Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo S80 2,4D -07 automaatti

  • 50 Vastauksia
  • 18693 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

S80kuski

  • Vieras
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #30 : 03.12.2014, 13:17:22 »
Nyt menee hiukan aiheen ohi, mutta tiedättekö että onko siinä start/stop systeemissä joku tietty aika jonka auto starttaa ja jos ei sinä aikana käynnisty auto niin lopettaa starttaamisen. Tänään aamulla oli niin että kun yritin käynnistää volvoo niin ei startannut ekalla, sen jälkeen otin heti avaimen pois virtalukosta ja laitoin takaisin sekä yritin uudestaan käynnistyä niin käynnistyi heti samantien. Autossa ei ole webastoa eikä lohkolämppäriä. Vähän ajan päästä sammutin volvon ja käynnistin uudelleen niin käynnistyi taas samantien.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #31 : 03.12.2014, 15:19:03 »
Nyt menee hiukan aiheen ohi, mutta tiedättekö että onko siinä start/stop systeemissä joku tietty aika jonka auto starttaa ja jos ei sinä aikana käynnisty auto niin lopettaa starttaamisen. Tänään aamulla oli niin että kun yritin käynnistää volvoo niin ei startannut ekalla, sen jälkeen otin heti avaimen pois virtalukosta ja laitoin takaisin sekä yritin uudestaan käynnistyä niin käynnistyi heti samantien. Autossa ei ole webastoa eikä lohkolämppäriä. Vähän ajan päästä sammutin volvon ja käynnistin uudelleen niin käynnistyi taas samantien.
Kuvittelisin että hehkutus ei riittänyt ja toisella kerralla riitti, jolloin käynnistyi heti
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #32 : 03.12.2014, 15:25:10 »
Kannattaa muuten ainakin lohkolämmitin laittaa.
a car you can believe in

S80kuski

  • Vieras
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #33 : 03.12.2014, 22:51:46 »
Joo, aion laittaa mikäli pidän auton itselläni. Nyt alkaa nimittäin käämit palaamaan ja aika pahastikin. Nyt on sillei että kun esim. 100km/h nopeudessa painaa kaasun pohjaan niin vaihteisto vaihtaa pienemmälle kierrokset nousee varmaan 2000rpm mutta nopeutta ei tule juurikaan lisää. On muuten jotenkin laiska ja vaihteisto vaihtaa vähän miten sattuu. Auto on ehtinyt olla mulla 1,5 viikkoa ja puol viikkoa siitä oli pajalla kun jarruletku hajosi. Huomenna aamulla soitan autoliikkeeseen ja vaadin joko auton korjausta tai kaupan purkua. Koska Volvo on automyyjän mielestä todella hyvässä kunnossa, niin minun puolestani hän saisi ottaa sen itselleen takaisin ja myydä vaikka eteenpäin.

Saa nähdä miten käy, yritän pitää teitä ajantasaalla kuitenkin.

Poissa Pka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #34 : 04.12.2014, 06:32:57 »
Tuo itse asiassa vaikuttaa ahtimelta, vika ei välttämättä tule näkyviin edes vidalla vikakoodissa mutta voi testata parillakin tapaa. Turbopajat pystyy mittaamaan sähköisen säätimen vastuksen joka viallisessa säätimessä lähtentelee 30Kohm luokkaa. Toinen tapa on viedä auto vidan päähän ja tarkastaa liikkuuko VNT:n siivet komennettuna, tämä tarvitsee tehdä nosturilta - sillä tuo ahtimen sijoitus on todella persiistä.

S80kuski

  • Vieras
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #35 : 04.12.2014, 10:36:39 »
Ajoin aamulla 25 km Volvolla kouluun, ja volvo toimii taas ihan täydellisesti. Menen iltapäivällä lukemaan vikakoodit, saa nähdä mitä niistä selviää. Soitin muutamaan turbokorjaamoon, yhdessä veikattiin että ilmamassamittarissa olisi vika, toinen sanoi vaan että ahtaa liikaa, että joissain volvoissa on ollut sama ongelma, ja että korjaantuu kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen ja kolmannesta en saanut kunnon vastausta.

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #36 : 04.12.2014, 15:47:25 »
Ajoin aamulla 25 km Volvolla kouluun, ja volvo toimii taas ihan täydellisesti. Menen iltapäivällä lukemaan vikakoodit, saa nähdä mitä niistä selviää. Soitin muutamaan turbokorjaamoon, yhdessä veikattiin että ilmamassamittarissa olisi vika, toinen sanoi vaan että ahtaa liikaa, että joissain volvoissa on ollut sama ongelma, ja että korjaantuu kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen ja kolmannesta en saanut kunnon vastausta.
Ihmeellistä, viestiesi perusteella auto toimii joka toinen päivä, ja toiset päivät kiukuttelee? Eiköhän ne vikakoodit anna jotain osviittaa asiaan.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa Pka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #37 : 05.12.2014, 07:18:04 »
Joo, kyllähän yliahtamisesta jää vikakoodi jonka saa luettua Vidalla. Olisi ehkä viisainta käydä nyt jossain Vidan päässä, Volvolla tai harrastelijalla. Näitä kaikki kun ei yleis ODB2 lukijoilla saa ulos (ml. Boch).

S80kuski

  • Vieras
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #38 : 08.12.2014, 22:19:29 »
Kävin lukemassa vikakoodit Nummelan keskustassa sijaitsevassa Rosenqvist-korjaamolla. Yksi vikakoodi oli pysyvä ja se liittyi imusarjan asentotunnistimeen, eli siinä imusarjassa yksi läppä liikkuu miten sattuu, ja sen takia esiintyi sitä tehottumuutta luultavasti. EGR-liittyi yksi vikakoodi mutta se oli ns. satunnainen, eikä näe ainakaan tällä hetkeellä syytä lähteä tarkemmin tutkimaan asiaa.

Tänään huomasin että sieltä samasta paikasta missä on se imusarjan läppä tai se kytkin joka sitten muuttaa sitä läpän asentoa, oli vuotanut öljyä. En tiiä oikein menen huomenna taas käymään siellä Rosenqvistillä ja näytän heille sitä öljyvuotoa.

Muuten Volvo on pelittänyt iha hyvin (koputtaa pöytään), viikonloppuna tein yhden Viron reissun jonka aikana ajoin n. 400km plus sitten suomessa tuli ajettu joku muutamasata kilometri, ilman ongelmia.

Poissa Pka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #39 : 09.12.2014, 07:16:46 »
Kerroppa tuo vikakoodi, esim. Bosch:in ODB2 vikakoodi ei kerro ihan oikein mistä on kyse. Muuttuvan imusarjan luisti tms. vikailmoitus viittaa pyörreläppiin. Jos pyörreläppien akseleista vuotaa "öljytahnaa", on EGR tukkinut jo imusarjan. Silti tuo ei tee tuollaista vikaa että toimii vain joka toinen päivä.

S80kuski

  • Vieras
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #40 : 26.12.2014, 22:25:55 »
Noniin, tuli tehty just yksi Rukan reissu yht. n. 2000km ja Volvo kesti hyvin, käynnistyi todella hyvin -30 pakkasella ilman lohkolämmitintä tai webastoa, samoin vaihteisto vaihtoi ihan normaalisti. Sen verran olen huomanut, että yksi suutin vuotaa ihan vähäsen dieselia ja sitten on se öljyvuoto imuläpän alueella, eikä sekään ole mikään iso vuoto, eikä siitä tuu ihan puhdasta öljyä. Onko mahdollista että EGR systeemi on tukossa, kun antoi vikakoodinkin siitä? Ja voiko se aiheuttaa öljyvuotoa? Muuten on kyllä helvetin hyvä auto maantielle ja TALOUDELLINEN! Rukan reissun keskikulutus oli 5,9l/100km, en ajanut mitenkään hirveen taloudellisesti ainakaan omasta mielestäni ja kyl huomas heti että kun oli 25 tai 30 astetta pakkasta niin auto kulutti selvästi enemmän.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #41 : 27.12.2014, 05:47:00 »
Noniin, tuli tehty just yksi Rukan reissu yht. n. 2000km ja Volvo kesti hyvin, käynnistyi todella hyvin -30 pakkasella ilman lohkolämmitintä tai webastoa, samoin vaihteisto vaihtoi ihan normaalisti. Sen verran olen huomanut, että yksi suutin vuotaa ihan vähäsen dieselia ja sitten on se öljyvuoto imuläpän alueella, eikä sekään ole mikään iso vuoto, eikä siitä tuu ihan puhdasta öljyä. Onko mahdollista että EGR systeemi on tukossa, kun antoi vikakoodinkin siitä? Ja voiko se aiheuttaa öljyvuotoa? Muuten on kyllä helvetin hyvä auto maantielle ja TALOUDELLINEN! Rukan reissun keskikulutus oli 5,9l/100km, en ajanut mitenkään hirveen taloudellisesti ainakaan omasta mielestäni ja kyl huomas heti että kun oli 25 tai 30 astetta pakkasta niin auto kulutti selvästi enemmän.

eikö autossa tosiaan ole edes lohkolämmitintä? -30 ja raakana käyntiin on kyllä aika karu meininki. en ole moista koskaan millään rakkineella tehnyt paitti pv suzukilla ;D

oliko tuo 5.9/100 muuten tietsikan luku? näiden tietsikat valehtelee huomattavan paljon. siis luokkaa 25%..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa pile jr

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 654
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #42 : 27.12.2014, 10:28:06 »
Noniin, tuli tehty just yksi Rukan reissu yht. n. 2000km ja Volvo kesti hyvin, käynnistyi todella hyvin -30 pakkasella ilman lohkolämmitintä tai webastoa, samoin vaihteisto vaihtoi ihan normaalisti. Sen verran olen huomanut, että yksi suutin vuotaa ihan vähäsen dieselia ja sitten on se öljyvuoto imuläpän alueella, eikä sekään ole mikään iso vuoto, eikä siitä tuu ihan puhdasta öljyä. Onko mahdollista että EGR systeemi on tukossa, kun antoi vikakoodinkin siitä? Ja voiko se aiheuttaa öljyvuotoa? Muuten on kyllä helvetin hyvä auto maantielle ja TALOUDELLINEN! Rukan reissun keskikulutus oli 5,9l/100km, en ajanut mitenkään hirveen taloudellisesti ainakaan omasta mielestäni ja kyl huomas heti että kun oli 25 tai 30 astetta pakkasta niin auto kulutti selvästi enemmän.
Nyt on kyllä karu meininki ilman lohkaria tai webastoa -30 asteen pakkasessa käyntiin, huhuhuhuhu. Itseäni hirvitti jo käynnistää -10 ilman webastoa. Lisää tuohon kulutukseen ainakin litra lisää.
S60R -06 Blue Monster
icarsoft i906

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #43 : 27.12.2014, 11:52:54 »
oliko tuo 5.9/100 muuten tietsikan luku? näiden tietsikat valehtelee huomattavan paljon. siis luokkaa 25%..
Vanhemmissa valehtelee, nämä uudemmat on huomattavasti tarkempia.

Ja voiko se aiheuttaa öljyvuotoa? ainakaan omasta mielestäni ja kyl huomas heti että kun oli 25 tai 30 astetta pakkasta niin auto kulutti selvästi enemmän
Öljy on sitä möhnää mitä on kertynyt imusarjan sisälle ja ahtopaineiden takia puskee ulos läppien akselin juuresta.
Eli ei varsinaisesti ole öljyä.

S80kuski

  • Vieras
Vs: Volvo S80 2,4D -07 automaatti
« Vastaus #44 : 27.12.2014, 12:53:08 »
eikö autossa tosiaan ole edes lohkolämmitintä? -30 ja raakana käyntiin on kyllä aika karu meininki. en ole moista koskaan millään rakkineella tehnyt paitti pv suzukilla ;D

oliko tuo 5.9/100 muuten tietsikan luku? näiden tietsikat valehtelee huomattavan paljon. siis luokkaa 25%..
Ei ole lohkolämmitintä vaikka auto on kolmisen vuotta ollut jo Suomessa, kyl tuntui vähän pahalta, mut toisaalta annoin auton käydä tyhjäkäyntiä ainakin 10 min ja sit lähin ajamaan Rukalta Vaasaan (matkaa n. 500km), joten eiköhä akku ehtiny lataa siinä ajassa jo aika paljon ja autokin lämpeni varmaan sen verran mitä sen pitääkin lämmetä. :D

 
Nyt on kyllä karu meininki ilman lohkaria tai webastoa -30 asteen pakkasessa käyntiin, huhuhuhuhu. Itseäni hirvitti jo käynnistää -10 ilman webastoa. Lisää tuohon kulutukseen ainakin litra lisää.
Joo, pitää kyllä ottaa ajakohtaiseksi asiaksi toi webaston tai eberin hommaaminen. Osaatteko muuten kertoa mulle että mitä eroa on webastolla ja eberillä ja kumpaa itse suosittelisitte?

Vanhemmissa valehtelee, nämä uudemmat on huomattavasti tarkempia.
Öljy on sitä möhnää mitä on kertynyt imusarjan sisälle ja ahtopaineiden takia puskee ulos läppien akselin juuresta.
Eli ei varsinaisesti ole öljyä.
Joo, ku se on just sellaista möhnää eikä ihan puhdasta öljyä. Ja ei sitä kuitenkaan ihan mielettömästi sieltä tulee, Rukalla ku katsoin niin jonkin verran sitä oli tullut 1000 km aikana, mut ei paljon.

No vaikka kuluttaisikin 6,9l/100km niin silti taloudellinen auto on ainakin minun mielestäni, omistin ennen Honda Accordin 2,0i manuaalin jossa maantie kulutukseksi oli ~9,5l/100km. :D

 

KL-varaosat  Race.fi