Monta samanaikaista vikaa saattaa johtua vaikkapa yhdestä huonosta maadoituksesta tai katkenneesta vioittuneesta johtonipusta tai kastuneesta liittimestä. Se CEM kestää ihmeen paljon vikatilanteita pysyen ehjänä mutta hajoaa esim. mekaanisesti kolarissa tai sähköisesti pilalle moottorin johtosarjojen palossa.
Tuollaisissa monen vian ilmoituksessa saattaisi kytkentäkaavio auttaa. Siitä saattaisi löytyä niitä virheilmoituksia yhdistävä tekijä kuten esimerkiksi yhteinen maadoituspiste.
Koodien lukeminen Vidalla tai BSR-lukijalla myös auttaa kun saadaan tarkempaa diagnoosia.
kiitos paljon tähän mennessä saaduista tiedoista

vaikka tämä nyt menee vähän OT:ksti niin valotan vähän tapahtunutta lyhyesti.
ostin auton AVK:lta vajaa vuosi sitten (uponnut makeaan veteen ainakin penkin istuin osaan asti ) ja tuolloin autoon ei tullut virtoja ollenkaan. mikään muu ei toiminut kuin kattovalot !
purin auton sisustan täysin ja kuivasin mahdollisimman hyvin.
myös ohjainlaitteet avattu,putsattu ja kuivattu, sekä tsiljoona vikakoodia nollattu. tämän jälkeen autossa alkoi toimia liki kaikki (paitsi nämä edellä mainitut herjat jäi ja niistä johtuvat vika tilat).
nyt autolla ajettu 20000km tämän jälkeen ilman suurempia ongelmia. haluaisin vaan saada nuo herjat pois.
perus boschin vikakoodinlukija ei löydä muuta kuin can väylä katkos/yhteysvirhe jossain. missä ? myös ajonestosta oli kesällä useampi vikakoodi jäänyt muistiin.(jos auto on ovet auki parkissa niin vilkut alkaa vilkkua ja hälyyttää 5-10min päästä) nämä viat antaa nollata.
tarvii siis käydä vielä lukemassa vikakoodeja Vidalla tai BSR-lukijalla. jonkinmoiset kytkentäkaaviot minulta löytyykin jo.
maadoituspisteitä olen myös putsaillut ja mitannut jännitteitä ympäri autoa, mutta jännite eroja ei ainakaan vielä ole löytynyt.
kaikki mahdolliset vinkit ja vikapaikat olisi enemmän kuin tervetulleita :hello: