> Mulla onkin tuo vanhempi lentokonekahva joka on kai umpilyijyä ja painaa reilun leiviskän verran...
Tätä en kerro kavereille koska haluan edes kerran elämässä pitää yllä illuusiota kavereiden silmissä. Hieno amazon sulla muuten (peukkua, mitenhän sellainen hymiö tehdään)
Periaatteessa piti joulupäivinä aloittaa pellin polttaminen kiinni, mutta vietettiinkin perinnejoulu - Kaasu loppui heti alussa. Näin ollen tässä on ollut aikaa askarrella kaikenlaista intomieliselle harrastajalle vähemmän tärkeää, kuten ottaa puskuri ja 12 vuotta sitten toiminut pakoputki pois tieltä.
Joskus ennen kuin kuusen alle auton ajoin, laitoin tankin täyteen bensaa. En muista tuliko tehty ihan proharrastajan versio eli lorautinko säilytysainetta sekaan. Jotain tankissa edelleen oli - muutakin kuin museomieheltä hankitun tankin täytettä eli ruostetta.
Jotta elämä ei olisi pelkkää vastoinkäymistä, niin lisää positiivisia uutisia. Aikoinaan missä lie vaurauden puuskassa olin laittanut rosteriset letkukiristimet bensapumpun tulopuolelle. Jaarupääsylinteri on pöydällä ’Kuusakoski waiting for approval’ -tilassa, joten letkujen irtirepiminen oli helppoa kuin aikoinaan heinänteko Mikkelin maalaiskunnassa. Olin jopa hankkinut pätkän 6 millin pensaletkua etukäteen. Kun vanhan letkun sai käteen, siinä vaiheessa tietty tuli mieleen takaumia nuoruudesta. Amazonissa bensapumpun molemmin puolin on eri paksuiset letkut- meno 6 ja tulo 8. Tosin kyllä pienen preventiivinkin saa isommankin vehkeen ympärille jos sen puute on toiminnan este. Siis kaverit kertoo näin.
Letku meni paikoilleen ja sitten alkoi tyhjennys. Paineilmaa hieman tankkiin ja kummasti alkoi gaso virrata kanisteriin. Tällaista autoharrastus voisi olla useamminkin: istua laatikon päällä katselemassa kun pensa valuu ja juoda kaljaa. Välillä vaihtaa törppöä.
Itsekseen tämä ei onnistunut eli pyysin kaveria. Hyvin auliisti halusi auttaa. Kun kysyin mihin hän laittoi bensat, ne meni tuoreemman ruiskuvolvon tankkiin. Kertoi että kaasarissa näitä ei voi käyttää, mutta tuoreemmassa ruiskussa ne menee kun on hyvä suodattimet. Tarjoutui jopa hyvin tyypilliseen tapaan että kun nyt tuota kaljaa olet litkinyt niin tarvitsetko kyydin kotiin. Voin viedä. Voi olla että sai ihan hyvää puhdasta stuffia, sen verran bensahometta oli tankissa. Itse aine oli melko kirkasta, mutta pian kuulemme tulokset miten se tankissa vielä jäljellä ollut 15 litraa toimi.
Kun etukautta oli tankki tyhjä, tyhjennysruuvin kautta loput pensat pois. Nyt samalla tietää, että kun tankin ajaa tyhjäksi, niin tyhjennysruuvin kautta ei tule enää monta desiä pois. Niin ja ihmeiden aika ei ole ohi, tyhjennysruuvi lähti ilman lämmittämistä ihan vaan dödöllä auki. Tosin lämmittämisen olisin todennäköisesti jättänyt tekemättä, Lauda look ilman massia kun ei taida edistää menestystä toisen sukupuolen parissa.
Tankkia reiästä kurkkiessa (näistä rei’istä olen oppinut olemaan ottamatta kuvia, korville tulee) aika puhtaalta näytti. Bensahometta kyllä on, mutta ei ruostetta, kumma kyllä.

Etsi kuvasta virhe. Vastaus – lattialta puuttuu normaali tankin tyhjennyksen 5 litraa gasoa.