Silikonia ne kaikki sytkäjohdot on eristeeltään.
Sisältä hiiltä/lasikuitua tai kuparia
http://fi.bosch-automotive.com/fi/parts/parts_and_accessories/engine_systems_1/gasoline_1/ignition_2/ignition_cables_2/ignition_cables_3
Joo.
Minulla on näköjään nuo paremmat Silicone-Power + hehkutuksen merkki, eli ydin kuparia.

Tosiaan oli aika paksu tuo ydin, kun tarvikkeissa on puolet ohkaisempi.
Voi olla, että itsellä on syntynyt harhakäsitys Boschin kuparijohtimista, kun käsitellyt paljon noita Silicone-Copper johtoja, joissa kuparia on paljon enemmän.
Tosin tiesin kyllä, että silikooni on aina pinnoite, koska se on yksi parhaita synteettisiä lämmöneristeitä (Olen joskus käyttänyt silikoonisia uunihansikkaita).
En muistanut sanoa, että itellä kävi ihan samalla tavalla aluksi omia talmuja asentaessa. Sp-elektroniikasta ostin eka yhet oikein pienet diodit ja vanhingossa sitten tuli väärinpäin. Meni hermot niihin pieniin ja sen jälkeen sitten ostin motonetistä kunnon diodit.
Ei se mitään.
Itsekin ostin diodit Motonetista, kun oli kunnollisen kokoisia.
Kotoa löytyi jotain diodeja, mutta ne olivat niin pieniä, että en edes ajatellut niitä käyttäväni.
Huikkoster joskus vinkkasi omaan 240 topic:iini, että Tilasin sitten oulusta varaosa t-paakkarin kautta bougicordin johdot. Hintaa oli muistaakseni 30€ ja paketissa oli sekä kansijakajan ja lohkojakajaan passaava puolanjohto. Ainut ero minkä päällisinpuolin huomasin oli, että ei lue volvo eikä made in france
Olen jo vuosia tiennyt että Bougicord valmisti/valmistaa Volvon tulpanjohdot, mutta halusin kokeilla Boscheja.
Laadullisesti ei ole käytännössä mitään eroa. Bosch maksaa muutaman euron enemmän.
Eikä ole Volvon tapauksessa muutenkaan mitään pahaa sanottavaa ranskalaisista autosähköistä,
kun ranskalainen Bendixin moottorinohjaus on toiminut ilman komponenttivikoja 1991 joulukuusta lähtien.
Tuohon omaan GLE:hen, jossa on Boschin ohjaus, niin IMM ja ruiskutuksen ohjausyksikkö on vaihdettu.
GLE: 328 622 km (joista itse ajanut 112,4 km).
Möhkö: 410 000 - 420 000 km (Pitää jakohihna vaihtaa, koska vaihdosta on jo vähintään 90 tkm).
Jakohihnan vaihtoon löytyy kotoa kahta vaihtoehtoa.
Jakohihna (Made in China) + kiristin (Made in China).
Gates jakohihna sarja hihna + kiristin (Made in Belgium).
Gates menee kiinni, mutta vielä täytyy hommata vesipumppu Volvolta.
Volvolainen vesipumppu on kestänyt jo yli 100 tkm, ja kerran ollut irti kun vaihdoin siihen kaikki tiivisteet originaaleihin, kun kannen ja pumpun tiiviste vuosi.
Tarvike vesipumppua en osta.
Ainakin uusi GRAF piti yhtä paljon ääntä kuin vuotava Volvolainen vesipumppu (joka sai huonosti voitelua)
ja sen jälkeen kun vaihdoin Volvolaiseen pumppuun tiivisteet, niin stetoskoopilla kuunneltuna kehräsi, kun uudehko tarvikepumppu piti kovempaa ääntä, vaikka sillä ei ollut ajettu kuin 2 km, ja molemmissa olivat moottorit käyttölämpöiset.
B230F vs. B200F, mutta vesipumppu on kuitenkin sama, jos vertaa Bosch vs. Bendix.
Niitä muuten saa ihan sellaisia releitäkin missä se diodi on valmiina samoissa kuorissa. 
Oman ostin joskus ihan paikallisesta autotarvikeliikkeestä.
Pitää olla vaihtorele missä on diodi sisässä, jollainen on myös itsellä Talmujen ohjaukseen.
Itse jouduin Talmujen johtosarjan rakentamaan.
Parkeille tulee ohkainen 0,75 mm2 johto, joka on mielestäni täysin riittämätön.
Heräte tulee parkeilta, mutta siihen kolvasin 1,5 mm2 herätteen releelle.
Kaikki Talmuihin liittyvän olen kytkenyt 1,5 mm2 johdolla.
Riittää varmasti, kun ajovaloillekin tulee 1,5 mm2 johdot.
Releelle otin maan akun miinuksesta, koska siinä on paras.
Talmuille tein uuden maan vasempaan runkopalkkiin (josta akkukin ottaa omansa).
Olen kypsynyt jo aikaa sitten näihin Volvon kytkentöihin, kun maa on joko ruskea tai musta.
Plus on vaaleanpunainen, valkoinen, keltainen tai vihreä.
Talmuille laitoin plussat punaisalla, ja miinukset mustalla, niin osaa tunnistaa.
Releen maa akulta:

Talmujen maat:

Plussat releelle:

Näköjään kuvat taas kääntyy tänne foorumille laitettaessa miten haluaa, kun 3. kuva on oikein päin...
Tuon Talmujen releen loppusijoituspaikaksi suunnittelin, niin että releen navat ovat alaspäin.
Näillä keleillä kun on pakkasta yöllä, ja plussaa aamupäivällä, niin olen huomannut että kosteutta kertyy todella paljon konepellin alle,
eikä se tee hyvää, jos kosteus pääsee väliin.