Proturbo  Autodiagnoosi

6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!

  • 80 Vastauksia
  • 26748 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« : 29.12.2014, 20:36:44 »
Onko noissa kansissa eroja esim. Palotilojen muotoilussa tai tilavuudessa/kanavissa?
T6:n venttiilit vissiin erilaiset kuin muissa mutta lautasen halkaisija sama?
Onko mitään yhteistä tuon B234 kannen kanssa? Tuosta 16 tappisesta saa tehtyä erittäin hyvän..
Oon yrittäny etsiä tietoo mutta aika nihkeesti  löytyny...
Minkä kokoiset venttiilit noihin B6254 -B6304 kansiin voi laittaa ja mitä ne saa virtaamaan...
Nyt olis suunnitteilla vaparikone joka ei ole tulossa Volvoon....
Lohkona tulee olemaan varmaan B6284T jos vaikka tulee aivopieru ahtaa se...  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 08:58:49 kirjoittanut levis69 »

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #1 : 17.01.2015, 09:00:13 »
Eikö kenelläkään ole tietoo vai halutaanko pitää omana tietona? :-\

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4960
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #2 : 17.01.2015, 18:26:16 »
Mun mielestä takavetokutosten kansista puhuttaessa ainoa ero on palotilassa. 2,5l vähän pienempi, reunoilta kapeampi. Tuskin on montaa kuutiosenttiä kumminkaan. Kanavakohtaisessa virtauksessa häviää 16V kannelle selvästi ja tarvii portata jonkin verran sekä vaihtaa venttiilit ennen kuin on samoissa.

Käytössä oleva kansi, muistaakseni 3l: http://img.photobucket.com/albums/v629/244x2/245%20GL%20-90/Koneenrakennus/B6284virtaus.jpg
Ei tosiaan muuta kuin lähinnä venttiilimaljojen käsittely jouheviksi ja seetit.

T6 kansi on parempi kanaviltaan ja ohemmat venttiilinvarret, mutta ei sekään työstämättä autuaaksi tee.
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 874
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #3 : 19.01.2015, 08:39:03 »
Ohuemmat venavarret sillon jos on kovanostin kansi eli jostain 2000- vm.

Mulla käytössä 98vm ja 7mm varret. 

T6 kannen imukanava on paremman muotoinen imusarjan päästä (kanava enemmän pystyssä) mutta virtauksessa vakiona ei juuri eroa 960 kanteen. Ongelma on juurikin ohjurin ympärillä, ei kanavan muussa muodossa...

Perus 340-350 hv porttauksissa en ole huomannut eroa näiden kansien kesken, kun kanava kokoa ei joudu kasvattamaan.

Mulla käytössä t6 kansi ja virtaus 370-390hv 11-12mm nostolla, tähän tehty 3.5mm isommat imuvenat ja kanavan kattoa nostettu noin 4mm, sitä en tiedä pystyykö moista tekemään 960 kanteen??? 
1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #4 : 20.01.2015, 09:25:29 »
Suuri kiitos tiedoista,Tästä on hyvä jatkaa!
Aihioksi tulee B6284t vaparina jotta saa omavalmisteeksi.  :)
Jos jollain pyörii nurkissa takavedon öljypohja niin saa tarjota. ;)
« Viimeksi muokattu: 31.01.2015, 14:10:23 kirjoittanut levis69 »

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #5 : 21.01.2015, 08:57:35 »
Aihioksi tulee B6284t vaparina jotta saa omavalmisteeksi.  :)

Erittäin loistava idea.

RN T6 ja vaparikansissa on eri muotoiset palotilat. T6 palotilassa ei juurikaan ole paljealuetta.
citikka

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #6 : 29.01.2015, 20:47:41 »
Tai oikeestaan vaikka kokonainen B6254 kone kiinnostaa,ei tarvii olla ehjä!!
Tai sitten kaikki koneen pelkät apulaitteet,mm.koneen korvat,öljypohja,imusarja,pakosarja yms

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #7 : 29.01.2015, 21:02:51 »
Ymmätääkseni takavetoisen imusarja ei käy tuohon b6284T kanteen. Eripulttijako, jos siis ajattelit..  :hello:

Mutu saatu lähteestä jota pidän luotettavana. ( Lankku ) Noh pitää itse vielä kokeilla ja varmistaa.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 874
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #8 : 30.01.2015, 08:23:51 »
Ei käy.
1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #9 : 31.01.2015, 14:01:24 »
Eli niissä kansissa ON sitten muitakin eroja... :-\
Taitaa olla viisain hommata purettavaksi tuo 3l 204 hv versio?
« Viimeksi muokattu: 31.01.2015, 14:11:49 kirjoittanut levis69 »

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 874
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #10 : 02.02.2015, 08:23:19 »
Siis mikä sulla on tehotavoite ja mihin käyttöön?
1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa levis69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #11 : 04.02.2015, 09:51:04 »
Ihan katuautoon ja vaparina 300+ hv.
Lohkoksi tulee kuitenkin tuo b6284t!
« Viimeksi muokattu: 04.02.2015, 10:20:20 kirjoittanut levis69 »

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 988
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #12 : 05.02.2015, 11:04:24 »
Vaparikäyttöön T6 lohko on ihan turha, vaikka tehotavoite olis 500hv vaparina. Vapaastihengittävässä sylinteripaine ei kasva samalla tavalla kuin ahdetussa koneessa, ja sylinteripaine on se joka halkaisee vaparin lohkot sylinteriputkien yläreunasta.

Ja T6 lohkossa ei muutenkaan ole mitään niin maagista mitä tarvitset vaparikäyttöön, verrattuna vaparin lohkoon.

Eri asia sit, jos aiot joskus ahtaa sen.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa 120ZZZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #13 : 05.02.2015, 18:40:06 »
Millaisella osakokonaisuudella "levis69" meinaat rakentaa tuon 300+hp vaparin?

Itsellä aikomus tehdä tuon 2.5l koneen tilalle 3.0l kone ja tehotavoite 220 tervettä ja toimivaa pollea.
Kaks konetta purin jo ja toinen kone on alakerraltaan erittäin hyvä,siitä teen.
Toi 3.0l kampura on aika möykky,n.27kg.
Kansi on kanaviltaan aika hyvä ja eipä sille taida kannattaa tehdä mitään.
Puristuksia ajattelin nostaa hieman päälle 11.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 874
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #14 : 06.02.2015, 08:33:07 »
Kyllä siihen kanteen kannattaa seetit tehdä imupuolelle ja noin 2h vievä porttaus, jolla ei kanavakokoa älyttömiä kasvateta mutta virtausta saadaan parannettua pienillä ja isoilla nostoilla.

Kanavan sisäkurvi kannattaa putsata sillä tavalla että pyöreys jatkuu seeti pitopinnalle asti, missään porttauksessa tuohon kansimalliin ei pidä koskea lattiaan, eli älä pirraa muuta kuin pikku rösöt pois.

Ulko kurvista ohjurin ympäriltä pikku siistiminen ja ohjurin ja seetin välinen möykky kannattaisi laskea. Sit jos innostuu voi kanavien välisen seinän teroittaa ja  seinistä sipasta pikkusen pois.

Ongelma on siinä että kanava on ajettu liian ahtaaksi seetin ja jako osan väliltä. Virtaus pelkki ainakin tykkää näistä hommista.

T6 kanavassa on porttausvaraa 4mm, joka suuntaan ja vähiten materiaalia on noin 5.5mm kanavan katossa, tuskin suuria eroja on 960 kanteen. Siinähän kanavan katto on vain pikkusen alempana.

Porttausvarat on mitattu T6 kannen mallissa, olen silponut tuollaisen osiksi ja porannut kanavat täyteen reikiä...   

Siinä mun käyttöauton kanteen tehty. Moottori on B6254s pohjalle rakennettu.



« Viimeksi muokattu: 06.02.2015, 08:39:11 kirjoittanut boost »
1/4 mile 249km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Ateho  Elekma