Vapaapäivän kunniaksi otin Möhkön mittariston työn alle.
Kävin kolvilla läpi kaikki kierroslukumittarin ja moottorinlämpömittarin juotokset.
Sitten ajattelin, että "Kuinka vaikeaa se voi olla?":

Eli vaihtaa piirilevy nopeusmittariin, ja katsoa alkaako toimimaan.
Puolen tunnin rauhallisen kolvailun jälkeen sain piirilevyn vaihdettua:

Suurin haaste tuossa hommassa oli irrtoittaa nopeusmittarin käämi vanhasta piirilevystä, ja liittää se uuteen, mutta onnistui kun teki rauhassa.
Tuloksena on osittainen onnistuminen, koska nopeusmittari kyllä näyttää nyt lukemaa, mutta 20 km/h liikaa (GPS:llä tarkastin kierrosten mukaan), ja pätkii hieman. Matkamittari ei kuitenkaan toimi.
Vahva veikkaus, että tuossakin piirilevyssä olisi siis vikaa, mutta ajettelin seuraavaksi laittaa nopeusmittarin johdot kuntoon perästä, koska siellä on tällä hetkellä jonkun edellisen viritelmä.
Toinen mittaristo pitäisi kyllä kuitenkin hommata, niin saisin ehjän piirikalvon, koska tuosta Möhkön alkuperäisestä on palanut öljynpaineen merkkivalon "lanka". Otti jostain joskus maavian, mittariston sulakelanka paloi kalvosta ja kärtsäsi öljynpaineen merkkivalon langan.
Eli saldona nopeusmittari toimii miten huvittaa, mutta kierroslukumittari ja moottorinlämpömittari tokenivat.

EDIT.
Tosiaan kolvasin vielä samalla yhden Original pa -pumpun releen GLE:hen varalle (koska Möhkössäkin on):

Kolme murtunutta juotosta siellä oli, joihin laitoin lisää tinaa, ja muut juotokset sitten uudelleen sulattamalla:

Möhkössä on noin vuoden ajan ollut paikallaan samalla lailla korjaamani Original pa -pumpun rele, ja on toiminut ilman ongelmia.
Sitten vielä jos joltain löytyisi ylimääräisenä ehjää Volvo Guard I kaukosäädintä, niin olisin kiinnostunut.
Meikäläisellä ei ole kuin tuo etukuori:
