Tänään oli tällainen päivä vaihteeksi:

Tiet ovat täällä aika mielenkiintoisessa kunnossa ja sitä myöten alkoi pesonenkin pitämään järkyttävää kolinaa. Nostin keulan ilmaan ja tutkin vähän paikkoja. Vänkärin puolen raidetangon sisemmässä nivelessä tuntuisi olevan alkavaa väljyyttä, muuten en huomannut mitään ihmeempiä. Tuumasin että sisälokarit voisi kiinnitellä paremmin, ne voivat olla yksi ylimääräinen äänen lähde. Joten tuumasta toimeen:



Alvadin sisälokarit ovat kyllä hintansa arvoiset, mutta sopivuus on vähän sitä sun tätä... Alkuperäisissä lokareissa oli ruuvin mentävät "mylpyrät", näissä uusissa on vain reiät. Taas tuli asiaa ruotsalaiseen hyvin varustettuun varaosaliikkeeseen:
Biltema 87-071, 16.99 eVähän piti puukolla viistää muovilokarin reunaa sopivaksi, jotta sain koriruuvin vastakappaleet (tuosta yhdestä kuvastakin jollakin tapaa erottuvat peltilipareet) paikoilleen. Sitten vaan ruuvit perään => virheetön kiinnitys

Vielä leijona piiloon niin alkaa talvivarustelu olla valmis:

Olipa muuten tässä eräänä päivänä jonkinlainen vikatila päällä, MIL paloi mittaristossa ja tehot olivat hukassa. Korjautui itsekseen, jätti tuollaiset koodit:
P1340
P0304
Ylempi viittaa jollakin tapaa nokka-akselin asentoanturiin ja alempi ilmeisesti nelospytyn (eli PSA:n tapauksessa jakopään puoleisen...) sytytyskatkokseen. Seuraillaan...
Vähän vikalistaa:
- Pakoputki, takavaimennin puuttuu, keskipönttö on mätä ja pakosarjan jälkeinen joustokappalekin menee uusiksi
- Vänkärin puolen raidetangon sisempi nivel
- Säteilylämmitin on mykkä
- Mitä näitä osia nyt puuttuu vielä, ainakin moottorin alamuovi...
- Tyhjäkäynti kylmänä (edelleen), ne EW-koneen legendaariset jumittavat venttiilinnostimet...
- Moottorin öljyvuoto
- Käkkärivaijerit jumittavat
- Ruma ulkonäkö