Nyt on sitten Motoparkin ajot takana ja ei se nyt niin huonosti mennyt. Suht vähillä vaurioillakin selvittiin vaikkakin päästiin vähän motorsporttia harrastaan. Kone toimi nyt ihan hyvin tai no niin hyvin kuin tuolla kokoonpanolla voi toimia. Radallakin huomasi selvästi että imusarja,kansi,nokka ja pakosarja ei oikein pelaa yks yhteen. Väännön puute vaivaa selvästi. Mutta näihin tulee sitten korjaus jahka uuden imusarjan saa väkerrettyä ja tuota pakosarjaa lyhennettyä hieman. Myöskin plenumi pitää rakentaa jotta sais imulämpöjä alaspäin ja virtausta torven kohdalla paremmaksi. Eli siis ihan kivasti taas tekemistä

Kumpa vaan nuo sais suht hyvässä aikataulussa tehtyä.
Alustastakin alkoi löytyä hieman parantamisen varaa. Auto tahtoo puskea nykyisellään aika runsaasti ja renkaita katsellessa huomaa kuinka ulkolaita on reilusti kulahtanut. Lisää camberia tarvittaisi selvästi. Myös kallistelua pitäisi saada rajoitettua. Eli jäykempää jousta eteen. Takapää nyt toimii ihan hyvin mutta eipä noilla tehoilla voi oikein muutakaan odottaa.
Jarrutkin löysivät rajansa lauantaina. Takajarrut toimivat vielä hyvin, mutta etujarrut olivat sen verran kovilla että selvää katoamista alkoi esiintyyn. Jos eteen vaihtaisi paremmat palat ja levyt mutta silti säilyttäis vakiokoon, uskoisin että sen jälkeen ei olisi valittamista jarruissa. Siinä samalla nyt voisi jäähdytysletkun laittaa niin sais sitä jäähdytystä parannettua. Ja jarrunesteet saa kyllä vaihtaa kanssa. Varmaan pääsivät vähän kiehahtaan.
Mitä noihin hajoamisiin tulee niin lämppärinkennon lämmönsäätöventtiili otti ja hajos. Ilmeisesti painetta oli järjestelmässä sen verran että se venttiili päätti alkaa vuotamaan ja vuosi n. 1l verran jäähdytinnestettä sisustaan

Nyt olis sitten sisustan purku edessä ja tuo venttiilin vaihto. Tahtoo nyt olla vähän viileä ajella ja onneksi tuo talvikaan ei ole tulossa

Toinen "ongelma" oli ohjaustehostimen öljyn kanssa. Sitä tahtoi tirskua aika runsaasti tuonne konehuoneeseen sen säiliön korkin kautta ja oli se öljyn lämpökin aika korkealla kun märällä rätillä sitä säiliötä pyyhki niin höyry alkoi nousta

Noh mutta kaiken kaikkiaan aika vähällä selvisi

Kaiken kaikkiaan oli kyllä oikein mukava reissu ja sai taas vähän harjoitusta tuohon ajamiseen. Hieman tuo aikakin parani. Viimeisellä kerralla otettiin Race Cronolla aikaa niin tasan 2.00,07 oli aika. Taisi edellisellä kerralla olla n. 2.04 nopein. Voipi hyvinkin olla että tuli päivän aikana tuo 2 min raja rikottua, mutta valitettavasti ei tullut aikaa otettua muilta kerroilta. Kaiken kaikkiaan kilometrejä tuli päivän aikana 220 ja radalla n. 80. RE85 meni n. 50 litraa

Mutta silti halvempaa kuin 98:lla

Tästä on hyvä lähteä kehittään ja jahka tuosta kaverilta saan kuvia ja mahdollisesti videota niin postailen sitten tänne.