Alusta ja jarrut tuli käytettyä kokonaan levällään.
Taka-akselistossa osa pulteista oli ruostunut niin tiukkaan kiinni puslien sisäholkkeihin,ettei niitä saanut irti ja muutama mutteri ei auennut edes lämmittämällä..
Pari sisäholkkia repesi irrottaessa irti kumista ja lähti pyörimään pultin mukana.
Takapyöräkulmien säätäminen ei viime kerralla onnistunut aivan täydellisesti jumiutumisen takia,joten arvelin koko akseliston vaihdon olevan helpompi nakki kuin että alkaisin taistella vanhojen puslien kanssa ja uusimaan niitä..
Viime talvena puretusta varaosa-autosta talteen otettu ja soodapuhallettu taka-akseli tuli nyt asenneltua alkuperäisen tilalle..hommaa helpotti jo valmiiksi irti otettu pakoputki.
Akselisto ja puslat olivat todella fixussa kunnossa entiseen verrattuna,alatukivarret vaihdoin kuitenkin uusiin,samoin pyöränlaakerit.
Varaosa-auton takajousien yläpään jousikupit olivat kuin uudet ja siirsin ne myös entisten tilalle.
Vanhan akseliston jarrukilvet olivat vielä hyväkuntoiset,joten siirsin ne uuteen.
Varaosa-autosta otin myös talteen etupään olka-akselit ja soodapuhalsin myös ne viime talvena.Ne tulivat nyt autoon.
Etujarrukilvet vaihtuivat kasausvaiheessa uusiin,pyöränlaakerit siirsin vanhoista,koska ne olivat vain puolisen vuotta käytetyt.
Takajarrut autoon tuli uusittua 10kk ennen moottorin hajoamista,joten niille en tehnyt juuri mitään..putsasin osat ja satulat tuli maalattua uudestaan.
Etujarrutlevyt ja palat vaihtuivat uusiin ja satuloille tein täyskunnostuksen.
Oletin aluksi että auton etujarrut olisivat 286mm levyillä ja etsin jo 305mm levyille sopivia satulan kiinnitysrautoja,mutta huomasinkin sitten lystikseni,että auton etulevythän ovatkin jo valmiiksi 305mm kun eräs päivä mittasin vanhoja levyjä.

Ilmeisesti ne ovat olleet tehtaalta asti autossa,koska auto ei ole Suomiauto vaan tuotu Belgiasta 2005 ja varustettu näillä jo uutena Keski-Euroopan markkinoille.

Alustahan tässä kerkesi olla paikoillaan vain 4kk ennen auton telakalle menoa joten se ei kaivannut kuin pientä puhdistusta

Uuden rst-putkiston ja 3" downpipen hankinta on ollut mielessä jo pidempään,mutta jätin tällä erää hankinnan vielä tekemättä ja lykkäsin vanhan vielä paikoilleen,koska se oli suht hyvässä kunnossa.








