Editoitu toistaiseksi nimet pois, Mikan jutteleppa ennen huutelua asianomaisien kanssa ja infoa sitten moderaattoreita, katsotaan sitten miten edetään.
Mitähän juttelemista minulla on enää XXX:n kanssa, kun olen asiat sähköpostilla ja myös puhelimessa pariinkin otteeseen sanonut, miten asioita tehdään. Herralla on puhelinnumeroni, joten hän on voinut ottaa yhteyttä minuun halutessaan. En ole kieltäytynyt kertomasta asioita kenellekkään, joka niitä on kysynyt suoraan.
Esimerkkinä tämä IMMun linearisointi-käyrä! Se vaatii 16*16 solun maalaamisen ja sitten Cntrl+V:n ja sen jälkeen IMMun linearisointi-kippuran kääntöpisteiden muuttamisen (2 tavua) ja se on siinä. Olipa vaikeata!

Jos sitä ei osata muuttaa, niin sopii kysyä, miksi niitä lastuja ylipäätään myydään?
Tai no, sehän vaatii sen pääkorjauskartan uudelleen säätämistä, kun tuon IMMun muutoksen tekee.

Suutinvakion #4 merkityksen olen kertonut jo keväällä täällä ja bricksillä julkisesti. Ohjeistuksenkin olen samalla antanut.
Mutta minulla hitsaa kiinni se, että lastua myydään isoille suuttimille sopivana, vaikka siellä on tasan se alkuperäinen suutinvakio #4, jonka arvo on 9-turbossa 2443. +600cc/min suuttimilla oikea arvo on siellä alle 2000 luokassa (bensalla).
Ja sitten se, että silmät kirkkaina väitetään lastun toimivan hienosti, kun edes IMMun kippuraa ei ole muutettu sille 012:staselle oikeaksi.
Yleinen kikka on maailmalla myydä lastua 440cc/min suuttimille ja "muka" 012 IMMulle sopivana, vaikka lastussa on täysin vakiot arvot IMMun ja vakio #4 osalta. Setti toimii semisti siksi, että nuo kaksi muutosta "kompensoivat" toisiaan.
Wiinalle settiä myydään sitten 630cc/min suuttimille.
Näkemäni lastut toimivat vakio-turbossa ihan kivasti, mutteivat missään muutetussa setissä. Myös XXX:n lastut toimivat (yleensä) vakio-turbossa.
Mistähän sitä nyt sitten sais noita toimivia lastuja kun haukut jokasen lastu toimittajan paskaks? Siis ihan mielenkiinnosta, ei kettuilua.
Esim. Saksalaisen
Stonin lastut ovat vakio-settiin ihan melleviä. Siellä on yritystä ja tehtyjä asioita ja ne jopa toimivat.
Kotimaisista lastuista erittäin vaihtelevia kokemuksia. Kuten voit itse lukea tästä keskustelusta.
Siis olenko nyt ymmärtänyt väärin.
Saan käsityksen näistä viesteistä että kun 940 Volvoon ostaa väärin tehdyn lastun, eli kaikki paitsi Mikan tekeleet, ei lähde kunnolla käymään ja saa polttaa tupakan ennen ajoon lähtöä?
Olet ymmärtänyt väärin, että oikein.
Toisilla näin. Meikäläisen tekemiä lastuja on erittäin harvoilla ja toistaiseksi ne ovat toimineet asiallisesti. Ja jos eivät olisi, olisin korjannut niitä tarvittavilta osin osaamiseni rajoissa.
Minä kun en myy lastuja ja tee niillä bisnestä. Kerron kyllä mielelläni mitä säädetään ja mistä, kun joku hommaan ryhtyy.
Jos olen ymmärtänyt väärin niin voisiko joku korjata ja selventää asiaa. Itse ajan käyttöajoa Megalla niin en tiedä näistä LH jutuista mitään mutta ruiskun säätämisestä jotain.
Mega, LH? Ihan sama, samat periaatteet säätämisessä.
En halua kommentoida asiaa sen enempää mutta 50€ hinta lastusta ei ole paha hinta, vaikka se ei täydellisesti toimikkaan.
Kukaan ei pysty tekemään täydellisesti toimivaa lastua ilman että auto on paikalla ja tuskin sillonkaan.
Tuolla hinnalla vakio-settiin homma on Cntrl+C, Cntrl+V hommaa. Vakio-setti on kuitenkin suhteellisen helppo kohde ja se toimii yllättävän hyvin LH:n adaptiivisuuden vuoksi. Koska vakiossa esim. kartta on pidemmälle riittävä kuin sillä vakiona voi edes mennä, joten yläpää kartoista on tehtaan jäljiltä "siellä päin".
Muunnettuun settii ei sitä lastua pidä myydäkkään "toimivana" jos sitä ei ole oikeasti säädetty asioiden vaatimalla tavalla.
Meet omaan pulkkaasi muuttamaan esim. turbon niin sun kartat on niin sanotusti sekaisin.
On ja ei ole!
Vaikka ahdin, määrää tahdin, niin LH:ssa IMMu määrää lopulta sen tahdin.
Siksi sen linearisointikippuran muuttaminen IMMuun sopivaksi on äärimmäisen tärkeää!
Jos soppa-kartta on oikeanlainen, on täysin merkityksetöntä minä ahdistin siellä on, sillä ilma-määrähän sen ratkaisee miten paljon polttoainetta sinne pitää työntää ja sen asian kertoo IMMu ihan suoraan!
Ja muuten tuo H-nokka ja vinokone ei ole mikään kauppakassi ystävällinen ja homman kruunaa täysin liian pieni turbo niin nokan hyöty jää täysin käyttämättä.
No, nokkahan on jokaisen oma mieltymys ja tahtotila. Ahtimeen en ota kantaa, sillä käsittääkseni tuo setti ei ole kauppakassiksi suunniteltukkaan.
Jos vakion lastua myydään muutettuun settiin ilman muutosta tietäen kohde-auton setti,
on se kusetusta! 
Tästä "avautumisestani" saa ihan rauhassa pahoittaa mielensä!