Hämeenlinna.
Ahvenisto.
Ei mulla muuta. 
Sä oletkin aika vahvasti puolueellinen tässä asiassa...

Eipä noita ennenkään ole "äänestetty", olemalla kokouksissa mukana, voi asiaan vaikuttaa.
Talvella/kevät talvella nuo selviää, kun isoimmat kisat on kalenterissa, sen jälkeen näkee mihin kohtaan jää tilaa näille tapahtumille.
Myös vetovastuun ottajan maantieteellinen sijainti hieman vaikuttaa ratapaikkaan.
Mutta tosiaan, mitään ei ole päätetty vielä ja missään tapauksessa huutoäänestyksellä ei päätetäkään.

Kyseessä on palapeli, jonka osasina ovat ratojen varauskalenterit sekä innokkaan järjestelytoimikunnan olemassa olo.

Jossain määrin toki yleisön toiveet asiaan vaikuttaa, mutta melkein enemmän käytännön syistä nuo kaksi edellämainittua.
Mä heitän kuitenkin tähän muutamia plussia ja miinuksia mitä viime vuosien kokemuksista eri radoilta tulee mieleen, ihan keskustelun herättämiseksi. Huutoäänestystä ei siis järjestetä, mutta keskustelusta ja mielipiteistä ei nyt haittaa koskaan ole.

Nämä ovat sitten minun subjektiivisia kokemuksia ja mielikuvia, ei absoluuttisia totuuksia.
Botniaring:
+hinta-laatusuhde, aiemmin oli halpa rata, nykyään kalliimpi mutta pidennyksen ja uusinnan ansiosta hinta-laatu hyvä
+ei melurajoitteita tms, radan näkee lähes kokonaan katsomosta/varikkoalueelta.
+Paljon tilaa, autoja mahtuu melko reilusti, kuminpoltollekin jää tilaa.
+edullista majoitusta leirintäalueen muodossa radan vieressä, jossa hyvät palvelut.
-Sijainti "kaukana" HKI-TRE-TKU kolmion ulkopuolella (minullehan tää on lähin rata, mutta...

)
-Palvelut rata-alueella vähän niin ja näin, etenkin muihin verrattuna
-Jurva/rata on kaukana isommista palvelukeskittymistä/kaupungeista. "keskellä metsää"
Alastaro:
+Sijainti melko hyvä eteläisessä Suomessa.
+Lähellä mökkialue
+hyvä rata, mahdollisuus myös varttimailin ajoon (ajanotto kustannuskysymys, sadesää?)
+palvelut rata-alueella ok, ei melurajoituksia, kuminpolttokin onnistuu
-muut palvelut kaukana, rata "keskellä metsää"
-Ei ihan halpa
-muita majoituksia / jatkopaikkoja kuin mökit ei ihan lähellä ole.
Ahvenisto:
+Sijainniltaan erinomainen, HKI-TRE puolessavälissä, lähellä kaupungin palveluita
+Rata ehkäpä monipuolisin ja mielenkiintoisin mitä itse olen ajanut
+palvelut rata-alueella toimii
+ratavuokra kohtuullinen
-melurajoitus
-ahtaat tilat, burnis ei onnistu järkevästi
-suuri osa radasta on "yleisöltä piilossa", lippumiehiä vaaditaan
Näiden lisäksi varsinaisia moottoriratoja ei Suomessa tällä hetkellä olekaan kuin kaksi, Motopark (Virtasalmi/Pieksämäki) ja Kemora (Veteli). Motoparkissa ongelmana on myös nämä meluraja-asiat sekä Kemora on sijainniltaan hankala (pohjoisessa ja "kaukana kaikesta"). KymiRing on tekeillä (mikähän sen tilanne tällä hetkellä on?) ja OuluZone on melkein oikea moottorirata, mutta on myöskin aika rajoitettu lupaehdoin ja on liian pohjoisessa. Oulu voisi kuitenkin olla mahdollinen, koska kuitenkin lähellä kaupunkia, toisin kuin Veteli.