Proturbo  Autodiagnoosi

L4NDen 240GL -93 B230FD

  • 77 Vastauksia
  • 25727 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD - Nesteet katoaa
« Vastaus #45 : 30.05.2015, 18:25:04 »
Lopeta heti pelkällä vedellä ajelu syylärissä.
Vesi haihtuu nopeammin syyläristä kun pakkasneste,
myöhemmin tulee lämpö ongelmia ruosteen takia.


Pura keskikonsoli käsijarrun ympäriltä, johto voi olla siellä irti.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 617
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD - Nesteet katoaa
« Vastaus #46 : 01.06.2015, 08:36:09 »
Mulla oli johto käsijarrun vivuston välissä nii poltti sulaketta lähtiessä. Ja oli sama nesteiden katoilu ongelma. 2v päästä alkoi syyläri olemaan kostea ja lopulta petti kokonaan. Uutta tilalle ja nesteet pysyy sisällä :hello:
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B20 + M40 -70 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #47 : 23.06.2015, 19:15:04 »
 :hello:

Paukku 280tkm täyteen tossa viikonloppuna.  :pomo:

Eipä tässä sen ihmeempiä kun ajellut seurannut tuota vesivuotoa sekä miettiny tulevia huoltoja. Kansipahvi on onneksi kunnossa. Auto ei savuta, paisarissa ei haise löpö tai öljy eikä tee kuplaa pintaan ja vesiletkut pysyy pehmeinä.

- Vesipumppu + jakohihna + hihnan kiristin + apulaitehihnat
- Taakse kaikki puslat
- Käsijarrukengät
-Putkea sen mitä tarvii
-Yhden kahden reijän paikkaus + pohjan tarkastus ja massaus
- Tammikuussa päästömittaus ja katsastus

Nesteet tulee tosiaan pihalle pumpun ja kannen välisestä tiivisteestä. Käytän varmaan liikkeessä. Tarjouksia kyselly ja halavalla ei oo ainakaan pääsemässä mutta jos sen ite teen ja pumppu jää vuotamaan niin ei ookkaan enään iso säästö kun hallille tulee reippasti kilometrejä. Apparin lattiassa ollu talvesta asti pieni reikä. Voi olla jos vehkeet jostaki saan niin paikkaan ite mutta muuten menee kylän peltisepälle paikattavaksi. Muuten pitäs ehtiä laittamaan ite. Tässä on vaan aika ja rahat kortilla mutta eiköhän tästä alle tonnilla selviä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 26.11.2015, 15:08:18 kirjoittanut L4NDe »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD - Nesteet katoaa
« Vastaus #48 : 06.07.2015, 20:05:34 »
281tkm ja auto kävi Carcomilla Seinäjoella jakopää rempassa.  8) Täytyy kyllä kehua palvelua ja todella kilpailu kykyistä hintaa! Ei tarvinnu parkkipaikalla ruveta vaihtohommiin. Viihtysät tilat ootella valmista kuumanakin kesäpäivänä.

Seuraavasta tilistä puslat taakse. Täytyy viritellä varmaan jonkun näkönen ulosvedin/prässi kun hallilla mihin pääsen rappaamaan ei oo prässiä. Tukeva ruuvipenkki kuulemma löytyy ja työkaluja. Paikka kerrallaan leimakuntoon.  :)

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #49 : 13.07.2015, 18:23:56 »
 :hello:

Tuli viikonlopun aikana pestyä ja vahattua auto. 3h siinä meni hinkatessa. Viimeistely jäi vajaaksi kumi/muoviosien kanssa. Loppu vaan aika ja into kesken kun tuo Turtle Waxin mustavaha ei ollutkaan kovin helppo levittää. Syksyllä täytyy käsitellä nuo helmat. Kovat ovat vielä mutta äkkiä nuihin ruostepuree jos ei nyt käsittele ja maalaa uusiksi. Tästä vähän kuvaa lopputuloksesta.


Tällä reseptillä ja pyörivin liikkein saatiin väri paskan alta esiin.


Ja sieltähän se sulakkeen polttaja löyty, käsijarrun vivustosta. Kiitoksia vaan vinkistä! Nyt palaa kaikki tuikut ;)
« Viimeksi muokattu: 13.07.2015, 18:34:16 kirjoittanut L4NDe »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #50 : 23.07.2015, 09:33:07 »
Dodii

Tilasin Skandixilta puslat ja takajousten alemmat lautaset ja muuta pientä hilpettä.  8) Täytyy tänään käydä hakemassa paketti postista. Jos sitä sitten ensviikonloppuna pääsis tosi toimiin ja sais vaihettua vanhat puslat uusiin. Lauantaina nyppään kuskin penkin irti ja puran sen. Motonetistä kontaktiliimaa, ilmastointiteippiä, nippusiteitä ja kangaskaupasta jotain farkkukankaan tyyppistä mutta hieman joustavampaa. Saa nähä riittääkö yks päivä yhteen tuoliin.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #51 : 25.07.2015, 16:42:22 »
Penkki tosiaan meni purkuun tänään. Runko ja selkänoja ehjät muuten mutta yks jousi puuttu ja alaseläntuki oli entinen. Niin hepposen näkönen viritelmä, että jätin fiksaamatta. Tilalle tuli reilusti jesaria. Istuinosa olikin sitten vasemmalta aivan romuna. Liimat kuivumassa ja seuraavaksi kangasta päälle ja päällisten pesu.  :pomo:
Ens kerralla ostan kyllä uutena tuon istuin osan. Melekosta hommaa parsia kasaan eikä mitään takeita, että kestäis muutamaa vuotta pitempään. Kuvia tulee ku ehtii lataan koneelle.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2015, 17:02:14 kirjoittanut L4NDe »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #52 : 31.07.2015, 17:18:01 »
Tässä näitä kuvia penkki remontista. Tässä nyt 600km istunu korjatulla penkillä ja voi pojat on hyvä istua verrattuna tähän...


Hommaa helpotti kummasti, että runko oli ehjä ja suora. Ristiseläntukea en alkanu korjaamaan vaan vedin siihen teipit. Kestää sen mitä tarttee ainakin toivon mukaan.


Ensikerralla tosiaan vois ostaa ihan suosiolla sen uuden alaosan...


Selkänoja oli toldella hyvässä hapessa. Laitettiin vaan kangasta ehkäsemään rikkoja. Tuo puuvillalakana ei tuon tekokuitupäällisen alla kestä loputtomia mutta saa nyt kelvata.


Päälliset paikallaan pestynä. Nyt pitää purkaa pelkääjänkin penkki kun ovat ihan eri väriset.  ::)


Isot kiitokset vaimokkeelle avusta. Oli ompelian/materiaaliteknikon ammatista apua liimaus hommissa.
Lauantaina/sunnuntaina luvassa puslajumppaa. Tänne olenkin päivitellyt vähän dataa tuleville puslien vaihtajille http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65770.msg1060957398#new Kävin tänään hakemassa motonetistä vähän teräsharjalaikkaa, pulttitervaa ja hiekkapaperia. Toivottavasti saa auton kasaan, että on millä ajaa töihin maanantaina :D

« Viimeksi muokattu: 31.07.2015, 17:22:26 kirjoittanut L4NDe »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #53 : 02.08.2015, 00:10:49 »
 :hello:
Pusla jumppa tältä erää valmis. Panhard tangon alemmasta puslasta ei ollu ku muisto jälellä ja pitkittäis tankojen puslat oli joku tahvo asentanu väärinpäin  :idiot2: Alatukivarren puslat oli molemmista päistä ehjän näköset nii ne sai nyt jäädä. Syksyllä käyn sellasella hallilla vaihtamassa ne josta löytyy prässi mikäli alkaa tuntumaan, että syytä ois.

Tankojen puslat vaihtu sopivan kokosilla hylsyillä, putken pätkillä ja ruuvipenkillä. Vähän sai sahata ja takoakin. 7h meni siinä hommatessa jos laskee renkaiden irtiotosta koeajoon. Kaikki pultit lähti ehjänä irti. Kaks viikkoo sitten ja eilen suihkuttelin WD40:stä joka paikkaan mikä oli tarkotus ottaa auki ja nyt voin sanua, että kyllä kannatti!

Kolinat loppu. Akseli edelleen joustaa mutta ei yhtään liikaa. Renkaatkin on kulunu tasasesti joten uskoisin noiden tukivarsien puslien olevan ehjät. Sattuu kuitenkin olemaan uudet niin oishan ne sama vaihtaa.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2015, 08:16:07 kirjoittanut L4NDe »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #54 : 14.11.2015, 18:43:40 »
 :hello:
Edellisestä päivityksestä onkin jo aikaa. Eipä tälle olla muuta tehtykkään ku ajeltu vaan menemään.

Tänään pääsin putkea vaihtamaan. Kattiin ja etupätkään en lopulta koskenutkaan kun en niistä vuotopaikkoja löytäny. Vaimentimissa ja mutkissa olikin sitten reikää enemmän kun ehjää putkea. Onneksi pääsi nosturille nii ei tarvinnu lattialla palella. Ei muuten pörise ennää!

Pohjakin tuli käytyä läpi. Kuskin ja pelkääjän lattiassa on pieni reikä niiden "vesimarkkojen" kohdalla. Täytyy käydä ostamassa peltiä ja paikata heti kun muilta kiireiltä ehtii. Täytyy ruveta katteleen miten tuota sisustaa saa tieltä purettua.  ???

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #55 : 19.11.2015, 21:39:58 »
 :hello:
Tässä mietin tuota pohjan hitsausta. Ei oo vielä tarvinnu ite autoa hitsailla mutta nyt ois korkia aika harjotella. Pohjatyöt ja suojaukset tehdään kunnolla, ettei tartte olla heti laittamassa paikkaa uudestaan. 0.75 pelti on varmaan just passelia pohjaan. Tosin paksumpaa olisi varmaan helpompi hitsata. Onko katsurille mitään merkitystä, että onko hitsattu sisä vai ulkopuolelta?  ???

Sitte tuosta paikasta. Kuvan lainasin netistä kun ei tullu hallilla räpsittyä.

Joku joskus varmaan luullu noita tunkin paikoiksi ja lyöny massat päälle kun tunkki nostanu noita markkoja ylöspäin. Siksi ovat nyt sitten ruostuneet. Ympäriltä koputtelin ja tuntu kivikovalta mutta totuus voi olla toinen kun pääsee sisäpuolelta katsomaan. Matotkin on kuivat, että tuskin siellä mitään kamalan isoa projektia on muhimassa. Pohjassa ei kai yleensä tarvi säilyttää muotoja mutta miten on näiden laita? Miksi siellä ylipäätänsä on tuollaiset "vesimarkat"? Liittyy varmaan jollaintapaa auton valmistukseen/maalaukseen mutta eikai noilla ole sen ihmeempää merkitystä.

Ensiviikolla jos kävis päästölappua havittelemassa, peltiä, laikkoja yms. haalimassa. Tammikuun puolessa välissä katsastus, että jos tästä siihen mennessä ehjän sais raavittua kasaan.  :pomo:

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #56 : 26.11.2015, 15:06:08 »
Hiphei meillä on päästölappu!  8)


Pikapesun kautta kotia. Siitä vähän talvilookkia.

Ohan se traktori!  :2funny: Tarttis varmaan tehä jotain. Kattoo jos ens syksynä ois vara sijoittaa jarrurempan lisäksi. Takajarrusatuloille en varmaan enään uusia paloja edes yritä. Edessä ovat vielä niin terveen oloiset, että niille saattas pienellä jumpalla uudet palat vaihtuakkin. Huomatkaa myös komea pappamutka mikä näköjään kerää kuraa ja paskaa  :facepalm: Suoran putken jos jokupäivä hakis.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #57 : 26.12.2015, 18:31:54 »
 :hello:

Ei sovi nämä tämmöset kelit tälle autolle ku lunta tulee vaakatasossa. Valoissa pittää painaa kaasua ku muuten rupiaa pätkimään. Mokoma keli kastelee virranjakajan.  >:(  Täytyy hakia weedeetä absilta. Jos se vähä hylkis tuota märkää sitte.

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #58 : 26.12.2015, 19:26:13 »
Mikälie vesikauhu, ysisatku on kans muutaman kerran oireillu, kerran konepesun jälkeen ja parikertaa loskakelillä, ei oo selvinny mikä sen aiheuttaa, ysissä jakaja kun on kannen päässä ni ei luulis sinne asti vettä päätyvän...

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #59 : 26.12.2015, 19:32:04 »
sinne se konepesun kuivaaja just työntääkin sen kosteuden,jos katsot jakajankannen pääliosaa niin siinähän on kolo mistä kosteus työntyy sisään ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo