Ateho  Elekma

142 "GT" ´71

  • 87 Vastauksia
  • 23806 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 464
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #30 : 12.01.2015, 20:27:41 »
7h harrastuspäivä pihalla -14 pakkasessa, ja nyt on "uus" kone paikallaan, kaasaria ja virranjakajaa vaille käyntikunnossa..
Pikkusen on sormet ja varpaat kohmeessa, mutta muuten ihan hemmetin hyvä fiilis!!

Huomenna on totuuden hetki ;)
Volvo PV&Duett

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #31 : 12.01.2015, 21:02:27 »
Hyvältähän tuo näyttää. O0
Itse jaksoin eilen nippanappa luutia lumet rottelon päältä ja käytellä lämpimäksi.
Kovasti, jos voimia ponnistan niin saatan saada talvikumit kuukaudessa alle.
Tuo jäähdyttimen ropeli muuten taitaa olla sitä vahvistamatonta mallia joka saattaa hajota kierrätellessä.
T: nimimerkillä +7000 jengaa ja ropeli neljään osaan.  :P
Yksi lapa meni akusta läpi, toinen katkoi jarruputket ja pari muuta kolisi muuten vain mukavasti...  ;)
Sattui vuonna noin 1985.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto...

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 464
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #32 : 12.01.2015, 21:13:37 »
Ehämmää tollasta arpakonetta uskalla kierrättää ees niin paljoo ;D (eikä varmaan ees kierrä sinne asti?) toisessa koneessa oli muovinen ropelli, joka näytti pyöriessään kierolta, tuo tuntui pyörivän suorassa.. mutta hyvä tietää!
Volvo PV&Duett

Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 313
  • Budjettipussihousu
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #33 : 12.01.2015, 21:57:41 »
> Pikkusen on sormet ja varpaat kohmeessa, mutta muuten ihan hemmetin hyvä fiilis!
> Huomenna on totuuden hetki

Olethan varustautunut weberin suutinseteillä? Niiden paikalleen ruuvaus ja oikean setin löytäminen on varmaan mielenkiintoinen puuha leudon etelätuulen puhaltaessa. Ja hankeen tippuneen suuttimen etsiminen on vielä kertaluokkaa haasteellisempi homma kuin sisällä tallissa jäteöljylammikosta.

respectiä :tykkää:
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 464
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #34 : 12.01.2015, 22:01:00 »
Jo vain on weberiin iso setti suuttimia  ;) mutta jos saan käymään ja pystyy ajaan, niin pääsen varmaan säätelyt suorittaan kaverin talliin..
Freetechnicsin sivuilla kohtuu hyvät ohjeet webrun säätöön.
« Viimeksi muokattu: 12.01.2015, 22:02:36 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 464
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #35 : 13.01.2015, 16:51:52 »
Se elää!

Pientä hienosäätöä vielä weber tarvitsee, osakaasulla ja pintakaasulla toimii hienosti, mutta kun heittää lapun lattiaan niin alkaa booaamaan. Mukana tuli suuttimia, täytyy tässä lähipäivinä ottaa asiakseen säätäminen. Sytkä toimii niin hienosti, että se on varmasti paras muutos ikinä tämmöiseen vanhaan volvoon. En voi kuin kehua!
Volvo PV&Duett

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 464
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #36 : 13.01.2015, 18:57:40 »
Nyt on heitetty testilenkkiä lähiympäristössä. Ne imuäänet S* Ei vuoda öljyä kuin venakopan korkista, se on tiivisteestä huolimatta jotenkin väljän oloisesti kiinni. Kiihdytyspumpulla pumppailemalla saa huijattua kierroksia, eli soppa siellä loppuu yläpäässä..
Volvo PV&Duett

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #37 : 13.01.2015, 22:37:21 »
Hyvä, että peli soi.  O0
Ei muuta kuin kauhia lisävalopatteri turvalle ja kuukauden päästä Peurungalle.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto...

Poissa kalkkis

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 313
  • Budjettipussihousu
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #38 : 13.01.2015, 22:46:21 »
Ei muuta kuin kauhia lisävalopatteri turvalle ja kuukauden päästä Peurungalle.

Hyvä idea, kesärenkaat tapahtuman hengen mukaisesti, kunnolla vauhtia ja tyylin mukaisesti kokeilu, kuinka monta säilyy penkassa käynnin jälkeen ehjänä. Etkös sinä GTtä rakenna, joten hajonnut lisävalopatteri keulalla talwiajojen jälkeen lisäisi katu-uskottavuutta.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 464
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #39 : 14.01.2015, 04:47:51 »
tattis vaan kimisedälle kannustuksista! En nyt tiedä kauhiasta lisävalopatterista, mutta tollaset uudenkarheat vanhat hellat löyty tukkiin puskurin reikiä. Ovat sumuvalot.
Volvo PV&Duett

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #40 : 14.01.2015, 08:01:11 »
Kiva että se lähti käymään!!

Tämmöset H4:set on tosi hyvät, kun ne tuplaa valotehon.



144-70

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 464
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #41 : 14.01.2015, 22:06:10 »
Juu, ja käykin nyt venttiilien säädön jälkeen varsin tasaisesti ja nätisti. Tuli siinä päivä hierottua weberin säätöjä, varmaan sen kymmenen kertaa tuli purettua webrusta kansi irti ja kokeiltua eri suutin variaatioita ja aina vaan loppu löpö yläkierroksilla.. sitten tuli soiteltuakin muutamaan paikkaan joka kaasareitten kanssa pelaa ja kaikki ihmetteli että mikä siinä voi olla.. Nyt sitten ihan illan viimetteeks tuli mieleen kokeilla toista bensapumppua, itseasiassa kokeilin kolmea eri pumppua; yhdellä ei suostu käymään ollenkaan, ei jaksa nostaa edes suodatinta täyteen. Toisella jaksaa nostaa vähän bensaa suodattimeen ja pystyy ajaankin pintakaasulla. Tolla uudella pierburgilla toimii parhaiten, mutta ilmeisesti siinäkin loppuu tuotto sitten yläkierroksilla?
Kai se tarvii sitten sähköinen bensapumppu laittaa :-\ Vai onko tässä ny jotain muuta mitä en huomaa. Nyt en ihmettelis enää yhtään, vaikka olis löpö loppu tankistakin, alkaa olemaan lähes vuorokausi samoilla silmillä takana.

Edit: Voiko nokka-akselin epäkesko olla niin kulunut, ettei jaksa pumppu tehdä painetta?
« Viimeksi muokattu: 14.01.2015, 22:08:24 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 438
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #42 : 15.01.2015, 17:53:08 »
Oudolta kuullostaa, jos soppa pumpun takia meinaa vakiokoneelle loppua?
Joskus männä vuosina mekaaninen pumppu riitti S-nokka, ruutan kansi, tupla SU:t tai tuplaSolexit, K-nokka jutskiin.
Mutta, jos vaihdat sähköpumpun niin varmaan tiedätkin, että tarvitset myös bensanpainesäätimen, koska muistaakseni Weber on vähän arka ylipaineelle.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto...

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 464
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #43 : 15.01.2015, 21:29:05 »
Tää päivä meni töissä, ei ehtinyt yhtään perehtyyn. Mulla on nyt jo paineenrajoitin, kun freetechnicsin sivuilta luin että vakiopumppukin tekee liikaa painetta weberille. Tosin ihan vaadittuun 0,2 bariin ei tolla rajoittajalla pääse, loppuu ruuvista säätövara. mittarin mukaan 0,22-0,23 bar on bensanpaine, sen ei luulis vielä tuuppaavan neulaventtiilistä väkisin läpi? volvokerhon puolella ramazon ehdotteli vuotoa ennen pumppua, mutta ei tee lammikkoa allensa mistään, täytyy vielä tutkia sekin vaihtoehto. Kävin varmuuden vuoksi hakeen motonetistä Hücon kaasuttimelle tarkoitetun imevän pumpun, minkä voi asentaa konehuoneeseen, tuotto 130l/h, tekee painetta vaan 0,15bar, täytyy kokeilla miten vaikuttaa, voi sitten jättää ainakin paineenrajoittimen pois välistä.
Kyllä ny tuntuu että vastustaa.. onneks on vielä aikaa touhuta ennen talwiajoja. De luxen maski ja lampunkehykset tulossa, sekä R-sport tyylinen etuspoileri. Samalla myyjällä olis ollut orkkis keskikonsolikin pitkäkeppiseen, mutta myöhästyin päivällä :-\
Volvo PV&Duett

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 328
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 "GT" ´71
« Vastaus #44 : 15.01.2015, 22:11:22 »
Ne on myyntipuheita vaan että vakiopumppu tekisi liikaa painetta, ei ainakaan mulla ole mekaanisella pumpulla tulvinu kaasari. Voi olla bensaputket tukossa, tai tankissa jotain hämärää jos ei tule tarpeeksi ainetta mekaanisella pumpulla weberille, ainakin meidän pyhimyksessä oli näin eikä tullu sähköpumpullakaan tarpeeksi ainetta ennenkuin vaihdettiin uusi tankki. Mulla on positiivisia kokemuksia mätänetin Hüco sähköpumpuista ja ne on ollu tosi luotettavia, ne oli niitä auton alle tankin viereen asennettavia joille luvattiin 0.3bar painetta (todellisuudessa 0.4bar). Paineensäätimeksi semmonen freetechnicsin lasikupusuodattimella varustettu on ihan huippu.


 

KL-varaosat  Carwist