Elekma  Autoracing

Volvo 740 GLT 16v PAALIMAAN kakara

  • 232 Vastauksia
  • 74754 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #75 : 12.03.2015, 14:37:13 »
Ebayn riesa on nykyään nämä myyjät, jotka ilmoittaa tavaraa olevan tietyn määrän tarjolla. Sitä ei sitten olekaan, vaan laittavat tilaukseen ostotapahtuman yhteydessä >:(

Käyttöautohan tämä on ja liikkumaan pitää päästä, sattana
Alkaa olemaan hiukan kiire, semmoinen on pörinä, sauma on revennyt vieläpä ylhäältä. Täytyy vielä varmistella muilta ebay myyjiltä ja ruotsin rosterikatin saatavuus hip hap hop
Edit:
Rakarör Ruotsin toimituksena, eli ei käy nyt tähän hätään
eBay arvioitu saapumisaika Suomeen 20maalis-10huhti :D Noup


8v turbon katti on sitten sama kiinnityksiltään (-89-90), vaikka niitä eri numeroilla tyrkytetään! Noh selvis tuokin nyt varmaksi. Etummainen vaimennin on turbosssa sama.
16v katti on vaimentavampi vs turbon katti

Esim motonet hinnat, 16v 299€ vs turbo 219€ Mitvit ?
Nyt sitten odotellaan motonetin kattia, tilaustuote kun on :( Joku arpa oli kuitenkin raaputettava
Edit:
Sieltä jo soiteltiin, löytyy maahantuojan varastosta, alkuviikosta pitäs olla noudettavissa :)
« Viimeksi muokattu: 17.03.2015, 23:47:01 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #76 : 13.03.2015, 21:30:01 »
Tulikin vähän ripeämmin, tänään sai hakea katin. On fennosteelin valmiste ja asennussarjalla.  :)

Tuommonen lypsykone.

« Viimeksi muokattu: 14.03.2015, 14:32:38 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #77 : 15.03.2015, 14:36:32 »
Pikkuhiljaa alkaa äänentoiston hahmotukset olla pulkassa, pääsee toteuttamaan :)

-päällimmäisenä tulee näkymään ainoastaan iPad mini, semmonen kun sattuu olemaan ja se on mitoiltaan sopiva. Tulee magneetti kiinnitys, keskittävä

-välittäjäksi tulee pinohiiren MVH-X370BT
EDIT: eipä tulekaan, kas kun ovat saatanat jättäneet remote portin tästä pois. Ainoana mallisarjassa
Haisee salaliitolta :D
Edit2: Oikeasti, jos laitteessa on audion suora BT streemaus, niin suoraan ei kerrota laitteeseen löytyvän mahdollisuutta siirtää lisävaruste johdolla(interface) IR vastaanotinta ??? Eikä moista interfacea edes tarjota lisävarusteissa, vaikka moinen löytyisikin. Mitä ihmeen hyshys tavaraa nuo nyt on? Alpinelta pitäs moinen kuitenkin löytyä ja jopa käydä suora streemaus vempeleeseen.....

Edit4 :D
Ratkaisu on alpine ute-72bt + vene puolen rf kake, siis halvin ratkaisu alpinelta(220€, josta kaken osuus on 100€ :buck2:) ja kallis tuokin on. Mutta, laite kun on piilossa iPadin takana, niin ei voi mitään. Tiedä sitten kuinka tärkeä tuo tasonsäätö(volume) on tässä tapauksessa, kokeilemalla tuo selviää, voihan se olla loppupelissä tarpeeton :) Täytyy kokeilla miten ilman pärjää, vaikka myymälässä

-takaovissa peitetään kaiutinpaikat

-etuoviin keskiäänet ja diskantit peilien säätöjen tilalle ylös, "subbari" varapyörän sisälle/paikalle

Sehän on melkein valmis :D Täytyy vielä pohtia asiaa hiukan, että saa kojelaudan näyttämään täysin alkuperäiseltä, kun ottaa iPadin kantoon......
« Viimeksi muokattu: 16.03.2015, 13:59:09 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #78 : 17.03.2015, 19:13:33 »
Onneksi ei tarvitse ostella audio vehkeitä, kun rahat menee korjaamiseen.

Tuosta oli etuputkikin vedetty paskaksi, joten katin eteen piti vielä semmonen hakea, voi vit



Täytyy varmaan tilata myös uusi lambda, paskaksi se menee kuitenkin vaihdettaessa :D

Edit: onneksi noita lambdoja löytyy kilpailukykyiseen hintaan, 170cm piuhoilla varustettu maksaa motonetissä 50€ enemmän, kuin sama 108cm piuhoilla :o . On siinä piuhalla hintaa :D

Oiltrapin putket on ehtoo puolella, joten nekin pitää hankkia. Jakopäässä alkaa kilometrit/ikä olla täynnä, siinä sitä alkaa olemaan jo ihan riittävästi ;D
« Viimeksi muokattu: 17.03.2015, 23:46:10 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #79 : 18.03.2015, 13:38:47 »
Tuosta katista vielä, olkoonkin keraaminen, silmään näyttäisi 200 cpsi elementiltä. Mikä nyt olisi luonnollista, kun tehdään paremmin virtaava katti vs normi katti.
Eli äänet tulee hiukan muuttumaan, mutta saan paremmin virtaavan putkiston :) Mikä on tietysti helevetin tärkeää hyvin virtaavan kannen kanssa, varsinkin tässä tapauksessa :D


Onhan se mukavaa, kun säästää 50€, teettämällä/tekemällä itse. Tähänkin Volvoon tehty tarvike katin asennus hitsaamalla on ollut "toimiva" ratkaisu, tähän asti. Nyt sitten tehdään oikein, niin kestää.

Saas nähdä, kuinka etuputki lähtee irtaantumaan :D Samalla täytyy fiksailla pakosarjan koteloinnin kiinnitykset........


Edit: Hyvin lähti etuputki irti, muutenhan tuo oli normaalia pakoputki jumppaa :D
Lambda oli ns saatanan tiukassa, sen irroittamiseksi piti oikeasti tehdä töitä!
Nyt on äänetön volvo, alla kun seisoi, niin suurin ääni tuli bensapumpusta :D
« Viimeksi muokattu: 23.03.2015, 19:04:01 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #80 : 22.03.2015, 23:19:03 »
Kevät tulee aina autokuumeen kanssa, joka vtun kevät. Siitä ei parane koskaan :D

Tuossa aiemmin uhosin jo hankkivani vähäpäästöisen tillikeula farkun, mutta eihän niitä saa kuin piipero koneilla :( Kai se on katse käännettävä mk1 965:een, sen sentään saa swapattua tiilikeulaksi ;)

Jos haluaa tyrkyttää vaaleaa(valkea, hopea etc) mk1 965:sta, teknisesti ja koriltaan ehjää! Niin täältä voisi löytyä hyvä koti -H-

Tähän 745:een on kyllä laitettu niin paljon rahaa, että jää perheeseen, kehitellään pikkuhiljaa :) Kai tuohonkin jonkun T5 saa laitettua.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015, 23:21:09 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #81 : 23.03.2015, 20:51:55 »
Tuli keskusteltua, aiheena AW lootien heikko tehonkesto. Minä näistä mitään tiedä, mitä nyt vihreetä kirjaa ja nettiä vilkuillut :)

Lämpö tappaa nämä lootat. Toimenpiteet line up

-kunnon synteettinen öljy, jossa on lämmönkesto kohdillaan(ja tietenkin visko yms osuudet)
-ohjausventtiilin jousen liikkeen rajoitus(tapit) ns accu mod
-kickdown vaijerin aka "throtlle valve" pilkulleen oikea säätö, että paineet pysyy kohdillaan ja luistamista EI tapahdu!
-Kunnollinen! Öljynjäähdytin, mielummin flektillä ja anturiohjauksella(lämpö)
Tämä viimeinen on tärkeä, jos tarkkaan mietit, niin ymmärrät miksi ;)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #82 : 24.03.2015, 14:35:07 »
Pakoputki pornoa :juhau:



Pitää vielä hakea siniseltä etuputken kannatin osia eli 2x (eikun 3x)1306768, 1kpl 1276583, niin saa senkin tuettua kunnolla  :pomo:

Tuossa poistuneessa etuputkessa oli laikattu irti mokomat turhuudet :D

Oho, skandixin kuvassa onkin pelattu varman päälle, luulisi tuon yhdelläkin kiinnikkeellä kestävän, toisaalta nuo nyt mitään maksa :) tai onhan se 4€ rahaa, on siinä "prikalla" hintaa


« Viimeksi muokattu: 25.03.2015, 01:18:17 kirjoittanut Orlov »

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #83 : 24.03.2015, 15:23:14 »
Tuossa on laitettu hieman hintavampaa mutteria etuputken laippaan, sinisellä 9,87€ zipale :o

On varmaan ihan saatanan hyvä mutteri :D

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #84 : 25.03.2015, 13:50:04 »
Kesärenkaat piti tilata, tuli herätessä katsottua ulos ja luntahan siellä oli :o Siitä se ajatus sitten lähti :D

budjetti oli/on hiukan heikossa hapessa  :juhau: Joten Nankang toursportit saa nyt luvan kelvata, panostus oli puhtaasti visuaalinen :D

Kai se täytyy ikkunatarrakin tilata :D



Nimittäin eteen 195/65 ja taakse, pahennusta herättämään, 225/60 :pomo:
« Viimeksi muokattu: 25.03.2015, 18:49:42 kirjoittanut Orlov »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #85 : 25.03.2015, 14:13:01 »
Kesärenkaat piti tilata, tuli herätessä katsottua ulos ja luntahan siellä oli :o Siitä se ajatus sitten lähti :D

budjetti oli/on hiukan heikossa hapessa  :juhau: Joten Nankang toursportit saa nyt luvan kelvata, panostus oli puhtaasti visuaalinen :D

Nimittäin eteen 195/65 ja taakse, pahennusta herättämään, 225/60 :pomo:
Kuinka leveelle vanteelle meinaat istuttaa?
No kun halvalla sai.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #86 : 25.03.2015, 14:28:49 »
6" Dracoille nuo venytetään :D Joka onkin minimi leveys, tuon kokoiselle renkaalle. Tässä kuvassa on moiset edessäkin

« Viimeksi muokattu: 25.03.2015, 14:30:46 kirjoittanut Orlov »

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #87 : 25.03.2015, 14:34:20 »
6" Dracoille nuo venytetään :D Joka onkin minimi leveys, tuon kokoiselle renkaalle. Tässä kuvassa on moiset edessäkin

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Huomattavasti parempi kun 10" vanteella -H-

Taidan silti tyytyä näköjään 205 leveyteen :D
No kun halvalla sai.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #88 : 26.03.2015, 14:18:39 »
Hiukan valopäivitystä tiedossa, noissa oli sealed beam umpiot, jotka jätin suoraan pois. Tilailen Hella H4:set parkeilla ja H1:set reikien täytteeksi, jos vaikka ensi vkolla pääsis laittelee kesäkuosiin :)


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 GLT 16v kartano 1989
« Vastaus #89 : 26.03.2015, 14:22:43 »
Tyylikäs päivitys, mutta miksi parkilliset umpiot? Onhan tuosa jo parkit...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez