Maaliskuun alussa tuli laitettua seisontaan, kun hain pyörään kilvet.
Kaikkea pientä on tullu puuhasteltua, tämähän osottautui luultua ruosteisemmaks, tai oikeastaan talven aikana oli helmojen ruostuminen ottanu aika ison harppauksen, taka tunkinpaikat ja helmojen takaosat oli päässeet aika ohkaseks, hetken yritin myydäkin, sekä mietin purkamista ja hain uutta aihiota, mutta kun kysyntää ei oikein ollu niin päätin että kun pelti ja hitsilanka on halpaa ja autossa vielä vuosi leimaa niin miksi paalata muuten suora ja ehjä koppa. Toinen vaihtoehto olis ollu vaan ajaa leima loppuun mutta mätään paskaan en rahojani rakentelun merkeissä laita

Heti alkuun pahoittelen kuvien laatua, en omista muuta kameraa kuin gopron ja puhelimen josta on kameran linssi halki

Eli ei muutakun laikka kuumaks.

Kuskinpuolelta lähti siis about 170cm pätkä helmaa, b pilariin asti toi oli ihan kovaa, mutta kun helmakotelo on vetänyt pintaruosteeseen niin saapahan senkin kuntoon samalla. Tunkinpaikan tosta saa laikata pois ja tehdä uusiks, sekä sisähelmaa parsia n.10cm matkalta... Luulisin että tää kuskinpuoli on se pahempi näistä, hanttarin puolelta kun ei vastaavaa pehmeetä peltiä helmasta löytyny, ts. ruuvari ei menny lyömällä läpi mistään ja tunkinpaikka on siellä vielä suorassa, kuitenkin sekin laikataan auki kun molemmille puolille tuli helmat amiksella teetettyä. Pääsee ehkäpä näiden ruostehommien jälkeen taas jonkin aikaa

Sisäloksut otin myös pois ja kävin kaaret läpi, sekä pohjan ja näyttäis siltä että hitsailuhommia ei oo enempää tiedossa.
Koko mun omistusajan tässä on ollu sellainenkin vika, että auto alkaa sammuilla moottorijarrussa kun polttoainemittarin viisari painuu punarajan tuntumaan, ei muutakuin tankkilaite pois, oli muuten melkoinen työmaa kun ekaa kertaa teki

mutta kun tajus oikean asennon niin tuli aika kivuttomasti pois. Vika selvis hyvinkin helposti, bensapumppu ei ollut telineessä mitenkään kiinni vaan roikkui johtojen varassa

Tukevasti se ainakin nyt istui telineeseen kun koitin, oisko väkisin sullottu väärässä asennossa joskus tankkiin ja sit jäänyt huonosti ja lopulta irronnut

Bensapumppu pitäis vielä kyllä päivittää isompituottoiseen. Katotaan tuleeko sinne AEM e85 pumppu vai testaanko bilteman versiota tankin sisäisestä pumpusta.
Yks päivä kaveri toi laatikollisen vesijohtokäyriä, iteltä löytyikin laipat jo valmiiksi, ja eilen sain motivaatioo kyhäillä tollasen häkkyrän


Siinä myös ahtimen kanssa sovituskuvaa, hukkiksen lähtö pitää vielä tehä ja vetää saumat.
Ahtimeks tähän tulee tuo edellisessäkin 940 vieraillut schwitzer s2b, joku aika sitten kaivoin sen tuolta tallin nurkasta ja nyt testimielessä kasasin sen vaan ehjällä öljyrenkaalla, se kun oli viimeks asennusvirheen takia hajonnu, vähän välystä siinä rupeaa olemaan, mutta katotaan sauhuttaako nyt, ja jos sen osalta on kunnossa niin täytyy sitten tilailla huoltosetti joskus. Vanhat tasapainotusmerkit löysin ja niiden mukaan laitoin mutta pitää painottaa sitten huollon yhteydessä uusiks jos tuo nyt tähän jää.
Jatketaan näillä budjettihommilla, tänään varmistui kesätyöt, joten kun toukokuun lopussa saa koneistajan paperit kouraan niin pääsee taas vähän tekemään hankintoja, deadlineks autolle asetan 3.7, tavote olis ajaa omalla autolla CDLC Big Meettiin

Sillon pitäs olla alusta ja jonkinnäköset vanteet alla, ja vähän kiukkusempi tekniikka jos raha ja aika riittää. Kiirekkin voi tulla
