Jos vaihtaisin 3" imm ja jotkut n. 350cc suuttimet olisiko sitten ok? Jos tuo nyt naputtaisi.
Tietysti siinä tapauksessa, että lastu on tehty noiden mukaan.
Muutoin se on aivan sama, kuin yrittäisit laittaa M8 pulttia M6 reikään. Tai yrittäisit avata ristipää ruuvarilla torx-ruuvia.
Olen mutissut tästä aiheesta projekti-topicissani ja joskus kirjoitellut aiheesta hitusen FAQ:kin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24583.0Eli lastu vaatii aina muutoksia kun IMMua tai suuttimia vaihdetaan.
Jos joku muuta väittää, hän ei ole tilanteen tasalla, eli EI ymmärrä asioita.
Toki olen kuullut väittämiä, että 3" IMMu ja 525cc suuttimet toimivat "ihan hyvin" ns. pikku-viri lastulla. No, tähän täytyy sanoa, että sellaisen ihmeen kun joku minulle näyttää, niin uskon tämän mitattuani sen, sillä olen nähnyt jo liian monta toimimatonta lastua.
Pitäisikö nakutuksen alkaessa havaita jotain erityistä ääntä? Nimittäin kone kukkuu kuin rasvattu joka alueella kaasu pohjassakin. Nurkka ajossa nyt mennyt 14-18L välistä kaasujalasta ja mielentilasta riippuen, joskus liippikilsoja sen 30km sadasta. (Pers-arviolta)
Paha nakutus päästää selkeän "NAKS!" äänen ja silloin nakurikastus menee päälle, jos syttylastu sitä tukee, eli ei ole virilastuna myyty 16-tappisen lastu.
Nakurikastus ei bensiinillä oikein tunnu pers-dynolla mutta sopituksesta sen näkee selvästi. Wiinalla sen nakurikastuksen tuntee kyllä ahterillakin, sillä menon puutuminen on niin selvää isommilla suuttimilla.
Tämä koskee vain tilannetta, missä suuttimia ei ole ajettu tappiinsa asti.
Varma konsti huomata tuo nakurikastus on kytkeä volttimittari siihen LH:n nakurikastusjohtoon (harmaa punainen) ja kun sen jännite tippuu nollaan on nakurikastus käytössä. Se pysyy nollassa niin pitkään nakurikastuksen alettua kunnes kaasua höllätään vaikkei kone enää nakuttaisikaan.
Noissa xxx lastuissa on sama vika kuin vikingin ja hituningin lastuissa siinä ahdoille nousussa 3000-3500rpm nurkissa. Sopat menevät hoikalle ja vinokone naksahtaa mielellään siinä kohdin. Vakio moottori toimii kyllä, mutta nostetuilla ahdoilla ongelmat alkavat, sillä moottori ottaa vakiota enemmän ilmaa tuossa kohden ja siitä seuraa laihalle menevä seos.
Tuota kohtaa on omassa koslassa hierottu kotva, jos toinenkin, kuten muutemassa muussakin LH-säätöprojektissa. Polttoainekkaan ei siinä helpota, pikemminkin päinvastoin, wiina on tarkempi säädöistä mutta kestää paremmin virheitä ropisematta.
Kulutusta saan kaupungissa avosandaalilla
tm nousemaan sinne 19L nurkkaan, mikä tarkoittaa bensiinillä sellaista 14L nurkissa pyörivää kulutusta.
Liukkaalla sudittaminen vaatii kaupunkinopeuksissa vähemmän voimaa kuin 100km/h nopeudella ajaminen. Kuivalla asfaltilla sudittelussa tilanne on sitten toinen mutta se onkin jo vakio-virillä vähän vaikeampaa (papu ei meinaa riittää asiallisilla renkailla).