Onkos tästä nyt selvinnyt miten lambda-arvoa voi säätää vai onko KO järjestelmän "nuhaisuuteen" joku muu syy kuin laihaseos?
Lambda-säätö on todellakin oma juttunsa ja sille on tunnetut parametrit, mutta niiden toiminta on hitusen "jännää".
Mitä tarkoitat nuhaisuudella?
Laihaseokselle pääseminen vaatii kikkailua "hitusen" sillä LH
rakastaa lambda arvoa 1 enemmän kuin moni käsittääkään.
Tässä vähän tunnettua lambdan säätö-juttuja.

Lisäksi tuolle lambda-säädölle on vielä useita karttoja PID-säätimen puolella.
Vai korjaantuuko tämä turbon lastuilla kun ei ole kokemusta FT koneista?
Mikään, ei sitten korjaudu jonkun muun moottorin lastuilla, vaan lastu pitää olla juuri sitä moottoria varten, mihin se on tehty.
Vaparissa vaparin lastut ja turbossa, turbon lastut. Kartat ja kaikki muukin heittää täysin, jos eri tyypin lastu laitetaan väärään moottoriin.
Ostrichilla voi muistaakseni jättää lambdasäädön pois ja ajaa kartoilla.
Voi ja ei voi. Long term fuel trim pysyy jotenkin siellä taustalla, vaikka valitsisi lipusta sen pois päältä.
Tämän ostric tempun voi tehdä samalla tavalla ihan fyysiseen lastuunkin. Pelkillä lastuilla säätämällä ei tosin voi jäljittää mitä LH tekee milloinkin, jolloin säätäminen menee vaikeaksi.
Tai niinkun täällä että lambda ja immu irti? 
