ecun pistoke mahtuu tuosta reiästä juuri sopivasti.
Olihan tuo vanha johtosarja aika mitättömän kokoinen:

Kun tämä johtohelvetti piti tunkea tilalle:

Tämmöistä epätoivoista räpellystä se sitten on kun siellä menee jo valmiiksi 25 johtoa ja vielä yksi ecun pistoke pitäisi reiästä mahtua:

Menihän se sinne paikoilleen lopulta:

Nämä johdotukset pitäisi vielä selvittää. Alempi liitin on vanhan moottorin johtosarjan auton järjestelmiin kytkettävä liitin ja ylempi taasen uusi. Liitin kyllä sopii mutta mitä nuo mahtaa edes olla?

Sitten on vielä nämä kolme johtoa, jotka ovat tuon sytkäecun liittimen vieressä, eipä ole hajua mihin tulee. Vaikuttaisi enemmänkin siltä että ne pitäisi jättää noin?
