Tuli sitten S60 laitettua tilaukseen

Auto tulee mulle työmatka-ajoon, välillä mennään päivässä 600-700 km. Tähän mennessä olen ajanut VW Caddy 2,0 TDI 4-motionilla jossa on 140 hp moottori ja DSG vaihteisto. Yritykseni pääosaisen liiketoiminnan myytyäni ei ole intressiä enää ajaa pakettiautolla kun siirryin "palkkatöihin". Halusin auton jolla ajaa mielikseen pitkääkin matkaa suht edullisesti, tämä auto tulee siis ihan henkilökohtaiseen käyttööni. Pakua ei voi antaa suoranaisesti vaihdossa sillä se on yrityksen auto.
Tässä kohtaa toimittiin niin että sain haluamalleni autolle nettohinnan, vaihdokille sisäänostolle nettohinnan mutta siten että saan myös halutessani myydä auton itse pois.
Mukana valintakierroksella oli muutama Premium-merkki (mielestäni) ja loppusuoralle päätyi Audi A4 ja Volvo S60.
Vaatimuksena oli neliveto, mielellään automaattivaihteisto ja suht tehokas taloudellinen moottori, bensa tai diesel.
Farmari ei haitta mutta ei välttämättömyyskään ja halusin mielelläni tietyt varusteet hintarajoissa (mm. tehdasnavi, kattoluukku, min. 18" vanteet, riittävän hyvät hifit...) autooni josta syystä Volvo oli vahvoilla kun nuo haluamani lisävarusteet on huomattavasti maltillisemmin hinnoiteltuja esim. Saksalaisiin kilpailijoihin verrattuna.
Taustatietona että nykyinen henkilöautomme on XC60 2,4D Summum 2009 johon on oltu todella tyytyväisiä, vaimohan sillä ajelee lasten kanssa nyt ja jatkossa. Asennutin tuohon vetokoukunkin (Volvon orggis irroitettava) kun saa vetää 2000 kg enkä uuteen halua koukkua ettei yksikään tehdasmuovi muuta muotoaan

. Tarvii nykyään tuota autotraileria kiskoa aika usein

Volvon kohdalla mietitytti lähinnä tuo vanhanaikainen automaatti joka lisää kulutusta.
Uuden mallin odotus olisi saattanut palkita tuon mutta veikkaan että hinta olisi karannut liian ylös.
Lievä kuminauhamaisuus ei haittaa mutta lisää kulutusta jonkin verran.
Jos haluan ajaa sporttiseti niin otan alle 6-v manuaalin ja hurautan 0-100 km/h 3,2 sekunnissa...

Polestarin avulla saatiin suorituskykykin n. samaksi kun Saksalaisilla 2-litraisilla kilpailijoilla, lievää kettuilua Volvo-miehille itseni mukaan lukien

Hintarajana oli n. 50 K€ joka ylittyi vain vähän.
Matkaan lähtee siis n. 1,5 kk kuluttua vielä "vanhanmallinen" Passion Red värinen S60 D5 AWD R-desugn automaatti MYE 4 (2013), en siis jäänyt odottamaan uuden 2014 S60 mallin julkistusta.
Lisävarusteiksi tulee seuraavat, hinnat ilman autoveroa paitsi Polestar:
-12 V sähköpistoke tavaratilassa (20€)
-Automaattisesti himmenevä taustapeili (120€)
-PA-lämmittimen ajastin (170€)
-Spoileri taakse (300€)
-Kattoluukku sähkötoiminen (800€)
-Lämmitettävät tuulilasin pesu suuttimet (50€)
-Pysäköintiapu eteen ja taakse (250€)
-Varustepaketti tekniikka 2 (PCC ja Audio Premium sound multimedia 7" näytöllä, 5*130W) (1100€)
-RTI navigointi (800€)
-Kaukosäädin (audio) (50€)
-Polestar Performance teho-optimointi (230hp, 470 Nm) (1200€)
Olin jo laittamassa nimeä Audi piirimyyjän tiloissa kun tuttu Volvomyyjä päätti tulla vielä extrana 2000 euroa vastaan joka käänsi kelkan sittenkin Volvoon ja nyt on hyvä mieli. Alennus oli jo Volvosta ennen tuotakin ihan hyvä

Kuvia voin laittaa kun auto rantautuu "Kiinasta"

Suomeen

tv. V-8ama