Tänään kyllä jo tapahtui Möhkölle jotakin, se nimittäin rupesi alkoholistiksi.

Kusti oli polkaissut Fuel Flex Finlandin paketin postiin:

Laitoin Möhköön kiinni aiemmin tänään, ja lähdin kohti lähintä ST1 -asemaa joka tarjoilee RE85:sta.
Tankin pohjalla oli noin 15 litraa bensaa, ja tankkasin 40 litraa RE85:sta.
Tuo muutossarja on siis mallia lambda ohjaus, ja seokset piti opettaa bensalla, ennen kuin työnsi viinaa tankkiin.
Hyvin ainakin toimi tuon 20 km matkan jonka ajelin ST1:lta kotiin, niin nyt vaan lisää käyttöä, niin nähdään paljonko RE85 kuluu, ja miten boksi toimii.
Kaksi pientä huolta minulla kuitenkin on, ja se on se että kun Möhkö on pukannut silloin tällöin lambdan seoksesta vikakoodia,
että saiko tuo boksi sitten sen oikean "normaalin" seoskartan sisäänsä.
Toinen on se miten tuo Airtexin polttoainepumppu sietää etanolia pitkässä juoksussa.
Jotain kuitenkin tapahtui jo boksin asennuksen jälkeen bensallakin ajaessa, koska tuntui, että moottori käy tasaisemmin, ja ajossa tuntui, että jostain olisi tullut pari hevosvoimaa lisää (tai ainakin, että vetää paremmin).
Nyt sitten kun on tankissa noin 73% etanolia, niin koko moottorin luonne muuttui.
Tuli todella kierrosherkkä, mutta tuntuu että vääntö kärsi hieman, koska VX3:n tehoalue pehmeni, ja ei ole enää niin selvää piikkiä.
Nyt tuntuu suunnilleen samalta kuin M-nokalla ajelisi, mutta moottori kiertää koko rekisterin takertelematta.
Kai tuo nyt saavuttaa RE85:n voimin pari hevosvoimaa lisääkin, kun se on 106 oktaanista.
Jostain täytyy vielä hommata RE85 tarra tai joku Eco fuel.

-----------------------------------------------
Kävin tänään sitten myös hakemassa tuliterät keltaiset Talmut:

Samalla kyselin hintoja takaiskareille, ja kerroin että KYB pitää olla, niin parin hinta oli 98 - 115€.
KYB Exel-G:t olivat 105€ ja KYB Premiumit olivat sen 115€.
Motonetista saisi TRW:n takaiskarit 49,90€ kappale, mutta en ole kuullut, että olisi haukuttu KYBin iskareita,
niin voisi uskaltaa sen 5,20€ enemmän laittaa niihin rahaa jossain vaiheessa.
Toinen takaiskari tosiaan Möhkössä on vuotanut, ja vaimennusteho oli viime katsastuksessa muistaakseni 10% huonompi kuin toisella puolella, ja alkoi olemaan aika lähellä sallitun alarajaa. Ei se toinenkaan kyllä vaimenna enää kiitettävästi.
En kuitenkaan viitsi korkeapainekaasuja laittaa, koska muilta kuullun mukaan korkeapaine iskarit + kuormajouset ovat pintokova yhdistelmä.
-------------------
Tuossa toissapäivänä löytyi varaosahaku.fi:n kautta yhdeltä autopurkaamolta jotain mitä olen etsinyt kauan.
Alkuperäiseen Volvo/Brako moottorinlämmittimeen sisähaaroitussarja.
Tulee postissa myöhemmin.
Kuntoluokka purkaamon mukaan: "
A1 Täydellinen, Huippukuntoinen "
Purkaamoon kun olin yhteydessä, niin kertoi että on jopa kysyntää kyseisille haaroitussarjoille.
Sain jopa halvalla, kun ottaa huomioon että uutena noita ei enää saa, ja jos kuntoluokitus pitää paikkansa.
GLE:hen vielä vastaavan setin halajan, mutta sen tiimoilta olen jo tehnyt kyselyn.
--------------
Piti vielä kysyä tuosta tuosta lambda-anuturin signaalijohdosta sellainen, että kun sen kuorta veistin sen verran auki, että sain etanolimuutossarjan boksin johdon kolvattua siihen, niin sen ulomman kuoren sisällä kulkee kupari ohuemman johtimen/letkun ympärillä (jota en puhkaissut).
Meinasin vaan, että kulkeeko lambda-anturin lämpötieto sen kautta, kun oikeastaan muuta reittiäkään ei ole, ja tekisikö ehkä pitkässä juoksussa jotain vahinkoa, koska kolvauksen aikana kuitenkin on saanut aika paljon lämpöä.
Eikä Volvokaan ole kyllä suunnitellut, että sinne väliin laitetaan noita muutossarjoja, vaikka Volvon bensiinikäyttöisten autojen polttoainepuoli onkin sietänyt etanolia vuodesta 1976 asti.