Race.fi  Puotilan autokorjaamo

s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?

  • 14 Vastauksia
  • 25865 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa brook

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
merkkivalo syttyi koetauluun katsastuksessa, miten merkkivalon voi itse sammuttaa!! Auto kyllä toimii ja meni katsastuksesta läpi.

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #1 : 23.05.2011, 19:06:26 »
Keltainen moottorin näköinen kuvako?

Ei voi sammuttaa kuin testerillä, samalla näkee mikä vika on /on ollut. Tosin sammuu kyllä jossain tapauksissa itsestäänkin, mikäli vika oli ohimenevä.
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #2 : 23.05.2011, 21:03:24 »
Eikös se nollaudu myös akunkenkä irrottamalla?

Poissa brook

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #3 : 13.06.2011, 21:03:08 »
250A on tuo vikakoodi mitä testeri ilmoittaa. Valon saa testerillä sammutettua mutta se syttyy hetken päästä uudelleen. Auto nykii kiihdytysessä ja sammuu välillä tyhjäkäynnillä, vuosimalli 2002 ajettu 120000 km hyviä neuvoja ja ohjeita otetaan vastaan.Kone käy testerin mukaan rikkaalla, takimminen lamda ei joko toimi tai se ei pysty säätämään koska seos on liian rikas. lamdan vastus arvo ylelismittarilla mitattuna 13,4 ohmia, oikeaa arvoa en tiedä. Ilmamassamittari ja kaasuläppäkotelo puhdistettu ja tuloksista kuuluu lähipäivinä.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #4 : 14.06.2011, 00:09:45 »
Lambdaa et saa mitattua vastusmittarilla, jos siis haluat tietää, että toimiiko se.

Etummainen lambda on se, jonka arvon mukaan sitä seosta säädellään.
Jos se käy rikkaalla, on lambda-mukautuksen avulla seos säädetty jo niin laihalle, kuin sen saa ja sitten laukeaa vikakoodi 250A -alaraja.
Aika yleisestihän tulee yleensä juuri niinpäin, että esim. imuvuodon seurauksena seosta yritetään rikastaa lambda-mukautuksella, mutta sitä ei saakkaan rikastettua tarpeeksi.

Koita ajaa ilmamassamittarin johto irroitettuna, toimiiko yhtään paremmin?
Mittauta polttoaineen paine, mittauta lambda (sellaisessa paikassa jossa ne kyetään tekemään, ettei sitten tarvi yrittää arpoa, että onkohan ne ok vai ei.)
Lambda on helppo tsekata oskilloskoopilla, pa-paineen mittaus taasen painemittarilla ja sopivalla adapterilla.
Massamittaristakin saa suuntaa-antavan arvon jopa jo yleismittarilla, tarkemman suuntaa antavan arvon skoopilla.

Poissa brook

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #5 : 14.06.2011, 17:50:14 »
Ilmamassamittari ja kaasuläppäkotelo puhdistuksesta ei ollut apua, seuraavaksi kokeilin tuon ilmamassamittarin johdon irroituksen joutokäynti seilaa miten sattuu 1000-2500 rpm ja auto sammuilee, eikä käykunnolla. Aika on siniselle parinviikon päästä jotain tässä keritään vielä ennen sitä testaamaan.

Poissa pekkaha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #6 : 15.06.2011, 23:57:36 »
mulla 01 v70 kanssa sama ongelma , etummainen lambda vaihdettu ja viikon päästä valo sytty uudelleen :( , autossa ei mitään käynti häiriöitä ole ainakaan vielä ole ollu, ja onkos tää kaasuläppä kotelo ihan purettavissa/puhdistettavissa oleva osa,tai osooko sen tehdä autojen suhteen melko kädetön? tai tiedän ainakin sen ettei moottoriin saa laittaa hiekkaa ?????

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #7 : 16.06.2011, 08:09:22 »
250A muistaakseni lambda mukautukselle. Yleensä näistä 5 sylinterisistä hajoaa huohotinsäiliössä oleva kalvo josta johtuu liian suuri kampikammion alipaine. Myös letku huohotinsäiliöltä venttiilikopalle voi olla murtunut. Samalle koodille on olemassa ECM softa päivitys joka hiukan nostaa vikakoodin liipaisukynnystä. Kuitenkin imujärjestelmä on korjattava ensin.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #8 : 16.06.2011, 15:31:48 »
Samalle koodille on olemassa ECM softa päivitys joka hiukan nostaa vikakoodin liipaisukynnystä.

Tuohan taisi olla MY 2003->.

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #9 : 16.06.2011, 16:19:59 »
Tarkemmin vielä taitaa olla S40 ja V50 5 sylinteriset volvon koneet. Tämä olikin S60 eli ei koskenut nyt tarkalleenottaen tätä. Kuitenkin nuo mukautuvan lambdan koodit yleensä johtuu vuodosta imu tai pakojärjestelmässä. Mahdollisesti helpolla myös virheellisestä massamittarin signaalista. Polttoaineenpaine myös kuuluu perusmittauksiin.

Poissa pekkaha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #10 : 16.06.2011, 22:25:39 »
Eilinen kirjoitus taisi olla enne painajaiselle , tänään illalla volvo otti ja sammu vauhdista eikä luvannut sen jälkeen käyntiin ei edes pientä lupsausta,aivan oireeton ei valoja taulussa ennen sammumista,se vaan sammu,onneksi ei sentään kun taajama vauhdista, on nääs aika jäykkä ohjattava .No nyt varmaan ,....tai en tiedä....mutta kuites ..kait pitää syyt selvittää kun hakee auton ensin kotio.
Onko kellen sattunut ennen moista ????

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #11 : 16.06.2011, 22:38:16 »
Eilinen kirjoitus taisi olla enne painajaiselle , tänään illalla volvo otti ja sammu vauhdista eikä luvannut sen jälkeen käyntiin ei edes pientä lupsausta,aivan oireeton ei valoja taulussa ennen sammumista,se vaan sammu,onneksi ei sentään kun taajama vauhdista, on nääs aika jäykkä ohjattava .No nyt varmaan ,....tai en tiedä....mutta kuites ..kait pitää syyt selvittää kun hakee auton ensin kotio.
Onko kellen sattunut ennen moista ????

Olikos sun vehkeessä siinä pa-suutin tukissa se pa-paineen mittausta varten oleva venttiili, siitä voisit ottaa korkin pois, reilun kokoinen rätti eteen/alle, itselle hanskat käteen ja lasit silmille, sitten jollain esim. pienellä ruuvimeisselillä painat vähän sitä venttiiliä auki sytytysvirran ollessa päällä tai vaikka kaveri voi virran kytkeä samaan aikaan.
Tee se kylmällä moottorilla (ainiin, eihän moottorisi käynnisty, joten se on kylmä :) )

Jos sieltä tulee reilusti polttoainetta, niin todennäköisesti polttoainepumppu toimii, eikä siis johdu siitä.
Varaa mukaan myös muutama litra vettä, jolla voit huuhtoa mahdollisesti valuneen polttoaineen.

Eikun joo, tarkasta ihan ensimäisenä, että tankissa on polttoainetta.

Poissa pekkaha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #12 : 16.06.2011, 23:46:18 »
Siis hetkinen voisiko vika olla niin nopea jos se olisi polttoaineen syötössä,siis se sammu nikottelematta  ja vaikka 98  kallista onkin eipä neula ole juuri alittanut 1/2 viivaa.Eniten ehkä vaivaa se mikä voi olla niin oireeton vika että se on kerrasta poikki???????????
Saakohan sitä ees nukuttua ,,,kyllä hiukan ,siis vain hiukan korpee.!!!!No, ei auta itku markkinoilla , rahaa siellä pitää olla , vai mites sitä sanotaan.
Öitä ja  kiitän tähänastisesta , palataan ku ollaan hiukan taas kokeneempia,ei viisampia vaan kokeneempia. *nuqquun->

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #13 : 17.06.2011, 06:51:32 »
Siis hetkinen voisiko vika olla niin nopea jos se olisi polttoaineen syötössä,siis se sammu nikottelematta  ja vaikka 98  kallista onkin eipä neula ole juuri alittanut 1/2 viivaa.Eniten ehkä vaivaa se mikä voi olla niin oireeton vika että se on kerrasta poikki???????????
Saakohan sitä ees nukuttua ,,,kyllä hiukan ,siis vain hiukan korpee.!!!!No, ei auta itku markkinoilla , rahaa siellä pitää olla , vai mites sitä sanotaan.
Öitä ja  kiitän tähänastisesta , palataan ku ollaan hiukan taas kokeneempia,ei viisampia vaan kokeneempia. *nuqquun->

Se oli ensimmäinen veikkaus, samalla reissulla voit nostaa puolan ja tulpan ylös ja tsekata, tuleeko kipinä.
Moottorihan tarvii bensaa, ilmaa ja kipinän, välillä myös hellää miehen kosketusta.

Poissa brook

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä?
« Vastaus #14 : 30.06.2011, 11:57:05 »
Auto on tullut huollosta täsä suotitetut toimenpiteet ja hinnat jyväskylässä.
koodien luku 35€. Vianetsintä ECM päivitettävä ja (öljytikun O-rengas uusittava maahantuojan ilmoitus, moottori saattaa vuotaa öljyä huohottaa tuota kautta) 40,17€. O-rengas 2,97€. Ohjausyksikön ohjelmiston poiminta 40€. varsinainen ohjelmointi 19,77€. Koeajao ja jälkitarkastus 32,14€. Ja yhteensä 170€ bittien siirtely ei ole kovin halpaa ainakaan täällä Keski-suomessa.

 

Elekma  Autoracing