Elikkä on tuo 98 vuoden 940 ft koneella, 290tkm ajettu. Tasan vuosi sitten tällä samalla reissulla hajos kansipahvi, tuli muutoksia kanteen ja nokka vaihtu samalla. Vajaan vuoden verran on rempan jälkeen ollut pientä nykimistä tuossa 1500-2500rpm kohdilla pintakaasulla, about nollapaineilla.
Nyt äsken sitten ajelin motaria n. 105 mittarissa, n. 20km jälkeen alkoi puutumaan, vauhti meinas hidastua vaikka kaasua oli jo aika reippaasti, paineet nollassa tai 0,1bar plussalla. Sitte hölläsin ja menin motarin levähdyspaikalle, sitä ramppia kun nousin nii kolmosella ei alkanu sutimaan vaikka kaasun laitto lattiaan, ahdot kyllä nousi sinne 0,9bar.
Levikkeellä avasin heti pellin, ei ylimääräsiä ääniä tms, turbo ja pakosarja oli melkein kanteen asti punasena?!

Jäähyttelin hetken ja käytin sammuksissa, ja jatkoin matkaa, kiihyttelin reippaammin motarivauhtiin, eikä mitään ongelmaa, hiastelin 90 vauhtiin, ja pääsin 15km, alko lievästi vaikuttamaan samalta ooreelta, mutta motari loppu sopivasti, kiersin ympyrän ja kiihyytin kunnolla kakkosella, ei mitään vikaa loppumatkalla, n.2km.
Mikähän mätti, vaikutti ensin ahtovuodolta, mutta se kai ei nuin korjaantuisi

turbon hehkuminen ja vanha nykiminen ilman vetoja vaikuttaisi sytkävikaan, liian myöhäisellä tms? Mutta nykiminen on helpottanu, kun vaihdettu puola, puolan- ja tulpanjohdot ja tulpat. Ei kadonnut täysin vielä kuitenkaan.