Samppasport  Futurez

L4NDen 240GL -93 B230FD

  • 77 Vastauksia
  • 25732 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #60 : 11.01.2016, 10:37:25 »
Kuukausi lisää ajoaikaa käyty lunastamassa. Oikea etuiskari sökö, jarruletkut edessä haperot. Jos löytyy osia nurkista niin saa tarjota.

Jouset menee vaihtoon yhtäaikaa iskarien kanssa, mutta mitä muuta kannattaisi samaan hengenvetoon vaihtaa? Onneksi pääsee lämpimään talliin laittamaan. Pääsee ensikertaa kokeilemaan tuota jarrujenkin ilmausta. Saapa nähdä mitä siitäkin tulee. Etusatulat on hyvännäköiset mutta samaa ei voi sanoa takasatuloista.  :facepalm:

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #61 : 02.02.2016, 15:28:07 »
Meillä on leima  8)

Nyt sitten vaan kovaa ajoa, kesävanteiden putsaus sekä renkaiden hankinta ja noi kaks ruostepaikkaa kiinni.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #62 : 17.04.2016, 13:15:16 »
Edellisestä päivityksestä onkin jo aikaa.

Öljyt ja suodattimet vaihdoin pääsiäisenä. Olihan se jo mustaa kun 13tkm tuli samoilla ajettua. Ruosteet pohjasta on vielä ottamatta kiinni mutta nyt kun kelit lämpenee niin pakolliset mätähommatkin tulee tehtyä.

Kesävanneprojektissa päästy eteenpäin.


Nyt alkaa olla kaikki maalit pois muutamaa laikkua lukuunottamatta. Tämä kausi mennään aikalailla näin.


Katsoo nyt jos illalla jaksaisi kevyesti hioa pahimpia hapettumia pois. Huomenna renkaat päälle ja alle. Talvella sitten uudella innolla jatkamaan hinkkausta. Appiukko lupas maalata jos teen pohjatyöt kunnolla mutta saa nyt nähdä tuleeko näihin maalia ollenkaan. :pomo: Aikaa tähän vanneprojektiin on saanu upotettua reippaasti. Nitromorsella tämä homma alotettiin mutta sillä ei lähteny juuri muuta ku lakat jos sitäkään. Solmasterin MP EKO on osoittautunut todella hyväksi aineeksi tähän hommaan. Noin 30min kun antanut vaikuttaa ja sitten karhunkielellä hinkannut niin on aika hyvin maali lähtenyt.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #63 : 19.04.2016, 19:36:04 »
Tänään sain kesänakit vanteille ja alle.  8)


Pikkasen keulii kuvassa mutta siellä on kontissa mm. talvirenkaat.  :D Ollu sesonki hommissa renkaita vaihtamassa paikallisessa liikkeessä niin hinta renkaille oli kohallaan. Alle pyörähti Goodyearin kesärenkaat 195/60/15. Vanteet on suorat ja vielä vaiheessa. Vähän pähkäilin sellaista, että olisi syksyllä purkanut, hionut ja maalannut kaiken muun paitsi huulen. Saa nyt nähdä mitä tässä kesän aikana noille vanteille vielä keksii. Sinolilla säännöllisesti noita suojaan jos sitten syksyllä olisi vähemmän hiottavaa.

Tänävuonna täytyy vielä tehdä takajarru remontti. Satulat, levyt, käsijarrukengät menee ainakin vaihtoon. Saa nyt nähä tuleeko vaihdettua muutakin käsijarruosaa. Ei nimittäin irroita kunnolla. Ruosteet etupenkkien alta kiinni ja alustan massaus. Siinä kai sitä on taas hommaa viikonlopuille.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #64 : 04.05.2016, 08:39:20 »
Työt alko tänään ja sopivasti lambdan valo keksi syttyä. Just olin painepesurilla auton pessy ja aiemmin päivällä käyny maadoituksia crc:llä läpi. Koodiksi antaa pelkästään 2-1-2. Auto käy normaalisti, ei pätki eikä tee muutakaan ylimääräistä  Tyhjäkäynti on tasaista. Hyytymistä tapahtuu ainoastaan kylmällä koneella jos antaa ensimmäisissä liikennevaloissa antaa reippaammin kaasua mutta tämä taitaa olla ominaisuus. Tänään kun töistä pääsen katson koodit uudestaan ja jos ei ole muuta niin käytän akkua irti. Jos valo syttyy uudestaan käyn johdot ja maat läpi. Täytyy varmaan uusi yleismittari hommata kun edellinen on vanhempi ku tuo auto. :D

Jos ei muuta koodia anna, liittimistä ja maasta ei löydy vikaa niin on varmaan turvallista olettaa, että lambda on tullut tiensä päähän? Talvella kylmäkäynnistyksessä sotki bensaa öljyn sekaan niin, että sen haistoi kun öljykorkkia ravotti. Tämän luulen johtuvan vanhoista suuttimista + kuluneista männänrenkaista.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #65 : 09.05.2016, 10:18:09 »
Tiiä sitte mikä sille tuli. Nollasin koodit keskiviikkona ja ajelin reippaammin motaria nii sai koneen kunnolla lämpimäksi. Ei pala valo enään ja kylmällä koneella käynti muuttu reippaammaksi. Tiiä sitte onko tuo käynnin parantuminen kuvitelmaa vai totista totta mutta mikä tärkeintä niin ei tartte ainakaan vaihtamaan lambdaa tai immua."koputtaa puuta"

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #66 : 10.04.2017, 19:29:37 »
Ei oo sitten ihan hetkeen tullu päiviteltyä.  V:>

Ihmeempiä ei oo tarvinnu tehä. Mitä nyt jarrupalat taaksevaihtanu ja etuputken + katin ehyempään. Oli päässy etuputki ruostumaan puhki just ennen lambdaa. Onneksi oli foorumilaiselta hankittu ehjä varaosa tallin nurkassa. Pohjastakaan lopulta löytyny hitsattavaa. Oli vaan vesimarkat päässy irti pohjasta ja ruostuneet niin tarvinnu ku ne vaihtaa ja liimata paikalleen.

Nyt ois öljynvaihto edessä mutta luotettavaksi öljyksi todettua Valvoline Max Lifeä ei enään saa Motonetistä eikä ilmeisesti koko Turun seudulta. Mitäs foorumilaiset on näihin bensaruiskujen koneisiin kaatanut? Autolla on ajettu 305tkm ja öljyvuoto on vähäistä takastefasta. Ajattelin säästää tiivisteiden vaihdon seuraavaan hihnanvaihtoon asti. Max Life  öljyssä ymmärtääkseni oli lisäaine joka turvotti tiivisteitä ja täten vähensi öljynkulutusta. Ei sitä nytkään mahottomia kulu mutta se 5l tonkka Max Lifeä riitti vaihtoon + jäljelle jäänyt liru riitti aivan hyvin koko vaihtovälin tarpeisiin.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1493
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #67 : 10.04.2017, 21:54:52 »
Ei oo sitten ihan hetkeen tullu päiviteltyä.  V:>

Ihmeempiä ei oo tarvinnu tehä. Mitä nyt jarrupalat taaksevaihtanu ja etuputken + katin ehyempään. Oli päässy etuputki ruostumaan puhki just ennen lambdaa. Onneksi oli foorumilaiselta hankittu ehjä varaosa tallin nurkassa. Pohjastakaan lopulta löytyny hitsattavaa. Oli vaan vesimarkat päässy irti pohjasta ja ruostuneet niin tarvinnu ku ne vaihtaa ja liimata paikalleen.

Nyt ois öljynvaihto edessä mutta luotettavaksi öljyksi todettua Valvoline Max Lifeä ei enään saa Motonetistä eikä ilmeisesti koko Turun seudulta. Mitäs foorumilaiset on näihin bensaruiskujen koneisiin kaatanut? Autolla on ajettu 305tkm ja öljyvuoto on vähäistä takastefasta. Ajattelin säästää tiivisteiden vaihdon seuraavaan hihnanvaihtoon asti. Max Life  öljyssä ymmärtääkseni oli lisäaine joka turvotti tiivisteitä ja täten vähensi öljynkulutusta. Ei sitä nytkään mahottomia kulu mutta se 5l tonkka Max Lifeä riitti vaihtoon + jäljelle jäänyt liru riitti aivan hyvin koko vaihtovälin tarpeisiin.
Täältäkään kun ei enää saa Valvolinea, niin nyt edelliseen vaihtoon käytin Mobilin puolisynteettistä öljyä. Tavallisesti olen kiertänyt kaukaa Mobilin kurat, kun kaikki moottorit mihin sitä olen laittanut on syöneet sitä, niin myös tämä nykyinenkin. Valvolinea ei syönyt juuri yhtään.
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

s73

  • Vieras
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #68 : 10.04.2017, 22:46:19 »
Prismasta?
Likui möly tai castrol löytyy myös helposti.

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #69 : 11.04.2017, 16:30:09 »
Prismasta?
Likui möly tai castrol löytyy myös helposti.
Katos vaan! Prismassa näyttääkin olevan. Ei tartte vaihtaa laatua eikä merkkiä :)

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #70 : 14.07.2017, 18:30:51 »
Nostellaas taas.

Millä tököteillä porukka on näiden pohjia suojaillu? Auton pohja on kunnossa ja haluaisin pitää sen sellaisena. Ensin toki perusteellinen pesu ja irtotavaran rappaus pois mutta millä saisi vanhan massan pehmenemään tai mikä aine tunkeutuisi hyvin vanhan kovettuneen massan rakoihin? Entä mitä päälle? Bonus kysymyksenä tietääkö kukaan Turusta päin jotain kyläseppää tai huokeaa liikettä jolla olisi laitteet ampua paineella öljyä koteloihin?

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #71 : 03.01.2018, 10:02:27 »
315tkm ja leima tuli  8)

Ensi kesänä täytyy tehdä takajarrut kokonaan uusiksi. Satulat, levyt, palat, kengät. Samalla kertaa olisi voinut vaihtaa eteen ainakin palat. Täytyy keväällä renkaita vaihtaessa katsoa jos olisi eteen laittanut uudet jarrukilvet ja levyt.

Skandiksilta koko roskalle e. ilman satuloita tulisi hintaa noin 400€ ja saisi ihan Volvon osilla. Motonetistä sama setti noin 310€ OE laatua vastaavilla osilla. Melkoinen hintaero mutta kuinkahan suuri on laatuero...  ??? Onko muilla foorumilaisilla kokemuksia motonetin jarruosista? Etenkin levyistä.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2018, 10:56:48 kirjoittanut L4NDe »

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #72 : 03.01.2018, 10:12:31 »
Kannattaa muuten vilkaista saksalaisten ja virolaisten nettikauppoja.
Esim. autodoc

Jos haluaa säästää tarvikeosissa hiukan enemmän.
 Satuloiden palautuksista en tiedä, miten mahtaa toimia.. toinen vaihtoehto on sit kunnostaa itse nykyiset satulat (tiivistesarja ja mahdollisesti mäntä jos syöpynyt + lasikuula- tai hiekkapuhallus) -> säästää kans aika paljon rahan muodossa, aikaa siinä menee vaan sit paljon enemmän kuin vaihtaa vaan toiset palikat tilalle.

Varmaan lähemmäs 100€ säästää vrt. motonet, kun tilaa esim.  tuolta autodocilta.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 263
  • www.vrcf.fi
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #73 : 03.01.2018, 10:51:38 »
Kiitti vinkistä. Satuloita tuohon hintaan ei kuulu, se jäi mainitsematta. Varmaan ostan ehjät käytetyt, sillä omat ei ole korjauskelpoiset.

s73

  • Vieras
Vs: L4NDen 240GL -93 B230FD
« Vastaus #74 : 03.01.2018, 18:40:48 »
Kannattaa muuten vilkaista saksalaisten ja virolaisten nettikauppoja.
Esim. autodoc

Jos haluaa säästää tarvikeosissa hiukan enemmän.
 Satuloiden palautuksista en tiedä, miten mahtaa toimia.. toinen vaihtoehto on sit kunnostaa itse nykyiset satulat (tiivistesarja ja mahdollisesti mäntä jos syöpynyt + lasikuula- tai hiekkapuhallus) -> säästää kans aika paljon rahan muodossa, aikaa siinä menee vaan sit paljon enemmän kuin vaihtaa vaan toiset palikat tilalle.

Varmaan lähemmäs 100€ säästää vrt. motonet, kun tilaa esim.  tuolta autodocilta.

Eikö näissä kaupoissa ole usein tapana laittaa eri merkkistä tavaraa kun on tilattu?

Skandixille ei tarvitse satuloita palauttaa.

Brembon levyt kestää kun jarrut muuten toimii, mikäli hipostella haluat tilaa aten osat.
Lpr:n kengät on toimivat, ei tosin oma kokemus, seitensatkussa tällä hetkellä lpr:n palat hyvin toimii.
Takana paloissa pitää käyttää rosterista vaimennuslevyä, skandixilla kumipintaista metallilevyä, varmaan toimiva sekin.

 

Autoracing  KL-varaosat