Aamusta käytin koneen lämpimäksi, tai noh, hankala oli arvioida että millon kone on normilämmöissä kun lämpömittari ei näyttäny pelaavan. Kaikki vesiletkut lämpes yms, joten kaippa se ainakin lähelle normilämpöä oli.
Kone lähtee pirun nätisti pyörimään, mutta jostain ilmestyy jäähdytysnestettä heti vesipumpun taakse pikkusen ja joidenkin kannenpulttien kohdalta on kans kosteeta. Vittuperkele sanon minä jos tästä on lohko halki tms. Sitten loppuu kyllä minun Volvoiluhommat tähän paikkaan ja rupeen vaikka bemarilla ajelemaan mummojen päältä.
Tuon lisäksi tyhjäkäynti oli tänään kokoajan n.1500rpm. Mikähän sillekkin yhtäkkiä tuli. Kierroksia ottaa normaalisti ja kun kaasun päästää, niin tyhjäkäynti käy sekunnin tai pari siellä alle tonnissa mutta pomppaa heti takasin.
Mittaristo tuli taas purettua ja jotain muka mittailtua ja räplättyä, taustavalot lähti pelaamaan ja lämpömittariinkin jotain eloa tuli. Vika on todennäköisesti löysissä liittimissä, koska johtoja heiluttamalla/mittariston asentoo muuttamalla saa eri mittarit pelaamaan.
Kohta pitäs mennä kirimään kansia lisää ja säätämään venavälykset kohdilleen. Pitäsköhän ottaa pari adapteria matkaan ja sovitella vanneksia alle, jospa nostais vähän fiilistä.
EDIT. Kannet jälkikiritty ja venavälit säädetty. Imupuolelle 0,20 ja pakopuolelle tuli 0,25 välykset.
Lämpömittari ei pelaa näköjään vieläkään ja tyhjäkäynti nousee lämpimällä koneella reiluun 1000rpmään. Mikähän tuota nyttenki vaivaa. Säädänkö vaan raakasti sitä tyhjäkäyntiä pienemmälle lämpimällä koneella vai mitenkä?? Tämä siis alko aivan yhtäkkiä, kylmällä koneella käy nätisti tyhjäkäyntiä n.700-800rpm mutta koneen lämmettyä myös tyhjäkäynti nousee..
Ajelin myös pari ympyrään tuossa pihalla, mutten vauhtia saanut tarpeeksi että ois vaihteenvaihtoja päässy koittamaan.
