KL-varaosat  Race.fi

160dB+ volle. [Volvo 245]

  • 1403 Vastauksia
  • 481007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #345 : 08.12.2011, 00:13:05 »
Mulla teki saman niin ei käynyt kaikilla pytyillä. Koikkele että tulpan hatut kunnolla kiinni yms.
Volvo S60 T5 -2004

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #346 : 08.12.2011, 03:37:32 »
Olisko se halvempi kuitenkin WD-40:llä tai jollain muulla myrkyllä koittaa putsata kaikki mainitut osat ensin? Nimim. olympiavolkkaria kostean viikon jälkeen käynnistellyt.
V70 2.5D -00

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #347 : 08.12.2011, 16:16:32 »
Mulla tehnyt 300:nen aina ostovuodesta 08 asti sellasta että kun avaimesta käynnistää lämpimän koneen niin jää yskiin n. 300-500 kierrokseen ja kone kans ravistaa hirveästi, mutta kun hipaseekin kaasupolinta niin alkaa käydä normisti ??? Tuli vaan mieleen kun puhetta oli imuvuodoista ja suutinten tiivisteistä että eikai se pahitteeksi olisi vaihdella kun autollakin ikää se 23v kohta ja tehdaskoskematon on kone pako, imu ja ruiskun osalta.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #348 : 12.12.2011, 07:38:17 »
näitä ei kai se nyt pahitteeksi ole -osia tuppaa vaan olemaan siellä täällä pian perhanasti ja opiskelijana ois ihan jees saada auto ajoon mielummin kuin seisottaa pihassa.

suunnitelmissa nyt varrota tammikuuhun kun saa nostaa opintolainaa ja pistää rahaa palamaan ostaa samalla sytkäpuolen uusiksi, kun aikaisemmat vikakoodit vähän vinkkiä antanut sinnepuolelle ja bensaletkupuoli ollut nyt auton ostosta asti vikana et se seuraavaksi ja imupuolelta kokeilis auton käydessä (kaveri pitää autoa pintakaasulla ettei tukehu) ruiskii bräkleeniä imuputkiin, kone pitäis tukehtua jos siellä on vuoto.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #349 : 12.12.2011, 17:56:30 »
näitä ei kai se nyt pahitteeksi ole -osia tuppaa vaan olemaan siellä täällä pian perhanasti ja opiskelijana ois ihan jees saada auto ajoon mielummin kuin seisottaa pihassa.

suunnitelmissa nyt varrota tammikuuhun kun saa nostaa opintolainaa ja pistää rahaa palamaan ostaa samalla sytkäpuolen uusiksi, kun aikaisemmat vikakoodit vähän vinkkiä antanut sinnepuolelle ja bensaletkupuoli ollut nyt auton ostosta asti vikana et se seuraavaksi ja imupuolelta kokeilis auton käydessä (kaveri pitää autoa pintakaasulla ettei tukehu) ruiskii bräkleeniä imuputkiin, kone pitäis tukehtua jos siellä on vuoto.

Tähän ihan heittona, että eikös koneen kierrokset vaan nouse, kun bräkleeniä suihkitaan imuvuotoja etsiessä??

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #350 : 12.12.2011, 23:11:55 »
Tähän ihan heittona, että eikös koneen kierrokset vaan nouse, kun bräkleeniä suihkitaan imuvuotoja etsiessä??
Nouseepa hyvinkin.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #351 : 14.12.2011, 12:40:22 »
seuraavaksi ja imupuolelta kokeilis auton käydessä (kaveri pitää autoa pintakaasulla ettei tukehu) ruiskii bräkleeniä imuputkiin, kone pitäis tukehtua jos siellä on vuoto.

Tää oli jo uutta. Ainakin meillä päin tuo brakekliineri on ollut hyvinkin palavaa tavaraa  :D

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #352 : 20.12.2011, 19:33:52 »
riippuu vuodosta, entistä kaasarirollaa puhdistaessa ei suinkaan kierrokset nousseet vaan tukehtui, kun seos pukkas liian rikkaaksi.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #353 : 20.12.2011, 22:00:46 »
kaasari ja ruisku ihan eri asia tässä testailussa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #354 : 20.12.2011, 22:15:20 »
En oo nimenomaan bräkleeniä käyttänyt mutta vastaavaa ainetta eri nimellä ja imuvuodon löytyessä on kone alkanut käymään huonommin.
Varmaan mussa sitten vika kun ei oo kiekat nousseet mutta vuoto on löytynyt.

Turbovinokoneet kyseessä.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #355 : 21.12.2011, 04:34:00 »
Sori OT, mutta tuosta Dinitrol Annitrolista jota oot käyttäny. Varmaan Motonetistä oot ostanut, missähän päin kauppaa pitäisi olla, muutaman kerran kaupassa jo pyörinyt eikä ole löytynyt :-\

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #356 : 21.12.2011, 11:03:12 »
Sori OT, mutta tuosta Dinitrol Annitrolista jota oot käyttäny. Varmaan Motonetistä oot ostanut, missähän päin kauppaa pitäisi olla, muutaman kerran kaupassa jo pyörinyt eikä ole löytynyt :-\
lukee tuolla matkalla että ei saa kuin pyytämällä tiskiltä motonetistä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #357 : 28.12.2011, 17:27:31 »
Lainaus
Sori OT, mutta tuosta Dinitrol Annitrolista jota oot käyttäny. Varmaan Motonetistä oot ostanut, missähän päin kauppaa pitäisi olla, muutaman kerran kaupassa jo pyörinyt eikä ole löytynyt :-\
lukee tuolla matkalla että ei saa kuin pyytämällä tiskiltä motonetistä.
Jep, tiskille numero ja pyydät Dinitrol Annitrolia pullollisen.

ja mikäli minun mielipidettä kysytään ei projektissani mennä koskaan OT:n puolelle :D

muttajuu Bräkleeniä tuli hommattua pariviikkoa sitten ja tänäaamulla pimeässä ennen auringon nousua oli tahto kova saada volvo soimaan, kun viimeyönä tuli katteltua noita 240:n kuvia täältä foorumilta.

ryskein koneen käymään ja pikaisesti juoksin konehuoneen puolelle nykimään kaasuvaijerista ennenkuin tukehtui jotta pääsin ruikkimaan bräkleeniä putkien päälle.

vuotoa vaan ei tahtonut löytyä, päätin sitten ruikkia suoraan ilmanputsarin kotelon alaosassa olevaan lämpimänilman takaisinottoon sitä bräkleeniä ja johan nousi kierrokset (tottakai), mutta aikani ruikkiessani sieltä (3-4 kertaa 1-2s ruikkasu) lähti tyhjäkäynti toimimaan ja kone pysyi käynnissä itsekseen, kävi tasaisesti ja niinkuin on aina käynyt.

tästä innostuessani ajelin postilaatikolle vollella ja takaisin, ronklasin vähän jarrujakin jotka laahasi, mutta pikaisen bräkleenin ruikkimisen jälkeen nekin lakkasi rahisemasta. volvo vastasi kaasuun herkästi niinkuin pitääkin eikä viiveellä, kuten viimekerralla.

kokeilin 3-4h jälkeen uudestaan, ei vieläkään käynyt tyhjäkäyntiä ilman bräkleeniä ilmanputsarissa.

seuraavaksi haen masinolia tankkiin ja lisää bensaa jotta tyhjän tankin tuoma vesi jää pois kuvioista, onkohan tuossa ilmamassamittarissa kipu vai pitäisikö ilmanputsarin letku kokonaisuudessaan irroittaa ja kattoa ettei telkkä oo pesä tehnyt.

jokatapauksessa tässä prokkiksessa saattaa piakkoin tapahtua paljonkin, kun motivaatio korjaamiseen löytyy vähitellen.
vieläkö sais auton sisustasta romut poies, homepilkut pestyä ja taiottua jostain kierroksen renkaita alle, niin vois konttorilla käväistä.

EDIT: mahto naapuri aamulla miettiä että mitä hittoa se tekee, kun puoli seitsämän ryskii volvo käymään, puolentuntia kaasuttelee pihassa jonka jälkeen ajaa postilaatikolle (20m päähän) ja takaisin.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #358 : 29.12.2011, 04:38:34 »
ehkä kymmenennen kerran kasaan ostoslistaa volvolle >.>

mutta minkäköhän kokoiset polttoaineletkut ovat volvossa?
siellähän menee kaksi letkua joista toinen on isompi, toinen tulee ilmeisesti suoraan edestä paluuletkuna ja toinen menee pumpulle josta keulaan, jos logiikalla miettii, niin paluuletku olisi pienempi ?

aattelin ostaa 15m per puoli letkua, kun biltman kuvastosta on vain 5 tai 15m pätkiä, 10m olisi hyvä, 5m ehkä liian nafti.

EDIT: mitä motonetin listaan on uskominen ei kannata edes harkita tota tavallista halpisletkua volvoon jos haluaa etanolibensaa käyttää.
ilmeisesti täytyy jotain teräspunosletkua ostella tai metsästää liike jossa saa ostettua metritavarana
« Viimeksi muokattu: 29.12.2011, 04:42:26 kirjoittanut Mrop »

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: Volvo 245 paine-volle "BASS-BRICK"
« Vastaus #359 : 29.12.2011, 18:43:45 »
jaahas taistelu jatkuu.

ilmanputsarin kotelo lähti mäkeen, tuntui että jo auttoi, mutta joku minuutin jälkeen, kun kierrokset lähti laskemaan kävi jälleen ihan satunnaisesti. bräkleeniä ilmamassamittarin ritilään auttoi hetkellisesti nostamaan kierroksia, mutta ei jaksanut käydä omillaan kauaa.

kuitenkin paremmin pysyi käynnissä mitä aikaisemmin, lisäksi tankkiin eksyi masinolia ja 98:a.

annoin koneen ihan itsekseen siinä porskutella ja kuuntelin imuputken ääniä, ikäänkuin siellä ei imupuoli pelaisi kunnolla, kun pihinä käy melko ahtaanloisesti ja kun kierrokset tipahtaa rupee imuputkessa paukahtelemaan kun käy oikeen alhaalla ja imuäänet nousee hurjaksi kunnes kierrokset nousee taivaisiin (automatiikka nostaa kierrokset).

oliskos seuraavaksi tulpat? vai mitä sanoo raati.
bräkleeniä on imuputkeen välillä massamittari-imusarja jo tussuteltu liki purkillinen löytämättä reikää.

 

Elekma  Autoracing