Startin kollektori hajalla jos hiilien vaihdon jälkeen temppuilee.
Reaktiotangon etummaisia puslien kartioiden tulee painua täysin pintojen tasalle,
Omassa ei ollut, tuntui kolahtelevan ajoittain ja oli huono ajaa.
Rungon puolella oleviin puslien pulteihin kannattaa laittaa irrotusöljyä,
Pultti pyöri puslassa ja joutui katkaisemaan.
Koko oli eksoottinen M14 
Bogea myy ad ja fixus Lemförderiä = Boge
Voi olla, että kollektorissa olisi jotakin feelua, mutta, kun kollektorin pinnoissa ei ollut havaittavaa kynnystä.
Hiilet kyllä ovat värjenneet normaalisti, mutta muuten kauheasti kulumaa.
Ainakin mitä yhdeltä vanhanliiton automekaanikolta sain mielipiteen, kun startteja vielä yleisemmin korjattiin,
niin sanoi, että: "On todella hyvännäköinen ja -kuntoinen kollektori.
Isältäkin sain puoltavan mielipiteen kollektorin kunnosta, ja alunperin koulutukseltaan hänkin automekaanikko,
ja on kertonut muutaman kerran, että silloin vielä sorvattiin starttien ja latureiden kollektoreita jos oli varaa ottaa pinnasta.
Mutta, mene ja tiedä. Puoliksi savolaisena toteaisin, että "Suottaapi olla että on, ja suottaapi olla, että ei oo".
Etummaiset reaktiotankojen puslat ovat painuneet alatukivarsien pintojen tasolle.
Tosin ne eivät ole koskaan tietääkseni olleet irti.
Rungon puolen kiinnityspultit olivat viimeksi irti 2015 tammikuussa, kun talkoissa vaihdoimme kaverin tallissa moottorin tukipalkin.
Olihan siinäkin muuttujia, kun en muistanut D24:stä peräisin olevasta palkista laikata pois oikean tukikumin korvaketta, ja selvisi myös että palkin kanssa oli ajettu hieman rallia, koska vaati "hieman lekaa", että vasen reaktiotangonpää meni paikelleen.
Kyllä ne rungonpuolen M14 pultitkin lähti irti ehjänä, kun oli käytössä irroitusöljy, pulttimopo, varsi, ja vasara.
Samat pultit ja mutterit meni kiinni kuparitahnan kera, mutta pulttimopolla ammuin. Eli kiva avata, vaikka löytyy metristä ja pidempää vartta.
Ajatteleppa jos ostaisit vaikka ehjän mittariston jota ei kenenkään tarvittis räpeltää. Ei ne ole missään kiven alla piilossa vaan autopurkamon hyllyssä. Omaani just tällä viikolla hain 121 tuhatta ajetun mittariston ja muutaku liittimet kii ni avot. Pensatankki näytti ainaki heti oikein eli tyhjää.
Nii ja se nopeusmittarin viisarikin oli gps mukaan tismalleen oikein 50-120 vauhdeissa. Ei enää mittarinvarren paksuuden verran alle 80 nii on 70..
Mutta kun tykkään räpeltämisestä, ja mittaristoa ei ollut tässä kuussa aikaa tai rahaa etsiä.
Laskeskelin tänään mitä mennyt Volvoihin kuluvan kuun aikana: Renkaat, vakuutukset, ja varaosat.
Autojutut söivät palkasta noin 700 - 900 euroa, joka oli suunniteltua enemmän, mutta uudet kesärenkaat söivät tasan 374 euroa.