Carcom Oy  Ateho

6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!

  • 80 Vastauksia
  • 26901 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 885
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #60 : 24.03.2015, 17:25:13 »
Ja mitä enemmän kone huohottaa, sitä pahemmaksi ongelma muuttuu.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #61 : 12.05.2015, 12:43:10 »
Uskaltaako hydrauli nostimien kanssa pienentää öljykanavaa esim 5mm kokoiseksi tai onko siitä mitään hyötyä?
S80 D5
740 "T6"

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 896
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #62 : 12.05.2015, 13:55:44 »
Kai sitä voi kesäkäytössä pienentää, jos käyttöpeli (myös talvella) en lähtis koskemaan.

Kovat ukot laittaisi sähköisen öljypumpun kanteen, joka pakottaa öljyn öljypohjaan.   Ohjaus niin että tietty rpm ja pumppu lähtee päälle.

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #63 : 22.09.2015, 00:22:36 »
Millaiset venttiilivälykset tuommoisilla omatekoisilla kovilla nostimilla?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 896
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #64 : 22.09.2015, 08:02:05 »
Mulla käytössä 0.2 -0.25
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 458
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #65 : 23.09.2015, 09:42:51 »
Kovat nostimet pystyy tekemään hyvin helposti vanhoista hydris kupeista. 
Purat nostimen, työnnät mig langan öljykanavasta sisään ja painat liipasimesta yhden kerran, hioo ylimääräiset pois ja jos haluaa hifistellä mittaa nostinkupin pyöreys operaation jälkeen.

Nostin kupin sisälle menee esim. 960 kuppiin  m12 tai m14 pultti. Eli haet esim IKH:sta pisimpiä pultteja 12.9 kovuudella siitä sitten pätkii kulmahiomakoneella sopivia pätkiä siitä suorasta osuudesta ja sorvilla sopivan mittaisiksi ja viimeinen hifistely kiven tai lasin päällä hiomapaperilla.
Purkasin eilen jotain 5-koneen nostimia ja niissä oli alkuperäisen tapin( tai mikä mäntä se nyt on) halkaisija 11mm.
Onkohan näissä eroja 5 ja 6 koneen osissa?
Omassa ahdetussa tinakutosessa joku nostaja naputtelee kylmänä, ja meinasin jos tekisi siihen kovat nostajat.
Hankalaa taitaa olla se venttiilivälyksen mittaus kun kone on autossa kiinni, olisi varmaan helpompi tehdä irtokanteen.
Onko Boost:lla hyviä ideoita tuon välyksen mittaukseen?
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2060
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #66 : 23.09.2015, 10:42:18 »
Kukaan soveltanut vaparin nokkia T6 kanteen? Vai liekkö viisaampaa käyttää T6 nokat hitsattavana.  ::)

Kellään risaa tai muuten vaa halpaa T6 kantta ihmeteltäväksi?

Oma kansi jo tehty ja valmis asennettavaksi niin ei sitä enää jaksa purkaa mietiskely kuntoon.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 458
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #67 : 23.09.2015, 11:26:10 »
Lankulla oli joku ratkaisu vaparinokkien sovittamisesta T6 kanteen. Koneistushommiksi menee.
Päittäislaakerointi on eri kohdassa noissa nokissa.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5005
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #68 : 23.09.2015, 14:18:10 »
Tai jos puhutaan vaan takavedon nokista, 2,9l vaparia kun on etuvedossakin. Viilailut sikseen, etuvetonokassa päittäisohjaus on etummaisen laakeripukin takana, takavedossa etupuolella. Takavetoa varten täytyy tehdä palikka jonka sijaintipaikka on etummaisen laakeripukin etupuolella. Ulkoreunalla oleva huuli menee kannessa olevaan öljyuraan. Nokan puolella vastaavasti on ura nokan päittäisohjausta varten. Eli sorvissa holkki joka halkaistaan, toinen puoli kanteen ja toinen päälikoppaan.

Välyksensäätöön/ajoittamiseen yksi päälikansi paloiksi ja käyttää siitä laakeripukit.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2015, 14:46:56 kirjoittanut Lankku »
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 458
  • www.vrcf.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #69 : 23.09.2015, 15:31:02 »
Välyksensäätöön/ajoittamiseen yksi päälikansi paloiksi ja käyttää siitä laakeripukit.
Tuota mietin itsekin, ei vaan ole itsellä ylimääräisiä.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa pukema

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 406
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #70 : 23.09.2015, 15:53:18 »
Mulla on sellanen etuveto vaparikutonen, jossa kannessa torxit jotka irrottamalla voi ilmeisesti mittailla välyksiä.

http://pukema.com/s80b6294s/B6294SIMG_1585.jpg
http://pukema.com/s80b6294s/B6294SIMG_1611.jpg


Lisää kuvia, näkyy nokatki jne
http://pukema.com/s80b6294s2000.htm
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2131
    • Kuvat.fi
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #71 : 23.09.2015, 15:56:49 »
Tuota mietin itsekin, ei vaan ole itsellä ylimääräisiä.
B6254 päällikansi saattas löytyä. Tiedä vaan vielä missä kunnossa se on...
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5005
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #72 : 23.09.2015, 17:03:46 »
Mulla on sellanen etuveto vaparikutonen, jossa kannessa torxit jotka irrottamalla voi ilmeisesti mittailla välyksiä
Kovilla nostajilla olevassa kannessa on moiset. Hydraulinostajakannen jos muuttaa koville, pitää kehitellä jotain tai lainata tuollaista päälikantta jostain. Helpompi muuttaakin välyksiä kun ei tarvitse joka kerran kammeta päälikantta irti ohjuritapeista.
« Viimeksi muokattu: 23.09.2015, 17:12:48 kirjoittanut Lankku »
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 896
  • Lensu Power Shop
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #73 : 24.09.2015, 12:50:47 »
Nostimia on erinlaisia eri vuosimalleissa. Muistaakseni vanhemmissa on isolla männällä oleva joka minulla käytössä.

Itse olen mitannut välykset yhdestä pytystä kerrallaan. 2 nostinta reikään, nokka päälle ja pitää kädellä nokkaa paikoillaan ja mittaa välyksen.  Huom. siis vain 2 nostinta paikoillaan per nokka-akseli mittauksen aikana.

Itsellä on nokkien ajoituksen säätöön olemassa 5syl koppa, jonka laitan 6 syl kannen päälle ja mittaan 180 astetta nokkapyörät eri asetuksessa, eli 6 syl kohdalta.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 573
Vs: 6 Pyttyisten tinakoneiden kannet!
« Vastaus #74 : 28.09.2015, 01:12:30 »


Onko tuo kannen öljyntulo kanava? Imunokan vieressä jakopään lähellä. Uskaltaako kemiallisella metallilla tukkia ja porata esim. 5mm reijän? Vai hitsaako suosiolla?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy