Samppasport  Futurez

Vs: Herra Salarakas aka. Salkku / Volvo 850 2.5 20V GLT A *myyty*

  • 59 Vastauksia
  • 17541 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1468
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Kuvia 1. postauksessa*
« Vastaus #15 : 11.01.2015, 22:31:18 »
Eka hankinta tehtynä, vaikka tämä ei leiman hankkimiseen vaikuta. Eli hälyttimelle kaukosäädin löytyi foorumilta, katsotaan missä vaiheessa pääsis testaamaan sen toiminnan.

Eikös se niin ollut, että jos on katsastusaika varattuna konttorille niin sinne sai ajaa ilman siirtokilpiä/lupaa? Mitäs sitten, jos iskeekin hylsy? Ilmeisesti siirtokilvet hommattava, että saa ajella takaisin?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4544
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Kuvia 1. postauksessa*
« Vastaus #16 : 11.01.2015, 22:36:23 »
Juuri noin. Saa ajaa vaikka liikennekäytöstä poistetulla autolla.

Katsastaja kirjoittaa pari päivää ajoaikaa korjaustarkoitukseen tai sitten punainen lappu ja täysi ajokielto.
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1468
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Kuvia 1. postauksessa*
« Vastaus #17 : 11.01.2015, 23:10:46 »
Juuri noin. Saa ajaa vaikka liikennekäytöstä poistetulla autolla.

Katsastaja kirjoittaa pari päivää ajoaikaa korjaustarkoitukseen tai sitten punainen lappu ja täysi ajokielto.

Kiitos! -H- Kuinkahan herkässä tuo "punainen kortti" lie? Jarruosat, ym. näyttää olevan hyvässä hapessa, eikä vedellyt mitenkään isommin että olisi alusta ihan pska. Toki, yllätyksiä voi tulla. Pitää ehkää ottaa varuilta ja käyttää lähellä korjaamolla ns. katsastustarkastuksessa ja jos se samalla vaihtaisi vaikka öljyt ja suodattimen koneeseen.

Turvavyön takaisin kelautumattomuus lienee huonompi homma? Varaosa-autossa kyllä toimii mutta saa nähdä millainen savotta se on jumpata toiseen autoon. Varsinkin kun työ tapahtuu siinä kelissä mitä milloinkin ikkunan ulkopuolella näkyy.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5387
  • 1%
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Kuvia 1. postauksessa*
« Vastaus #18 : 11.01.2015, 23:30:34 »
Kiitos! -H- Kuinkahan herkässä tuo "punainen kortti" lie? Jarruosat, ym. näyttää olevan hyvässä hapessa, eikä vedellyt mitenkään isommin että olisi alusta ihan pska. Toki, yllätyksiä voi tulla. Pitää ehkää ottaa varuilta ja käyttää lähellä korjaamolla ns. katsastustarkastuksessa ja jos se samalla vaihtaisi vaikka öljyt ja suodattimen koneeseen.

Turvavyön takaisin kelautumattomuus lienee huonompi homma? Varaosa-autossa kyllä toimii mutta saa nähdä millainen savotta se on jumpata toiseen autoon. Varsinkin kun työ tapahtuu siinä kelissä mitä milloinkin ikkunan ulkopuolella näkyy.

Päästöistä voi myös tulla punainen lappu lasiin. Korjaamolta kannattaa se päästölappu otattaa ennen katsastusta, jos on häikkää, niin voivat jotain sille ehkä tehdäkkin, jottei tule sen vuoksi uusintanäyttöä.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  + Led Zeppelin

Paikalla Elk

  • Paalimaan vartija
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2616
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Kuvia 1. postauksessa*
« Vastaus #19 : 12.01.2015, 03:16:42 »
Turvavyön takaisin kelautumattomuus lienee huonompi homma? Varaosa-autossa kyllä toimii mutta saa nähdä millainen savotta se on jumpata toiseen autoon. Varsinkin kun työ tapahtuu siinä kelissä mitä milloinkin ikkunan ulkopuolella näkyy.
Korjauskehotus siitä tulee. Mutta ei sekään mikään älyttömän iso savotta ole, kuskin penkin vaan joutuu irrottamaan ettei tarvi kiroilla. Sen SIPS-pussin laukaisimen lukitsemisen tiesitkin varmaan?
Carpe jugulum

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1468
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Kuvia 1. postauksessa*
« Vastaus #20 : 12.01.2015, 06:24:06 »
Päästöistä voi myös tulla punainen lappu lasiin. Korjaamolta kannattaa se päästölappu otattaa ennen katsastusta, jos on häikkää, niin voivat jotain sille ehkä tehdäkkin, jottei tule sen vuoksi uusintanäyttöä.

Joo, täytyy käydä ottamassa päästölappu, samallahan siinä sitten muutenkin menee ns. katsastustarkastus. Tietää vaan eurojen palamista, mutta pakostihan niitä kuluu.

Korjauskehotus siitä tulee. Mutta ei sekään mikään älyttömän iso savotta ole, kuskin penkin vaan joutuu irrottamaan ettei tarvi kiroilla. Sen SIPS-pussin laukaisimen lukitsemisen tiesitkin varmaan?

Kyllä mä tohon olen jossain törmännytkin, pitää vaan odottaa sellaisia ns. sormilämpöisiä päiviä/iltoja, jotta ei tarvitse lähteä amputoimaan jäätyneitä sormia. :( Toivottavasti vaan kaikki tarvittavat työkalut on hollilla, pitää tutustua tähänkin aiheeseen ehkä hieman ennalta kirjallisuuden avulla ja miksei livenäkin kurkkisi noita jakkaroita.

Kiitos kuitenkin tuon SIPS:n muistuttamisesta. -H-
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1468
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #21 : 12.01.2015, 08:59:50 »
Kävin aamulla siirtämässä auton korjaamon pihalle, 10min piuhassa (en tiedä toimiiko edes lohkolämmitin) ja kyllähän se käyntiin lähti. Pakkikin löytyi nätisti, auto oli kohtuullisessa ylämäessä pysäköitynä tämän ajan. Mutta sitten, kun piti lähteä eteenpäin niin mittaritaulussa alkoi vilkkua vaihteiston valo (nuoli ylöspäin) ja myös keskikonsolissa laatikon "moodin" katkaisijassa valo alkoi vilkkua. Eteenpäin mentiin toooodella pitkällä kuminauhalla ja ei siinä meinannut kävelyvauhtia kovempaa päästä. Matkaa oli sen 300m joten ~1400rpm ja reipasta kävelyvauhtia ajoin korjaamolle.

Huonot öljyt? Öljyt vähissä? Auton asento? Laatikko vainaa? Mikähän tuossa vois olla? Pelasi täysin normaalisti sen 300km, lähti nätisti n. -4 asteesta käyntiin kun lähdettiin siirtämään ja vaihteet toimi normaalisti. :-\

Edit: Yöllä oli pakkasta lähempänä -20 ja aamulla startatessa taisi olla -14.

Edit2: Mitkä moottoriöljyt kannattaisi laittaa sisään? Kuuleman mukaan syö n. 1l/10.000km, ainakaan putkesta ei voi päätellä että öljyt tulisi läpi ihan noronaan. Mites vaihteistoöljyt, kannattaako ensin laittaa sisään jotkut edullisemmat ja esim. 1000km jälkeen tiskiltä kunnolliset?
« Viimeksi muokattu: 12.01.2015, 10:04:10 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1468
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #22 : 13.01.2015, 17:44:06 »
Kävin tänään rekisteröimässä auton ja toistaiseksi ihan vain liikennevakuutuksella mennään, varmaankin osakasko autopalveluturvalla tulee siinä vaiheessa kun otetaan liikenteeseen.

Yritin kaivella kuvia 854:n hattuhyllystä, ei sillä että vielä alkaisin mitään tekemään, mutta jos meinaa muutakin kuin uutisia kuunnella, niin varmaan jotain pitää "hifeille" tehdä. Onko tuo millainen silpoa ja mitä sinne menee järkevästi? Todennäköisesti edes mitään erillistä vahvistinta ei tule, jos tuleekin niin se on hyvin pienillä tehoilla. Kuvat olis plussaa, mä en vaan löytänyt. :-\

Ärrässähän mulla on hattuhyllyllä kyllä joku originaali kajarisetti, onko noita ollu erilaisia paketteja sedaneihin saatavilla? Meneehän se tietysti ihan tarvikekajareilla + ritilöilläkin.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #23 : 13.01.2015, 17:50:52 »
Tuota noin. Jos aiot kuunnella muutakin kuin uutisia . . . hmm.  ???  Miksi satsata takapenkille? Etukajarit kunnolliset ja kuuluu. Tai jos meinaat useemmin istua takapenkillä niin . . .  ;)
Mutta sinne on saanu Volvolta HT-259 sarjaa. Googleta sillä tietoa.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1468
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #24 : 13.01.2015, 18:02:36 »
Tuota noin. Jos aiot kuunnella muutakin kuin uutisia . . . hmm.  ???  Miksi satsata takapenkille? Etukajarit kunnolliset ja kuuluu. Tai jos meinaat useemmin istua takapenkillä niin . . .  ;)
Mutta sinne on saanu Volvolta HT-259 sarjaa. Googleta sillä tietoa.

Niin siis tämä autohan tulee avopuolison käyttöön, joten toivottavasti pääsen joskus takapenkillekin. :D

Kiitos tuosta HT-259 tiedosta, pitää googlettaa. Voi olla että edullisemmin ja parempaan lopputulokseen pääsen silti tarvikekamoilla. Täytyy nyt kuitenkin malttaa vielä tovi tän ajatuksen kanssa. ::)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #25 : 13.01.2015, 18:11:21 »
Niin siis tämä autohan tulee avopuolison käyttöön, joten toivottavasti pääsen joskus takapenkillekin. :D

Kiitos tuosta HT-259 tiedosta, pitää googlettaa. Voi olla että edullisemmin ja parempaan lopputulokseen pääsen silti tarvikekamoilla. Täytyy nyt kuitenkin malttaa vielä tovi tän ajatuksen kanssa. ::)
:pomo:

Soitin on äänenlaadullisesti aika tärkee. Sit kaiuttimet. Mulla on tosa V70:ssä orggis erkkasarja ja joku halpa Pinsku. Riittää tässä vaiheessa. Edellisessähän oli eri soitin ja vahvistimen kautta samat kaiuttimet, nykynen soi paremmin mielestäni.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1468
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #26 : 13.01.2015, 22:13:16 »
:pomo:

Soitin on äänenlaadullisesti aika tärkee. Sit kaiuttimet. Mulla on tosa V70:ssä orggis erkkasarja ja joku halpa Pinsku. Riittää tässä vaiheessa. Edellisessähän oli eri soitin ja vahvistimen kautta samat kaiuttimet, nykynen soi paremmin mielestäni.

Jeps. Pitää hifistelyihin tutustua kun auto ensin kulkee. :pomo: Sen verran kuitenkin hifistelen, että se toinen sähköantennin runko ja piiska tulee varmaan laitettua tähän, kun sellainen nyt sattuneesta syystä löytyy. ;) Uuden piiskan asennushan meni persiilleen, joten se pitää vielä ottaa uusiksi jossain vaiheessa.

Otetaan samalla tähän talteen keskustelu toisen aiheen alta. Tulpanjohdot olis tarve uusia ainakin ärrään, ehkä voisi samalla investoida tähänkin. VOLVO teksteillä ne nykyiset oli, mutta kunnosta tai iästä ei tietoa. Pitää tietysti tarkastaa vielä ennen hankintaa, mutta osanumerot ymmärtääkseni näihin 20V koneisiin on:
Lainaus
Tästä ketjusta löytyikin jo tietoa, että mister-auton "orkkis" Bougicord johtosarja ei sitten passaa.
Omasta, vanhasta johtosarjasta löytyi myös numerosarja 12.232 (löytyi tulpan hatun varresta) ja pienellä tutkimustyöllä selvisi, että Volvon osanumerolla 9135700 saa sopivan sytytysjohtosarjan 20-venttiilisiin autoihin ja 9135701 nähtävästi 10-venttiilisiin autoihin. Volvon 9135700 vastaa Bougicordin osanumeroa 6468 ja 9135701 vastaa taas Bougicordin 6469 osanumeroa. 9135700 sarjan hatut ovat matalempia verrattuna rinnakkain 9135701 sarjaan.

Meni muuten pari vuotta sitten hankittu yleismittari rikki, tuli S80 aikaan se hommattua. Lähti niistä "kärjistä" piuhat karkuun. Pitänee panostaa muutama euro, jotta voi edes suuntaa antavaa tietoa saada sähköistä.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1468
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #27 : 14.01.2015, 13:13:34 »
Kirjoitellaas lisää asioita muistiin historiikkia ajatellen.

Soitin äskettäin korjaamolle ja kyselin milloin ottaa työn alle, kun olin sanonut että ei ole isompaa kiirettä. :) Oli tänään laittanut parin kovan pakkaspäivän jälkeen käyntiin, oli kuulemma lähtenyt nätisti ja vaihteet pelasi oikein hyvin. Oli tosin vain ajanut/siirtänyt vähän pihassa, mutta 1-2 löytyi. Olisiko se kovien pakkasaamujen ja kohtuullisen jyrkän "mäen" pysäköinti sitten kiusannut laatikkoa. Eikö tuon pitäisi kuitenkin pelittää ns. välittömästi vaikka pakkasesta iskee käyntiin ja laittaa D:n?

Tietysti ei se pieni lämmitys tyhjäkäynnillä pahaa tuolle varmasti tekisi. Niin ja onhan niitä kilometrejäkin takana +400t.

edit:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuulilasi alareunasta rikki, mutta katsastuksessa ei liene ongelmaa kun ei tule näkökenttään. Tummaa sisustaa ja airbaggia. Ehjät oviverhoilut.

Tuo tuulilasi tuskin aiheuttaa katsastuksessa ongelmia, mutta onko lasit uutena minkä hintaisia pauttiarallaa? Varaosa-autossa on uudehko lasi, mutta ärrässäkin piru on kiveniskemä ja se on kyllä aika selkeesti ylempänä. Pitäs miettiä mitä kannattaa tehdä, tottakai ajattelin hyödyntää ehjän lasin kun on hyväkuntoinen - jos vaan saa ehjänä irti.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2015, 13:27:04 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

Poissa Kenonit

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 944
  • Loimaa/salo
    • Flickr
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #28 : 14.01.2015, 15:27:32 »
onko lasit uutena minkä hintaisia pauttiarallaa?
Mutsin kasipuokkiin vaihettiin lasi pari kesää sit ja makso muistaakseni 270€ asennettuna paikallisella pienyrittäjällä. Ite kyselin hinta-arvioo tällä viikolla niin sano et kyl sen siihen samaan hintaan saa. Sinisellä taas sanottiin että tuplaa toi niin ollaan lähempänä  :buck2:
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, 855 tdi -96 x2, 855 t5 -94,
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 744 b200k 760 gle b280f, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, v70 tdi classic -00, 854 20v -94, 142 b20 -73, 744 B230f -89.....

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1468
Vs: Volvo 850 2.5 20V GLT A "avo" *Korjaamolla*
« Vastaus #29 : 14.01.2015, 15:49:49 »
Mutsin kasipuokkiin vaihettiin lasi pari kesää sit ja makso muistaakseni 270€ asennettuna paikallisella pienyrittäjällä. Ite kyselin hinta-arvioo tällä viikolla niin sano et kyl sen siihen samaan hintaan saa. Sinisellä taas sanottiin että tuplaa toi niin ollaan lähempänä  :buck2:

Okei, kiitos. -H-

Jos ei sikaliimalla ole varaosa-autossa lasi kiinni, niin vakavasti harkitsen kyllä sen hyödyntämistä. Edellyttäen tosiaan että lähtee ehjänä.

edit: hyvällä tuurilla lauantaina leimasedälle näyttämään.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / V70 ’07 2.5T AWD A Classic

 

KKD Motorsport  Samppasport