Carcom Oy  Elekma

Volvo 740 GLT 16v PAALIMAAN kakara

  • 232 Vastauksia
  • 74635 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Volvo 740 GLT 16v PAALIMAAN kakara
« : 23.11.2014, 20:00:35 »
Tämä lähti kierrätykseen eli paaliin.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 20:06:15 kirjoittanut Orlov »

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 615
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #1 : 23.11.2014, 20:10:56 »


940 GLT:n alkuperäinen "pappamutka" ,ei ihan 3tuuma
( Ylimääräisenä ).

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #2 : 23.11.2014, 20:22:39 »
Katsopas se halkaisija, minusta tuo autossa oleva on jotain "pippeli"mallia. Putkisto on muuten kunnossa.
Minustakin GLT alkuperäiset oli pikkusen tuhdimpaa kokoa?
Edit
2,3" ja rosteria, sekä kaksikuorinen :P Lienee tuotannollisesti ollut melkoisesti kalliimpi, kuin normi :o
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 18:54:20 kirjoittanut Orlov »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1466
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #3 : 23.11.2014, 20:34:14 »
Haitko auton Kokemäeltä? Täällä oli valkoinen 16valve myytävänä, piti sitä kaverille mennä katsomaan mutta kerkes mennä. Oli siistin näköinen peli.  :P
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #4 : 23.11.2014, 20:35:47 »
Siellä suunnalla se oli, nyt se on täällä suunnalla :pomo:

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #5 : 23.11.2014, 20:42:18 »
Korjaa se kikkivaijeri ensitilassa, aiheuttaa matalaa painetta ja sitä kautta turhaa luistoa laatikossa.
Kuvia  :nälkä:

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #6 : 24.11.2014, 23:39:19 »
Tarkoitus on asap hoitaa tuo, pitää ensin ryömiä alle ja tarkistaa lootan tyyppikilpi :)
muutenkin tuntuu olevan melko vaikea löytää, kun ei tiedä sinisen numeroa juuri tälle osalle ja mallille.
Edit: löytyi koko korjaamokirja(PDF) osineen AW laatikoille, tietää ainakin oikeat osanumerot ja mikä kuuluu mihinkin malliin :)

« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 02:48:21 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #7 : 26.11.2014, 00:16:39 »
Hiukan on semmoinen fiilinki, että tuo ratinkehä on ohuehko.

Olisikohan se nahkaversio yhtään paksumpi? Ei taida volvon valikoimasta muita vaihtoehtoja löytyä tähän malliin?
Edit: Kyllä, se on paksumpi ja hommattu.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2014, 18:35:18 kirjoittanut Orlov »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #8 : 26.11.2014, 16:24:30 »
Jotenkin kummittelee mielessä että 71 ja 72 ois eri kickdown-vaijerit..
E: joo ois taas pitäny kahtoo tarkemmin olitkin jo sen varmistanut, nettikaupat nyt listaa sopivuuksia ihan miten sattuu eli niihin ei oo luottamista..
« Viimeksi muokattu: 26.11.2014, 17:30:24 kirjoittanut janne81 »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #9 : 26.11.2014, 17:28:26 »
Tuossahan ne on ylhäällä lueteltu, mikä kuuluu mihinkin. Tuo epäkohta nettikaupassa ei merkitse mitään :) Koska tuo kdc käy ainoastaan AW72L laatikkoon ja mitään muuta tomaattia B234F koneen jatkeeksi ei ole laitettu.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #10 : 01.12.2014, 14:07:10 »
Talvirengaspakkoa pukkaa :)

Alla oli nypityt nastat pelleillä, joten uudet nastarenkaat piti käydä laittamassa.

Alkuperäisillä aluilla oli kesärenkaat, joten niille nastat ja pellit, sekä kaikki vanhat renkaat sai mukavasti jätettyä rengasliikkeeseen :) Mukavampi, kun ei tarvitse raahailla ja varastoida tuommosia ruosteisia peltikiekkkoja nurkkiin :pomo:
Pölykapselit tuli kuitenkin otettua mukaan, ehjät kun ovat :)

Tietenkin siinä samalla sai silmäiltyä jarrut, vahvasti on semmoinen fiilinki, jotta pistetään kaikki uutta :(

Levyt, palat yms ei paljoa maksa, eikä satulat eteen. Taakse nuo satulat sitten näköjään maksaakin ihan perkeleesti :o
Yleensä etusatulat on se hintavampi osa? On kadonnut jarrupalan tapin alemmat kiinnitykset molemminpuolin, eikä ylempien reikienkään ympärillä materiaalia kovasti ole! Jarrukilvetkin oli melko haperot pääärrrkle
« Viimeksi muokattu: 01.12.2014, 16:00:57 kirjoittanut Orlov »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #11 : 01.12.2014, 15:21:15 »
Biltemassa taisi olla takasatulat jopa ~60€ kappale ja jarrukilvetkin on siellä hurjat ~15€/kpl. <joten ei nuo nyt minusta ihan mahdottoman hintasia ole ;)
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #12 : 01.12.2014, 15:36:07 »
Täytyykin käydä katsomassa, jos sieltä löytyy 40mm männällä olevia?

Edit: No nyt se sitten löysikin rekisterinumerolla auton tiedot ja tarjoaa jarrusatulatkin valikkoon, mikähän siinä aikaisemmin tökki!?

Juu, 64€ eteen ja taakse satulat, 14€ kilvet. Alkaa pikkusen jo lompakkokäden kramppi helpottamaan :) Ei tuo vajaa 500€ ole kovin paha, kaikista jarruosista, loppupelissä. Nuudelithan on terveellisiä ;)

Edit: olihan siellä 40mm takasatuloita, tosin piti tiskillä itse mitata :) Maalaan satulat vielä siniseksi, ompahan pikkusen lisäsuojaa ruostumiselle.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2014, 17:15:43 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #13 : 06.12.2014, 11:18:47 »
Rupeaa näköjään pussihousut kiristämään :D

Nyt alkaa ottamaan silmään tuo "hifi-osasto" . Täytyy ruveta perehtymään alkuperäisten radioiden tarjontaan. Tuommonen mulkosilmä kojelaudassa ei miellytä





 alkuperäiset radiot sopivat silmälle paljon paremmin! :pomo:

Tässä näkyy olevan edessä 150mm ja takana 130mm kaiuttimet, paikat siis, nuo syylät mitä sinne on laitettu täytyy poistaa. Taakse taitaa löytyäkin oikean kokoiset 2-tiet.
Edit. Olikin 4" taltioituna, prkl

Samalla pitää katsella tuo aukeamaan suostumaton ovi. Vahva tunne on, että kohta kaivataan yksi takaoven paffi :D

Pariisin mallin mukaiset H4:set laitoin keulalle, nyt on niin keltasta :)
Kyseessä on siis keltaisella kuvulla varustetut H4 polttimot, ei mitään väriskaala paskaa :pomo:
« Viimeksi muokattu: 08.12.2014, 19:56:36 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #14 : 06.12.2014, 15:37:13 »
Nyt pääsee spagettiratista, pistetään Saksannahkaa tilalle :) ovat näköjään Saksassa tehtyjä, nämä Volvo 740 lisävaruste ratit. Genua näkyy olevan mallinimenä. Samasta ratista löytyy myös lämmitettävä versio :o

oho, tulipas outo kuva :o vaihdetaan linkki!

« Viimeksi muokattu: 06.12.2014, 16:12:18 kirjoittanut Orlov »

 

RallyBaron  Samppasport