Tarinahan lähtee siitä liikenteeseen, että äänenpainekisailussa pieneksi jäänyt Corolla FX PRO STD 1,3 HB jäi lahteen ja tänään pörhälsin ruotsalaisella panssarivaunulla, 245:lla kohti poria.

volvo 245 GLE B200F M47 -89(käyttöönotto) 318tkm
kuva ostopäivänä kotipihassa. toukokuu 2011.

kuvia matkan varrelta
kone:
B200F NR:583 1289396
M -nokka
1000530 -kansi
LH jetronic 2.4 0 280 000 590
M47 vaihdelaatikko
kori:
YV1 245 27 3 L 1 XXXXXX
---- --- -- - - - ------
| | | | | | |
| | | | | | +-- Alustan numero(sama kuin ovipilarissa)
| | | | | +------- Kasausmaa: Ruotsi
| | | | +--------- Vuosimalli: 1990
| | | +----------- Vaihdelaatikko: M47
| | +-------------- Moottorimalli :B200F
| +----------------- Automalli: 245
+--------------------- Valmistajan tunnus (vm.1981 lähtien)
Historia:
1989 - xxxx A-Insinöörit Suunnittelu Oy
1989 - xxxx SISÄ-SUOMEN KUORMA-AUTOCENTER OY
1993 - 2003 Yksityinen
2003 - 2009 Yksityinen
2009 - 2011 11kpl yksityistä omistajaa
29.05.2011 - Santikko, Ville
vikaa:
-ratti tärisee (renkaat/vanteet vaihdettu, lähti toimimaan)
-kuskin takaovi ei tottele keskuslukitusta (moottori kuollut, koittaa muttei tarpeeksi)
-tankin päällä olleet putket korjattu 2x, nyt toimii, kiitos plastik padding kemiallisen metallin (s.10 ja s.13) (korjattu ostamalla uutta palikkaa)
-takapää maissa, iskarit vaihdettu (s.17 huutaa jousia)
-kuskin kahva veltto (jousi poikki)
-kamalat renkaat alla, vielä kamalemmat tuli talvikiekoiksi (185/60 R14 kitkat tilattu, 14" virgo kopiot tilattu)
-maali lähtee painepesurilla

-pensataso välillä toimii välillä ei, yleensä ei. (Bräkleen puhdistusoperaatio s.29)
-vauhtimittari vaatii välillä kevyehkön mänttäyksen että herää (Bräkleen puhdistusoperaatio s.29)
Tarkoitus tuunata:
-kromilistat pois, hionta, mattamustaksi (ehkä kuitenkin kromit säästyy ja mattamustaa maalia muualle)
-maskista volvomerkki pois, maski kitataan symmetriseksi ja mustaksi s.10
-amerikan 4x neliskulmaset valot (ehkei)
-etuvilkut kirkkaaksi (vaihdettu)
-kylkivilkut kirkkaaksi (ehkä)
-takavilkut kirkkaaksi (vielä liian kalliit investoida)
-tummennus 5% kauttaaltaan sekä tuulilasin yläreuna s.7
-siirtokuva tekstityksiä sinne tänne ja logoja, takalasiin jotain härskiä (aloitettu)
-madallus kauttaaltaan
-Bross -korisarjan puskuri
-kirkkaammat lyhdyt
-takaluukkuun laminaattilattiat ja seinät (aloitettu, ehkei kuitenkaan)
-auton vaimennus

hirven jälkeen mitä on tehty:
-ösuod+5W-40 öljyt 318800km (s.1)
-ilmansuodatin 318800km (s.1)
-saranat, lukot, jouset, kaik liikkuvat osat rasvattu.
-ikkunat tummennettu (s.7)
-maskista merkki pois (s.9)
-tankin letkut korjattu(s.13)
-hifejä asenneltu (mankka+vahvarit+akku s.2-> subi s.14->)
-takaiskarit asennettu (s.17)
-takaänkkäri vaihdettu (s.15)
-kirkkaat vilkut (s.29)
-mittariston läpikäynti (s.29)
-MÖRG -laatikko (s.33->)
-uusi seinä (s.39->)
-etupuskurin ehostus (s.41)
-nokkahihna vaihdettu 327tkm 8.2012
-ö+ösuod. 11.2012 328tkm
-IMM vaihdettu (kesäk 2013)
-Bensaputket edestä taakse vaihdettu(kesäk 2013)
-Polttoainetasoanturi+kiinnitysholkki, siirtopumppu, bensapumppu vaihdettu (kesäk2013)
-Bensapumpun rele vaihdettu (Elok2013)
-2015. helvetti irti, kaikki uusiksi.
äänenpaineista senverran, että tällähetkellä ulosanti on 155,59dB(TL)piikillä Kuskin ja pelkääjän niskatuista mitattuna.
taulussa 328tkm, ja hyvin pörisee!
6thorder laatikolla 144.5 piikki @35. Kurikan kevätkisoissa 144.2 keskiarvolla ja suomen kovitensoiva bandpass -titteli.
4thorderina 144.2 @ 28Hz.
EMMA ESPL M-Wall UNL SM 3. 2013 | 368,7p
MaxBOOM Semi-Unlimited 1500w SM 4. 2013 | 146,2dB (1:llä lankulla 1090w luokkateholla)