KL-varaosat  Race.fi

740 Turbofarkku

  • 231 Vastauksia
  • 49938 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
740 Turbofarkku
« : 06.01.2015, 18:20:38 »
Vaihoin tosiaan tuon 244:n tähän.

Elettiin vuotta '88 kun tämä kaunokainen rullasi tehtaalta.



Oli kaikenlaista herkkua. Cruise (ei toimi, myyjä puhui alipaineletkusta että olisko lähtenyt irti, pitää tutkia), ilmastointi, jossa ei ole hihnaa, eli sekin vaatii vähintään täytön. Talviautossa ei niin justiinsa. Puolinahkasisusta, tumman sinisillä nahoilla, ihan siisti. Sähkölasit, keskuslukitus, sivupeilit säädöillä. ABSit, jotka ei jostain syystä oo otteessa. Kuulemma joku luistonestokin tässä on mutta ei tuntunut tekevän mitään  :pomo: Myös Volvo ALARMit on tähän asennettu, jotka ei tosin toimi. Kasettimankka TAAJUUSKORJAIMELLA, ai jumalauta, en kyllä saanut vielä soimaan sitä, en tiiä miksei toimi.

Vähän laiskasti starttaa mut hyvin jysähtää käyntiin. Ja jarrut kuulemma kannattas käydä läpi, käynkin ennen leimaa, maaliskuuhun asti saa kurvailla.

Takakulmassa pieni vekki, mitä koitan naputella ulos.

Kaikenlaista pientä sipisteltävää. Tutkin huomenna paremmin kun saan auton autotalliin.

Onks nää turbot luonteeltaan sellasia et oikeen mitään ei tapahdu, sit kolmestonnis huomaa selvästi ku rupee ahtaa ja sit ruvetaan jonkinverran sutimaan  ;D Ja onks näis vaijerikytkin vielä, tuntuu aika kauheelta  ;D

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #1 : 06.01.2015, 19:01:35 »
Onks nää turbot luonteeltaan sellasia et oikeen mitään ei tapahdu, sit kolmestonnis huomaa selvästi ku rupee ahtaa ja sit ruvetaan jonkinverran sutimaan  ;D Ja onks näis vaijerikytkin vielä, tuntuu aika kauheelta  ;D

Ainakin jos kyseessä on B200ET niin kuvaus täsmää aika hyvin. Pieni iskutilavuus yhdistettynä kivikautiseen kolmosgarrettiin on tosiaan hengetön alhaalta ja ahtimen mukaantulon kyllä tosiaan huomaa. Isolohko-ET on jonkinverran herkempi vetämään alhaaltakin.

Kyllähän näissä nestekytkin pitäisi olla?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #2 : 06.01.2015, 19:03:42 »
Mitä outoa 7srj turbon kytkimessä on? Kaverilla oli jäärata-autona moinen eikä se ollu millää tapaa outo. Siinä oli kyl vaihettu toinen öljyä läpi falskaava tilalle, mut heräs alakierroksillakin heti. :D

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #3 : 06.01.2015, 19:10:58 »
Myyjän mukaan B230FT. Ei tiedä ei tunne itse  :-[ Intercooleri siellä näky olevan. Bensa ja syttylastu en tiiä tekiskö ihmeitä.

Ja kyllä se siinä kolmentonnin kohalla lähtee kyllä jo hyvin vetämään.

Mietin vaan sitä jos cruisen alipaineletku on irti niinkuin myyjä sanoi niin vaikuttaa kyllä heti kun on alipainevuoto niin seokseen.

Ja se kytkin irrottaa tosi ylhäällä, kai se riippuu mihin on tottunut. On kuulemma uus kytkin laitettu, täähän oli alkuun tomaatti, myyjä vaihtoi sit M47:n tilalle kun se oli niin paljon luistanut. Oli kuulemma bolt on, toivottavasti ei löydy viritelmiä.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #4 : 06.01.2015, 19:37:38 »
Cruisella on oma pumppu mikä sen alipaineen tekee
No kun halvalla sai.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #5 : 06.01.2015, 19:38:20 »
Jaa no eipä se sitten vaikuta mitään.

Pitää tutkia.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #6 : 06.01.2015, 19:57:12 »
Myyjän mukaan B230FT. Ei tiedä ei tunne itse  :-[ Intercooleri siellä näky olevan. Bensa ja syttylastu en tiiä tekiskö ihmeitä.

Ja kyllä se siinä kolmentonnin kohalla lähtee kyllä jo hyvin vetämään.

Mietin vaan sitä jos cruisen alipaineletku on irti niinkuin myyjä sanoi niin vaikuttaa kyllä heti kun on alipainevuoto niin seokseen.

Ja se kytkin irrottaa tosi ylhäällä, kai se riippuu mihin on tottunut. On kuulemma uus kytkin laitettu, täähän oli alkuun tomaatti, myyjä vaihtoi sit M47:n tilalle kun se oli niin paljon luistanut. Oli kuulemma bolt on, toivottavasti ei löydy viritelmiä.

Jakopään kopassahan tuon koneen tyypin pitäisi lukea. Onkos tähän swapattu oikein LH2.4 moottorinohjauskin kun kerran bensa ja syttylastut on erikseen?

Älä sitten M47:lla kovin revi kolmosella varsinkaan jos tekniikkaa on piristetty, tulee pian remonttia...
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #7 : 06.01.2015, 19:57:57 »
Etc luistonestoa on saanut turbomalleihin missä ei ole katalysaattoria. Pätkii sytytystä kun alkaa sutimaan. En ole ikinä nähnyt tai kuullut sellaista kenelläkään olleen mut on niitä olemassa. Meidän vanhassa 740:ssä oli mittaristossa sen varoitusvalo valmius.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #8 : 06.01.2015, 20:04:51 »
Jakopään kopassahan tuon koneen tyypin pitäisi lukea. Onkos tähän swapattu oikein LH2.4 moottorinohjauskin kun kerran bensa ja syttylastut on erikseen?

Älä sitten M47:lla kovin revi kolmosella varsinkaan jos tekniikkaa on piristetty, tulee pian remonttia...

Minen tiiä noista lastuista mitään, kaveri vaan puhui että kannattaa laittaa  ::)

Pitää käydä kurkkaamassa se moottorikoodi.

Ja ei revitä :) Ei sitä tekniikkaa vissiin oo piristetty ainakaan vielä.

Huomenna voin laittaa enemmän kuvia.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #9 : 06.01.2015, 20:10:23 »
Laita valokuva konehuoneesta niin voidaan sanoa heti onko FT vai ET :)

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #10 : 06.01.2015, 20:19:28 »
Joo laitan.

Voiko tehostimeen laittaa ATFää, ei tunnu oikein tehostavan. Vai tuleeko se näissä pihalle?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #11 : 06.01.2015, 20:23:19 »
sitä just.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #12 : 06.01.2015, 20:24:49 »
Hyvä, thänks.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1493
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #13 : 06.01.2015, 20:36:11 »
Tein hieman salapoliisityötä, B230FT tuolla VIN-koodin mukaan on. ;)
V60 T8 TwE AWD Inscription 2021
V70R 2000

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #14 : 06.01.2015, 20:51:08 »
Tein hieman salapoliisityötä, B230FT tuolla VIN-koodin mukaan on. ;)

Taitaa sitten olla '88 puolella käyttöönotettu '89 malli jos kerran lähtöjään on FT-moottorilla. Eli todennäköisesti moottorinohjauksena palvelee LH 2.2, joka taitaakin olla lastutuksen suhteen vähän hankalampi rasti.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Kulkukoira  Proturbo