Lootan PNP tuon koodin aiheuttaa, ja sama osa tekee myös pakkivaloriesan.
Herää vain yksi typerä kysymys: miksi tommonen nollahintanen romuläjä on korjaamolla, parin tunnin työhän on auton hinta että hujahtaa?
PNP:stä jo vähän lueskelin jossain vaiheessa, pitää siihen(kin) palata tarkemmin.
Etten nyt ihan *ttuilemaan lähde tuon kysymyksen asettelun vuoksi, niin sanotaan vaan niin kuin asia on. En ehkä tässä viestiketjussa sitä ole maininnut, mutta perhetuttu omistaa Volvoihin erikoistuneen korjaamon kotopuolessa lähes naapurissa. Kyllä mä uskon että aika paljon jäädään hinnassa vielä sen alle, kuin ostaisi katsastetun vastaavanlaisen. Siinä kun voi olla myös ihan yhtä paljon yllätystä tiedossa ja sitten pitää kaivaa kuvetta sen päälle, että on jo autosta maksanut enemmän.
Itse ajattelen toisella tavalla: Jos vien 20000 euron auton korjaamolle ja maksan 2000 euroa, olen menettänyt 22000 euroa ja minulla on edelleen 20000 euron auto. Jos vien 1000 euron auton korjaamolle ja maksan 2000 euroa, olen menettänyt 3000 euroa ja minulla on 1000 euron auto. 10 vuoden päästä molemmat ovat 1000 euron autoja, jos ovat edelleen liikenteessä (kärjistettynä).
Minulla on rahaa 5000 euroa eikä mahdollisuuksia/halua ottaa velkaa autoon, kumman vaihtoehdon valitsen?
(Oikea vastaus on tietysti 4000 euron auto, jota ei tarvitse korjata
) - Eihän näistä koskaan voi varma olla, ja mitä vanhempi auto niin sitä tukevammin työkalujen on syytä pysyä omissa hyppysissä 
Tämän kyseisen auton kohdalla on ajateltu oikeastaan niin, että käy miten tahansa, niin korkealta ei tipu. Jos vaikka leipoisi kiinni tai laatikko hajoaisi niin sitten pistetään lihoiksi.
Kuten myös aiemmin totesin, kipuaa näiden vastaavien hinta katsastettuna ja (ainakin näennäisesti) huollettuna +1200€ ja yli. Se voi toimia tai laueta seuraavalla viikolla. Tämä voi toimia tai laueta seuraavalla viikolla, mutta tähän kun tekee järkevästi hommia niin ei tarvii moista summaa laittaa kiinni missään vaiheessa.
Vaikka tätä tonnilla laittaisi, niin ei periaatteessa harmita. Silloin kaikki on uutta tai tietää ainakin mitä siellä on, ei tule üllatuksia. Ekaan postaukseen päivittelen kyllä sitten tietoja, mitä on korjaamiset, ym. maksaneet joten siitä saa kiinnostuneet seurata.

Tämän kanssahan voi käydä hyvin tai hyvin. Jos oikein hyvin käy niin muutamalla setelillä leima on ok. Jos käy vähemmän hyvin, niin sitten myydään osina ja that's it.
Tälle autolle voi olla jopa 5tkm/v yliarvioitu, no toisaalta se kyllä riippuu miten tuo puoliso alkaa viihtyä ratin takana. Jos oikein viihtyy, niin pitää jossain vaiheessa harkita dieseliä tämän tilalle.